شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
امام خمینی(ره): اسرائیل از همان فریاد راهپیمایی روز قدس می‌ترسد
نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز جهانی قدس» از سوی امام خمینی(ره)،
یکی از مهم‌ترین حَملات راهبردی ایشان به قلب اسکتبار جهانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود. این نامگذاری تاکنون اثرات بسیاری مخربی بر جبهه دشمن نهاده است؛ زیرا روز قدس تبدیل به یکی از مهم‌ترین فرصت‌‌ها برای ایجاد اتحاد بین مسلمین جهان شد. در واقع امام(ره) با طرح این مسأله قصد تصرف این نقطه راهبردی و استراتژیک جهان را را داشتند و از قبل وعده پیروزی آن را به مسلمانان جهان اعلام کردند. 

ایشان در این باره در بیاناتی فرمودند: «خداوند ان شاءالله ما را موفق بکند به اینکه یک روزی برویم و در قدس نماز بخوانیم و امیدوارم که مسلمان‌ها روز قدس را بزرگ بشمارند و در همه ممالک اسلامى، در روز قدس، در روز جمعه آخر ماه مبارک، تظاهر کنند، مجالس داشته باشند، محافل داشته باشند، مسجد داشته باشند، در مساجد فریاد بزنند. وقتى یک میلیارد جمعیت فریاد کرد، اسرائیل نمى‏‌تواند. از همان فریادش مى‌‏ترسد... » (صحیفه امام، ج‏13، ص: 80)

در عصر حاضر مقام معظم رهبری به پیروی از این اقدام هوشمندانه امام راحل(ره) این خط را ادامه دادند. ایشان در بیاناتی با اشاره به اینکه چقدر سعی کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول این سال‌ها که روز قدس را که نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند، فرمودند: «روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریادرسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است.» (29 شهریور 1388)

معظم له همچنین در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین ضمن اینکه کمک همه‌جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان را واجب کفایی بر همه مسلمانان اعلام کردند، در ادامه افزودند:  «دولت‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای مسلمان به خاطر کمک به فلسطین خرده می‌گیرند، خود متحمل این کمک و حمایت شوند تا تکلیف اسلامی از دیگران ساقط شود و اگر حمایت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جای خرده‌گیری و کارشکنی، قدرشناس اقدامات مسئولانه و شجاعانه دیگران باشند.» (1387/12/14) 

نام:
ایمیل:
* نظر: