آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز:
سرهنگ زارعی در گرامی داشت روز سالمندان با حضور در سرای سالمندان منطقه رکن آباد گفت : سالمندی که نمی تواند امور خود را انجام دهد و کسی هم در خانه نمی تواند از او نگهداری کند بهتر است که به خانه سالمندان برود اما فرزندان هم باید به آنان سرکشی کنند.

 فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز  با بیان اینکه سالمندان گنجینه های تجربه هستند گفت : طوری رفتار نکنیم که سالمندان احساس حقارت و احساس اضافی بودن کنند ، نظرات آنان را بپذیریم هر چند نظرات آنان صائب نباشد .

زارعی ادامه داد : رسیدگی به روحیه و روان سالمندان مهمتر از رسیدگی جسمی به آنان است ، باید در جامعه ما فرهنگ ایرانی اسلامی که تکریم سالمند است حفظ شود و خانواده ها به سمت رعایت این فرهنگ بروند و خدشه ای به آن وارد نشود .

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «برکت با بزرگان شماست»، خاطرنشان کرد: وظیفه انسانی و شرعی ما حکم می کند که از سالمندان نگهداری و دفاع کنیم و در کنار کمک مالی به آگاه سازی مردم در این زمینه بپردازیم.

وی با بیان اینکه داشتن کهنسالان و بزرگان برای خانواده‌ها افتخار است، تصریح کرد: سالمندان یک عمر برای خانواده خود تلاش کرده‌اند و تمام زندگی خود را وقف فرزندان و خانواده خود کرده‌اند. حضور سالمندان در هر خانواده‌ای به عنوان یک برکت بزرگ است.

این فرمانده سپاه با اشاره به نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری به خاطر کهنسالی و مشکلات جسمی اضافه کرد: هر میزانی که سن انسان بالاتر می‌رود، سایه او نیز گسترده‌تر می‌شود و باید از این سایه استفاده کرد.

سرهنگ زارعی سالمندان را به درختانی تنومند تشبیه کرد که باید از سایه آن استفاده شود، خاطرنشان کرد: سالمندان درختان عزیز، پرثمر و پر شاخ و برگ زندگی ما هستند و نباید فراموش شوند.

وی حضور در بین سالمندان را مایه خوشحالی و خرسندی دانست و افزود: همه خانواده‌ها باید به صورت مستمر به سالمندان سرکشی کنند و خیرین نیز در کمک به خانه سالمندان مشارکت کنند تا شاهد بهترین خدمات‌دهی در این بخش باشیم

نام:
ایمیل:
* نظر: