آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مسئول بررسی و تحلیل خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان:
خواهر کریمی گفت: تشویق تزریق سرمایه ها از قفس بانک ها به سمت سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی برای برون رفت از مشکل اشتغال انجام دهد.
به گزارش تنویر، خواهر فاطمه کریمی، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه سلمان فارسی کازرون در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت اشتغال، اظهار داشت: آمارهای مراکز مختلف حاکی از وضعیت غیرقابل قبول اشتغال جوانان است؛ به نظر می رسد دولت زیاد به جوانان اعتقاد ندارد و حضور وزرای کهنسال در کابینه خود گویای عدم استقبال از نیروی جوان می‌باشد.

وی بیان داشت: تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار در یکی دو دهه اخیر نشان از عدم تلاش برای بکار گیری این نیروها می باشد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اشتغال ناشی از نیازهای جامعه است، گفت: به طور مثال ما به بانک جهت نگه داری پول نیاز داریم بانک نیاز به افرادی برای کار کردن دارد افرادی زیادی هم نیاز به کار کردن دارند گام اول شناخت این نیاز هاست.

کریمی با تاکید بر اینکه تقاضا و عرضه باید کنترل شود، خاطرنشان کرد: اگر متقاضی شغلی بی رویه در حال رشد است این خود یک معضل محسوب می‌شود زیرا به علت عدم نیاز به کارشناس یک فن امکان ایجاد شغل نخواد بود.

مسئول بررسی و تحلیل خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: دولت در بخش هایی که نیاز به نیروی کار نیست نباید فرصت برای کسب مهارت های مربوط به آن کار را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: در مسائل تولیدی ایجاد بازار مناسب برای تولیدکنندگان از وظایف دولت می‌باشد که از جمله آنها کنترل واردات قاچاق و ایجاد زمینه مناسب برای صادرات می باشد.

کریمی افزود: تشویق تزریق سرمایه ها از قفس بانک ها به سمت سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی و افزایش قطب های تولیدی خصوصی و دادن تسهیلات لازم به تولیدکننده ها از اقداماتی است که دولت می‌بایست برای برون رفت از مشکل اشتغال انجام دهد.

به گفته این فعال دانشجویی، تبلیغات گسترده برای تشویق مردم جهت خرید و حمایت از شغل هموطنان، ایجاد قطب های تولیدی استانی و ایجاد رقابت داخلی تا حدامکان و در نظر گرفتن عامل های تشویقی برای برندهای برتر از دید مردم در رسانه‌ها از جمله اقدامات دیگری است که برای معضل بیکاری باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: