جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۳:۰۸
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
با حضور مسئول قرارگاه عمران، پیشرفت و آبادانی سپاه فجر در جهرم
سرهنگ باقری هدف از ایجاد قرارگاه عمران پیشرفت و آبادانی در سپاه را، کمک به پنج محور علمی، تربیتی، فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی در روستاها عنوان نمود.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، شورای همکاری و هم افزایی پروژه های عمرانی دهستان محروم راهکان بخش خفر، با حضور سرهنگ باقری مسئول قرارگاه عمران، پیشرفت و آبادانی سپاه فجر، مهندس صحرائیان فرماندار ویژه، سرهنگ توکل فرمانده سپاه جهرم و مسئولین و ادارات ذی ربط خدمات رسان در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، برگزار شد.

در این نشست، سرهنگ باقری ضمن تقدیر از همکاری و همراهی دستگاهها و ادارات ذی ربط، اظهار داشت: قرارگاه عمران پیشرفت و آبادانی که در سپاه تشکیل شده بر اساس دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به مناطق روستایی و محروم کشور شکل گرفته است.

وی بر این اساس افزود: قرارگاه با دو رویکرد ایجاد هزار نقطه آباد در سطح کشور به همراه عدالت اجتماعی با الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستائیان به سمت شهرها و ایجاد زمینه های شغلی و اقتصادی مناسب، ایجاد فضاهای علمی آموزشی فرهنگی مطلوب، ارتقاء بهداشت و سلامت، ارتقاء فرآیند تعلیم و تربیت و ... در سپاه پاسداران شروع به فعالیت نموده است.

سرهنگ باقری با اشاره به تخصیص سه و نیم میلیارد تومان تخصیص جهت به سازی، بازسازی و کمک به 35 طرح اقتصادی فرهنگی دهستان راهکان، گفت: نیمی از این هزینه را قرارگاه تقبل نموده و نیم دیگر را با استفاده از ظرفیت ادارات و نهادها و کمکهای مردمی باید تامین نمود.

وی در ادامه تأکید نمود: 35 پروژه در زمینه آب و آب رسانی، احداث و مرمت مدارس، خانه عالم، راه روستایی، ایجاد ایستگاه دیجیتال رادیو تلویزیونی و ... از جمله برنامه هایی است که در این دهستان با کمک و ظرفیت اردوهای جهادی بسیج و مردم به اجرا در خواهد آمد.

سرهنگ باقری هدف از اجرای این برنامه ها را توانمند سازی اقشار مختلف روستائیان در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی عنوان داشت که خود باعث رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور می شود و همچنین از معضلاتی مانند حاشیه نشینی در شهر ها و کلان شهرها و .... جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این برنامه سرهنگ توکل فرمانده سپاه جهرم و مهندس علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان نیز به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود در زمینه کمک به قرارگاه عمران پیشرفت و آبادانی پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر: