کد خبر: ۱۱۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
امام جمعه موقت شیراز:
آمریکایی‌ها مدعی جنگ‌افروزی ایران هستند این در حالی است که آمریکا با فروش سلاح به عربستان در یمن کودک‌کشی و زن‌کشی می‌کند و مدام در حال دوشیدن گاو شیرده عربستان است.

شیراز| اثبات سخنان مقام معظم رهبری مهم‌ترین برکت خروج آمریکا از برجام است

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: باید به آمریکا گفت شما کی در برجام و متعهد به برجام بودید که حالا اعلام خروج می‌کنید به درک که از برجام خارج شدید ما از شما جز کارشکنی و بدعهدی در برجام ندیده بودیم.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام برکاتی داشت که مهم‌ترین آن اثبات حرف مقام معظم رهبری بود که همیشه میگفتند نباید فریب آمریکا رو خورد زیرا دشمنی که 70 سال است به ما دشمنی دارد محال است به دنبال نفع ملت ما باشد.

وی عنوان کرد: انجام مذاکره با آمریکا و غرب حقانیت ملت ایران را اثبات کرد زیرا اگر مذاکره نمی‌کردیم می‌گفتند ایران لجاجت می‌کند و به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است که جا دارد از تیم مذاکره‌کننده به دلیل تلاش‌هایی که انجام دادند تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی افزود: آمریکا با لبخند خنجر در سینه طرف مقابل فرو می‌کند و در همین اظهاراتی که در سخنرانی خروج از برجام انجام داد چه دروغ‌هایی که به ایران نسبت داد که یکی از آنها دخالت ایران در مسائل منطقه خاورمیانه بود که در جواب باید گفت ما اگر در منطقه حضور داریم آب و خاک و سرزمین خودمان است شما آمریکایی‌ها اینجا چه کار می‌کنید.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها مدعی جنگ‌افروزی ایران هستند این در حالی است که آمریکا با فروش سلاح به عربستان در یمن کودک‌کشی و زن‌کشی می‌کند و مدام در حال دوشیدن گاو شیرده عربستان است.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مدعی هستند که ایران از تروریست حمایت می‌کند در حالی که خود ترامپ در تبلیغات انتخاباتی گفته است که دولت‌های قبلی آمریکا داعش را به وجود آورده‌اند و حالا حرفای خودش را فراموش کرده است.

وی گفت: آمریکایی با وجود پول‌های کلانی که از برخی کشورهای عربی منطقه گرفته‌اند در خاورمیانه شکست خورده‌اند و پوزه آنها به زمین مالیده شده و این درس عبرتی است که یران به آنها داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی  گفت: خروج آمریکا از برجام چندین پیامد خوب برای ملت ایران داشت که همانطور که گفتم یکی از آنها اثبات نظر رهبری در مورد عدم اعتماد به آمریکا بود که به ما نشان داد نمی‌شود به دشمن قسم خورده ملت ایران اعتماد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی به نشان داده که ما باید در برابر دشمنان قوی باشیم زیرا اگر الان در مقابل آنها کوتاه بیاییم بعد از این به دنبال محدود کردن قدرت دفاعی ایران خواهند بود این در حالی است که بالا بردن قدرت موشکی و دفاعی در واقع برای دفاع از ملت ایران است و اگر ما این موشک‌ها را در زمان صدام داشتیم نمی‌توانست 8 سال با ما جنگ کند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه حتی اگر بحث قدرت موشکی هم قبول کنیم اینها دست بردار نیستند و دو روز دیگر از ایران می‌خواهند که رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل را به رسمیت بشناسد، افزود: مسئولان کشور باید سخنان عالمانه و حکیمانه مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه بعد از این تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه نسبت به ایران شدیدتر خواهد شد و ما باید آماده مقاومت در برابر این تحریم‌ها باشیم، افزود: اگر مسئولان اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته بودند و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با یکدیگر تعارف نکرده بودند الان بنیه اقتصاد کشاورز قوی‌تر بود هرچند الان هم دیر نیست و از همین امروز باید برای بالا بردن توان اقتصادی کشور تلاش شود تا تحریم‌ها خنثی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی با بیان اینکه دشمنان برای ملت ایران نقشه دارند و به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم هستند، گفت: مردم و دولت باید با وحدت و همدلی توطئه آنها را خنثی کنند و آرزوی 40 ساله برای بازگشت به ایران را به دل دولتمردان آمریکا بگذراند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید مسئله اقتصاد و معیشت مردم را جدی بگیرد و هر کدام از وزرای کابینه را که کارایی ندارند تغییر دهد و نسبت به این موضوع تعصب نشان ندهد، افزود: باید با تشکیل اتاق فکر و کمک گرفتن از نظرات نخبگان و کارشناسان وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشید.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر: