کد خبر: ۱۱۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
سردار غلامی:
رئیس سازمان بسیج سازندگی با تأکید بر اینکه اکنون نیازمند سیره، مدیریت جهادی، حس و حال و احساس مسئولیت دوران جنگ هستیم، گفت: نظام باید کارآمدی خود را برای گشودن گره‌های زندگی مردم نشان دهد.

سردار نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی  در گردهمایی پیشکسوتان و بسیجیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه ، طی سخنانی با اشاره به آخرین برگ دفترچه یکی از شهدای تفحص شده، گفت: وقتی بچه‌های تفحص یک گور دسته‌جمعی در فکه را پیدا کردند در آخرین برگ دفترچه یادداشت یکی از شهدا نوشته شده بود: امروز روز پنجم است که در محاصره هستیم آب را و  نان را جیره‌بندی کرده‌ایم عطش همه را هلاک کرده است به جز شهداء که در انتهای کانال آرمیده‌اند؛ فدایت ای پسر فاطمه.

وی ادامه داد: اگر از این پنجره و همین یک جمله ارتباط عمیق مردم ایران و مبحث عاشورا را نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که پیروزی نهایی با ملتی است که در محاصره هستند و همه یارانشان شهید شده‌اند اما چنین باور و جملاتی را می‌گویند. با این ملت است که می‌توان با سختی‌ها مبارزه کرد.

سردار غلامی افزود: وقتی دشمن جنگ را بر ما تحمیل کرد روی دیوارهای خرمشهر نوشت که آمده‌ایم تا بمانیم اما اکنون آنها کجا هستند؟ آنهایی که آن زمان ابزار نظام استکبار شدند اکنون کجا هستند؟

وی در ادامه سخنان خود به کتاب «ویرانی دروازه شرقی» که توسط وفیق سامرایی مسئول اطلاعات ارتش عراق نوشته شده است، اشاره کرد و گفت: در این کتاب آمده است که وقتی نیروهای عراقی در مقابل استقامت مردم ایران مستأصل شده بودند از نیروهای آمریکایی و غربی کمک گرفتند و نیروهای آنها در یکی از کاخ‌های مجلل کنار دجله مستقر شدند و با سیستم ماهواره‌‌‌ای خود روزانه مرزهای ایران و عراق را رصد و عکس‌های کاملی از تمام تحرکات به عراق ارائه می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: همه امکانات در اختیار دشمن بود تا این ملت را از پا درآورد اما این ملت به دلیل اتصال به چشمه‌سار عاشورا پیروز شد.

نظام باید کارآمدی خود را برای گشودن گره‌های زندگی مردم نشان دهد

وی داشتن روحیه، سیره و مدیریت جهادی را از جمله رمزهای موفقیت دانست و گفت: ما با این سرمایه می‌توانیم ادامه راه را موفق شویم. اکنون باید آن تفکر و سیره در کانون تمام نهادهای و فعالیت‌های ما باشد و نظام باید کارآمدی خود را برای گشودن گره‌های زندگی مردم نشان دهد و باید بتوانیم بی‌کاری و مشکلات اقتصادی را رفع کنیم.

سردار غلامی تأکید کرد: اکنون نیازمند فضا، حس و حال و احساس مسئولیت دوران جنگ هستیم و رمز موفقیت در جنگ اقتصادی همدلی و کنار گذاشتن اختلاف‌ها است ما می‌توانیم با وحدت و همدلی به پیروزی برسیم ما همه ظرفیت‌ها را داریم.

وی در ادامه به فعالیت‌های گسترده جهادی در کشور اشاره و اظهار کرد: ۷۱۴ گروه جهادی از تخصص‌های مختلف در حال ارائه خدمت در محلات هستند. هفت هزار و ۹۵۶ گروه متشکل از ۱۲۷ هزار نفر نیز از تخصص‌های مختلف برای کارهای جهادی به صحنه آمده‌اند. ۱۰۰ هزار بازاری نیز از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز نیازمند حمایت می‌کنند و همه این‌ها عظمت‌هایی مردم ایران است. در جنگ تحمیلی مردم با محوریت دین پای کار آمدند و حماسه خلق شد در جنگ اقتصادی نیز باید مردم پای کار بیایند ما رمز و استعداد مقابله را داریم.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: