آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز:
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز گفت: مقاومت خرمشهر به مسوولان و نخبگان نظامی جمهوری اسلامی یادآوری کرد که هرگونه تردید و سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست و به رزمندگان آموخت که حتی اگر فرماندهی به انجام وظایف خود قادر نباشد و حتی اگر این خود به شکل نقطه ضعفی بارز درآید، از مسئولیت یک مجاهد فی سبیل الله چیزی نمی‌کاهد.
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثاراله (ع) شیراز به نقل از  خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ زارعی در جمع کارکنان سپاه ناحیه ثارالله(ع) با طرح این پرسش که، می دانید در تقویم روز سوم خرداد چه روزی است؟ بیان داشت: آزادسازی خرمشهر که طی عملیات بیت المقدس انجام شد یکی از روز هایی است که با افتخار آفرینی رزمندگان اسلام شهر خرمشهر که معروف بود به خونین شهر، توانستند آن را از نیروهای عراقی پس بگیرند و حتی اجازه ندهند که یک وجب از خاک کشور ایران به دست آن ها بیفتد.

جنگیدن با نیروهای عراقی به فرماندهی یک دیکتاتور به نام صدام حسین، واقعاً کار سختی بود، این را هم اضافه کنم چون ایران بدخواه زیاد دارد از اقصی نقاط کره خاکی به عراقیها کمک مالی و نظامی می شد تا ایران را به تصرف خود در آورند ولی هیچ وقت این اتفاق نیفتاد. از همین رو این روز را روز آزادسازی خرمشهر در تقویم ما نامیده اند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع)اظهار داشت: فتح خرمشهر از دو جهت اهميت خاص دارد، اول اینکه اين پيروزي جنگ وارد مرحله نويني شد و قواي اسلام با تهاجمات كوبنده خود مرحله به مرحله پيروزيهاي تازه اي را به مسلمانان ايران و جهان هديه كردند.

وی ادامه داد: این فتح باعث شد كه امريكا و ساير قدرتهاي استعماري حساب كار خود را بكنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بيفتند.

وی ادامه داد: سالروز آزاد سازي خرمشهر بعنوان يك روز ملي- مذهبي در كشور گرامي داشته مي شود و از رشادتها و شجاعتهاي رزمندگان اسلام و شهيدان سرفراز تجليل بعمل مي آيد.

به گفته زارعی مقاومت در برابر هجوم ارتش عراق و تلاش برای آزاد سازی خرمشهر رامدیون فرزندانی هستیم که در دامان انقلاب اسلامی تربیت شده بودند آنها نه تنها برای دفاع از زاد و بوم خود در برابر متجاوز، بلکه برای اعلام و حفظ اعتبار و اقتدار و حیات مجدد اسلام می جنگیدند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع)، حماسه خرمشهر شامل دو حماسه میداند: یکی حماسه مقاومت خرمشهر و دیگری حماسه آزاد سازی خرمشهر.

زارعی تصریح کرد: اشغال و آزاد سازی خرمشهر در دوره دفاع مقدس، یکی از نقاط عطف جنگ تحمیلی و حتی تاریخ معاصر ایران است. مقاومت خرمشهر به مسوولان و نخبگان نظامی جمهوری اسلامی یادآوری کرد که هرگونه تردید و سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست و به رزمندگان آموخت که حتی اگر فرماندهی به انجام وظایف خود قادر نباشد و حتی اگر این خود به شکل نقطه ضعفی بارز درآید، از مسئولیت یک مجاهد فی سبیل الله چیزی نمی کاهد.

وی در ادامه در تشریح برنامه های این روز بزرگ خاطر نشان کرد: ما در این روز از پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس شیراز دعوت به عمل آورده و از زحمات این عزیزان تجلیل خواهیم کرد.

به گفته وی، همچنین برنامه های مختلفی چون عطرافشانی گلزار شهداء، دیدار با خانواده ایثارگران و همچنین اجرای برنامه های شب شعر،روایتگری ،مسابقات ورزشی و فرهنگی و  برنامه های بصیرت افزایی و شناساندن مقاومت مردم و نیروهای نظامی در آزاد سازی سازی خرمشهر به نسل جدید  و ... از دیگر برنامه های دیگر بزرگداشت این روز بزرگ در سپاه ناحیه ثارالله(ع) است.

نام:
ایمیل:
* نظر: