آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
جانشین سپاه فجر فارس:
جانشین سپاه فجر استان فارس با اشاره به اجرای طرح یاوران دانش‌آموز توسط سپاه فجر و آموزش و پرورش گفت: در این طرح پنج هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت بسته تحصیلی می‌گیرند.
۵ هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت شیرازی بسته تحصیلی می‌گیرند
به گزارش تنویر؛ سردار ابوالفضل گزنی صبح امروز در مراسم اجرای طرح یاوارن دانش‌آموز که به منظور توزیع هدیه بسته‌های تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در آموزشگاه اشرف‌السادات ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح که با عنوان هرکاسب یک دانش‌آموز اجرا می‌شود، اصناف و بازاریان شیراز حضوری موثر داشته و سپاه فجر و همچنین آموزش و پرورش استان فارس را در اجرای این طرح همراهی کرده‌اند.

وی بیان کرد: در طرح یاوران دانش‌آموز، خانواده‌های بی‌بضاعت مورد حمایت قرار گرفته و با همراهی بسیج اصناف و دانش آموزی و همچنین سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز بسته‌های تحصیلی در بین آنان توزیع می‌شود.

جانشین سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه خیران در این کار نقش مهمی را ایفا می‌کنند افزود: امروز 300 نفر را تحت پوشش داشتیم و امیدواریم تا پایان سال این طرح ادامه داشته باشد و در راستای طرح یاوران دانش آموز خدمات خوبی به دانش آموزان محروم در سطح مدارس استان فارس داده شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح پیوندی بین دانش‌آموزان، خیران، بازاریان، سپاه و بسیج است و امیدواریم آموزش و پرورش توجه ویژه در اجرای آن داشته باشد که جامعه تحت پوشش را گسترش دهیم تا مردم بیش از پیش در این امر خیر مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز با قدردانی از سپاه فجر، بازاریان و بسیج اصناف اظهار داشت: طرح یاوران دانش‌آموز که در قالب هر کاسب یک دانش‌آموز اجرا می‌شود تاثیر بسزایی در برطرف کردن برخی مشکلات دانش‌آموزان دارد.

نجفی افزود: معتقدیم در اجرای این طرح هر کاسب می‌تواند یک مهندس، پزشک، معلم و مدیر در جامعه تربیت کند که امیدواریم با ترویج و تبلیغ این طرح‌ها به آموزش و پرورش در جهت رفع نیازها بیش از پیش کمک شود.

مسئول بسیج اصناف استان فارس نیز اظهار داشت: از اواخر سال 95 طرح یاوارن دانش‌آموز در سپاه فجر استان فارس به تصویب رسید و حدود 11 مدرسه شناسایی و تحت پوشش این برنامه قرار گرفت.

سرهنگ عباس بنایی افزود: با هماهنگی نیک‌اندیشان بازار، هیئت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌ها تا پایان سال 96 این تعداد مدرسه به 40 مدرسه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این طرح کشوری شد و در قالب طرح یک کاسب و یک دانش‌آموز با هدف پیوند کاسب‌ها به دانش‌آموزان و کمک به تحصیل آنان عملیاتی شد خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید تاکنون 900 دانش‌آموز را تحت پوشش این طرح قرار داده‌ایم.

مسئول بسیج اصناف استان فارس تصریح کرد: تفاوت کار با سال‌های گذشته این است که سال‌های گذشته به تمام دانش‌آموزان سرویس می‌دادیم و امسال با همکاری آموزش و پرورش نواحی دانش‌آموزان کم برخوردار و بی‌بضاعت شناسایی شده و در یک مدرسه جمع می‌کنیم به آنان بسته لوازم‌التحریر و همچنین کیف و کفش داده می‌شود.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: