کد خبر: ۱۱۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
با انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام به سمت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، سپاه فجر استان فارس و بیت مرحوم آیت‌الله ایمانی پیامی صادر کردند.

به گزارش بیکافارس، با انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام به سمت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، سپاه فجر استان فارس و بیت مرحوم آیت‌الله ایمانی بیانیه‌ای صادر کرد. 

بیانیه بیت مرحوم آیت الله ایمانی(ره) 

« بسم الله الرحمن الرحیم؛ حضور محترم حضرت آیت الله حاج شیخ لطف الله دژکام (دام ظله الوارف)
نماینده معزز ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

سلام علیــکم
با عرض خالصانه‌ترین تحیّات، انتصاب حضرتعالی به نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه شیراز از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدّ ظله العالی را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

شخصیت ممتاز و سابقه درخشان جنابعالی در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی و دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب و صیانت از دست‌آوردهای جمهوری اسلامی، امری روشن و مبرهن است.

رجاء واثق دارم انتخاب شایسته جنابتان در جایگاه رفیع و منیع نماز جمعه که پایگاه انتشار معارف حقه و ارشاد مؤمنین است، طراوت و حرارتی روح‌افزا در میان مشتاقان و ارادتمندان به نظام و کشور اسلامی‌مان، ایجاد خواهد کرد و اطمینان دارم مسئولین و مردمان متدین استان کهن و ریشه‌دار فارس و شهر شیراز بویژه روحانیت معظم و فرهیختگان دانشگاهی، همراهانی وفادار در سعی و تلاشتان در تعالی بخشیدن به جایگاه سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) خواهند بود.

در پایان  و در طلیعه ماه مبارک رمضان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ائمه جمعه دیار مصفّا به ایمان و اخلاص و معطر به عطر شهیدان، حضرت آیت الله شهید دستغیب، حضرت آیت‌الله حائری شیرازی و حضرت آیت‌الله ایمانی(قدس الله نفسهم الزکیه) به عرض می‌رسانم؛ اینجانب و بیت مرحوم آیت‌الله ایمانی دعاگویتان هستیم در نیل به افق‌های روشنِ  پیش‌رو و اهداف عالیه‌تان از خداوند متعال عزّت و توفیقات روزافزون همراه با سلامتی آن جناب را مسئلت دارم. 

بیانیه سپاه فجر استان فارس 

« باسمه تعالی
حضرت حجت‌­الاسلام و المسلمین حاج شیخ لطف‌الله دژکام (دام عزه) نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه محترم شهر مقدس شیراز
سلام علیکم
انتصاب حضرتعالی  به عنوان نماینده محترم ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه محترم شهر مقدس شیراز از سوی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در آستانه ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله که بیانگر تعهد، کارآمدی و شایستگی‌های برجسته حضرتعالی در صحنه‌های مختلف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تکیه بر شخصیت والا و توانمندی‌های جنابعالی بوده است را تبریک گفته,  بی‌تردید تقویت ایمان دینی مردم به عنوان تکیه‌گاه اصلی انقلاب و نظام و حرکت در مسیر فرهنگ و بصیرت فرهنگی مبنای کار حقیقی ائمه جمعه در جامعه اسلامی ایران است که با حسن اعتماد معظم له، تجارب ارزنده و روحیه انقلابی شما، منظومه‌ای مبارک و ارزشمندی را در رسیدن به اهداف عالیه جهت خواهد داد.

رجاء واثق داریم که حضور حضرتعالی به عنوان امامت جمعه شهر مقدس شیراز و رهنمودهای ارزنده‌تان برای دولتمردان و خدمتگزاران مردم در استان فارس، راهگشا خواهد بود.

ما سبز پوشان حریم ولایت و حافظان انقلاب اسلامی و دستآوردهای آن  ضمن ابراز ارادت و اطاعت از محضر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و گرامیداشت یاد و خاطره ائمه جمعه پیشین استان، آمادگی خود را در همراهی و همکاری با جنابعالی  در راستای اجرای فرامین و منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و  نیل به اهداف عالیه حضرتعالی  که همانا تحقق منویات مقام معظم رهبری و تعالی و اصلاح جامعه با تاثیرگذاری بر دل‌ها، بصیرت‌افزایی و وحدت و یکپارچگی در استان است اعلام می‌داریم.

مختصری در مورد زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین دژکام:

جت‌الاسلام لطف‌الله دژکام به‌عنوان امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس منصوب شد. وی پیش از این امام جمعه جهرم بود.

حجت‌الاسلام دژکام متولد سال 1341 است و  یکی از جوان‌‌ترین گزینه‌های احتمالی نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس بود. دژکام تحصیلات رسمی خود را در مدارس جهرم تا اخذ مدرک دیپلم به پایان رساند و سپس در سال 1360 وارد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان شد و در محضر آیت‌الله سیدحسین آیت‌اللهی امام‌جمعه فقید جهرم و حضرت آیت‌الله بحری تحصیلات حوزوی خویش را آغاز کرد.

پس از چندین سال استفاده از محضر پرفیض‌ این اساتید، به شهر مقدس قم هجرت کرد و دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام تبریزی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی، رجال و درایه را از محضر حضرت آیت‌الله سبحانی، تفسیر قرآن کریم را از محضر حضرات آیات جوادی آملی، حسین شب‌زنده‌دار و سیدعبدالرسول شریعتمداری جهرمی، فلسفه را از محضر حضرات آیات احمد بهشتی، حسن ممدوحی و غلامرضا فیاضی و عرفان نظری را از محضر علامه حسن‌زاده آملی فرا گرفت و موفق به اخذ مدرک دکترای فلسفه و کلام شد.

دژکام سپس به استان فارس بازگشت و به ارشاد و هدایت مردم و درس و بحث در حوزه و دانشگاه پرداخت. در کارنامه سوابق آیت‌الله دژکام، علاوه بر «امامت جمعه جهرم» سوابق دیگری از جمله «دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس»، «عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم»، «استاد درس خارج فقه حوزه»، «نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان فارس»، «مؤسس بنیاد پژوهشی فرهنگی پیمان غدیر»، «دبیر علمی اولین کنگره اخلاق و درمان ناباروری»، «رئیس هیئت امنای مجمع خیرین سلامت شهرستان جهرم»، «عضو انجمن اساتید انقلاب اسلامی ایران»، «عضو هیأت مؤسس گروه پژوهشی دین‌شناسی تطبیقی» و «دبیر علمی سومین کنگره اخلاق در شیوه‌های نوین درمان ناباروری و کنگره بین‌المللی اخلاق تولید مثل» به‌چشم می‌خورد.

وی همچنین دارای تألیفات متعددی از جمله «راه زندگی و رسم بندگی»، «همراه با پیامبر(ص)، هم‌درس با ابوذر»، «مقایسه مفهوم خدا در آیین یهود و اسلام»، «بررسی متدولوژی اخلاق پزشکی در اسلام و مقایسه با غرب»، «درآمدی بر انسان‌شناسی اسلامی (درسنامه دانشگاه)» و «نگاهی تطبیقی به خداشناسی اسلام و یهود» است.

حجت‌الاسلام دژکام از طرف آیات عظام مراجع تقلید دارای نمایندگی در امور حسبیه است. همچنین تأسیس مدرسه علمیه خواهران حضرت نرگس(س) و توسعه حوزه علمیه برادران در رشته‌های تخصصی و همچنین نوسازی 3 ساختمان مدرسه علمیه، از جمله فعالیت‌های وی در جهرم به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ بیکافارس

نام:
ایمیل:
* نظر: