کد خبر: ۱۱۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
صنایع تبدیلی شهرستان پاسارگاد با جذب ۲۳۰ هزار تن مواد خام و ارسال بالغ بر ۱۴۰ هزار تن تولیدات غذایی به بازارهای ایران و جهان به یکی از قطب‌های تولیدی کشور در این زمینه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار جهادی از بسیج سازندگی فارس، تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که صنایع تبدیلی پاسارگاد به خوبی در این زمینه درخشیده است.

مهدی صادقی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به فعالیت ۲۴ کارخانه صنایع تبدیلی در پاسارگاد گفت: این کارخانجات فعال، سالیانه با جذب بیش از ۱۸۰ هزار تن مواد اولیه از قبیل محصولات باغی و گلخانه‌ای مختلف به تولید ۱۴۰ هزار تن محصولات غذایی می‌پردازد.

جلوگیری از تبدیل محصولات کشاورزی به ضایعات

امرالله گشوده، مسئول بسیج سازندگی شهرستان پاسارگاد، ظرفیت پاسارگاد در کشت صیفی‌جات و کشت گلخانه‌ای را مهم‌ترین دلیلی می‌داند که صنایع تبدیلی از قبیل شوری و ترشیجات و سایر فرآورده‌های غذایی را به بالاترین ظرفیت تولیدی این شهرستان تبدیل کرده است.

صنایعی که به گفته مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس از خام فروشی محصولات  جلوگیری کرده و ارزش افزوده بالایی را به اقتصاد تزریق می‌کند. علاوه بر این صنایع تبدیلی مواد غذایی سبب جلوگیری از تبدیل تولیدات کشاورزی به ضایعات و زباله تا بیش از سی درصد خواهد شد.

صادقی این ویژگی مثبت این دست صنایع را استفاده بهینه از آب می‌داند که با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان فارس، سبب بهره‌وری هر چه بیشتر از این منابع تجدیدناپذیر می‌شود. از این روی جهاد کشاورزی فارس تشویقات و تسهیلاتی را برای اینگونه فعالیت‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی شهرستان پاسارگاد نیز به این منظور از پرداخت تسهیلات صد میلیون تومانی به صنایع تبدیلی این شهرستان از قبیل صنایع تخمیری، شوریجات و ترشیجات از سوی این سازمان خبر داد.

کارخانجات صنایع تبدیلی شهرستان پاسارگاد با اشتغال‌زایی ثابت برای ۳۸۴ تن از اهلی این شهرستان و نیز ایجاد اشتغال‌های فصلی و متغیر بر کارآفرینی با استفاده از ایجاد ارزش افزوده به عنوان یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صحه گذاشته است.

راه‌اندازی ۲۱ واحد صنایع تبدیلی در پاسارگاد 

صادقی از ۲۱ کارخانه در دست ساخت در زمینه صنایع تبدیلی در پاسارگاد خبر داد و پیش بینی کرد با احداث و شروع به کار آنها،  برای ۳۱۱ تن اشتغالزایی می‌شود. 

اکنون با فعالیت این صنعت سودآور در پاسارگاد تولیدات کشاورزان در این شهرستان به بهترین شکل به بهره‌وری می‌رسد. این صنایع همچنین بخشی از مواد خام خود را از استان‌های بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس تامین می‌کنند. صنایعی که «گشوده» فعالیت آنها را نمود بارز اقتصاد مقاومتی و استفاده از تولیدات داخلی می‌داند.

محصولات با کیفیت فعالان پاسارگادی علاوه بر بازار داخلی به بازارهای خارجی نیز راه یافته است و به گفته مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس، با صادراتی بالغ بر ۱۱۲۰ تن تولیدات غذایی معادل یک میلیون و پنجاه و هشت هزار دلار سودآوری ارزی داشته است.

حمایت همه جانبه هدفمند از صادرات کالاها به تناسب ارزش افزوده و خالص ارزآوری مثبت در عرصه صادرات و شفاف و روانسازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت به عنوان نکاتی برجسته از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سبب‌ساز پیشرفت و توسعه این گونه صنایع بومی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: