کد خبر: ۱۱۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
خدام زائران اربعین نیز که در شلمچه و یا در مسیرهای منتهی به کربلا با ایجاد موکب به زوار حسینی خدمت رسانی می کنند طی چند روز اخیر بار سفر را بستند و راهی سرزمین نینوا شدند.
با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، محبان اهل بیت علیه السلام برای حضور در اجتماع و پیاده روی چند میلیونی عشاق حسین(ع) عازم کربلای معلی شدند. دوستداران خاندان عصمت و طهارت در استان فارس و به خصوص شهر شیراز نیز در قالب گروه های چند نفره و کاروانی طی یک هفته گذشته راهی عتبات عالیات شدند.

موکب شاهچراغ پذیرای 10 هزار زائر اربعین حسینی/ خدام زائران اربعین راهی شلمچه و کربلا شدند+ تصاویر
خدام زائران اربعین نیز که در شلمچه و یا در مسیرهای منتهی به کربلا با ایجاد موکب به زوار حسینی خدمت رسانی می کنند طی چند روز اخیر بار سفر را بستند و راهی سرزمین نینوا شدند.

س

شهرداری شیراز که میزبان زائران اربعین در مرز شلمچه است با 550 نیروی انسانی و 50 خودرو به مدت 25 روز خدمات رسانی خواهند کرد.

س

س
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در این باره گفت: 550 نیرو در حوزه‌های پسماند، اتوبوسرانی، آتش نشانی، فرهنگی و ... در موکب احمدبن موسی (ع) شاهچراغ شهرداری شیراز حضور دارند.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند با 200 نیرو و 25 خودرو مسیری به طول 50 کیلومتر را نظافت می‌کند و 45 آتش نشان با پنج دستگاه خودروی آتش نشانی وظیفه تامین ایمنی و ارائه خدمات آتش‌نشانی را در موکب بر عهده دارند.



س
حسن‌پور گفت: ایاب و ذهاب زائران نیز توسط 50 دستگاه اتوبوس اعزامی از شیراز بین خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه به صورت 24 ساعته انجام می شود.

موکب احمدبن موسی(ع) واقع در کربلای معلی از 28 مهرماه جاری میزبان زائران اربعین حسینی خواهد بود.

آماده سازی موکب احمد بن موسی چند هفته ای است که همت سپاه فجر استان فارس و دستگاه های مختلف استان در کربلا آغاز شده است.

س

س

به گفته راستی، مدیر اجرایی این موکب احمدبن موسی(ع) گنجایش پذیرایی هر شب 10 هزار زائر اربعین حسینی را دارد.

میلاد امیری نژاد با بیان اینكه محل انتخاب شده این موكب در سال جاری در نزدیك‌ترین فاصله تا حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد، افزود: مسافت این موكب تا حرم مطهر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) تنها یك كیلومتر است.

امیری‌نژاد آدرس دقیق محل برپایی موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی را اعلام كرد و گفت: این موكب در كربلا، باب الشهدای حرم مطهر امام حسین(ع)، خیابان(شارع) روضتین برپا خواهد شد.

موكب احمدبن موسی از 10 روز قبل از اربعین، میزبان زائران حسینی/ اعلام آدرس دقیق موكب در كربلای معلی + عکس

استقرار تیم پزشکی در موکب احمدبن موسی

بهارلویی، مدیر بسیج جامعه پزشکی استان فارس با بیان اینکه 11 موکب درمانی طی ایام اربعین حسینی در کربلای معلی و مسیر پیاده روی اربعین برپا خواهند شد، گفت: مهم ترین و بیشترین خدمات درمانی ما در موکب احمدبن موسی(ع) کربلای معلی ارائه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه تیم درمانی از 29 مهرماه تا 9 آبان ماه در کربلا حضور دارند، گفت: 40 نیروی پزشکی اعم از پزشک و پرستار و داروساز و تکنسین فوریت ها و 10 متخصص ویژه اعم از جراح عمومی مغز استخوان، متخصص بیهوشی، متخصص طب اورژانس و غیره برای مواقع ضروری در موکب احمدبن موسی(ع) مستقر شده اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس ادامه داد: یک تیم ویژه پزشکی در موکب احمدبن موسی(ع) مستقر می شود که قابلیت تبدیل درمانگاه به بیمارستان صحرایی نیز در این موکب میسر خواهد کرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: