آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
متکی در جمع راهپیمایان13آبان شیراز افشا کرد:
وزیر اسبق امور خارجه ایران، از اعتراف هیات حاکمه پنهان آمریکا در مورد وضعیت کنونی این کشور در دنیا پرده برداشت.
منوچهر متکی ظهر امروز در اجتماع پرشور راهپیمایان 13 آبان در شیراز، با بیان اینکه آمریکا پس از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی متوجه شده که نظام ایران یک نظام کودتایی نبود که عده‌ای بروند و عده‌ای دیگر بیایند، اظهار داشت: امروز صدها هزار شهید پای این انقلاب خوابیده و هر کوی و برزنی در جای‌جای ایران اسلامی به نام شهید مُزیّن است تا دشمنان این نظام فراموش نکنند که چه اتفاقی در این کشور افتاد.

اعتراف مهم هیات حاکمه پنهان آمریکا

وی ادامه داد: 40 سال پیش تصمیم ملت ما این بود که حاکم خود باشد، ملتی که می‌خواست مستقل بوده و وابسته به کسی نباشد.

وزیر اسبق خارجه کشورمان با بیان اینکه ما می‌خواستیم شعار نه شرقی و نه شرقی را حاکم کنیم و این مسئله مهم‌ترین محور مناسبات سیاست خارجی ما نیز بوده، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب بلوک شرق در اختیار شوروی و بلوک غرب در اختیار آمریکا بود و هیچ کشوری را اختیار ثالثی نبود و ایران در این فضای راضی و ساکت شده جهانی پا به عرصه گذاشت و یک نگاه و هویت جدید ارائه کرد.

متکی بیان داشت: انقلاب اسلامی نظام کمونیستی و لیبرالیستی را به چالش کشید و راه سومی را برآمده از آئین الهی ارائه داد و به‌نوعی بر هم زننده تلاش استکبار برای جدایی دین از سیاست بود که بعد از رنسانس در غرب شکل گرفت، اما انقلاب اسلامی دین را به زندگی مردم بازگرداند.

وی افزود: شاید آمریکائی‌ها از همه‌چیز انقلاب ما چشم بپوشند اما از نگاه عدالت محورانه ما همیشه در هراس هستند زیرا با عدالت مشکل دارند و این عدالت‌خواهی سیطره آنان را در هم خواهد شکست.

وزیر اسبق خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکا در طول 40 سال گذشته از هیچ اقدام خصمانه‌ای علیه انقلاب چشم‌پوشی نکرده است، افزود: آن‌ها زمانی از ما راضی می‌شوند که از همه‌چیز دست‌شسته و در اختیار آن‌ها قرار گیریم، گرچه در طول تاریخ سرنوشت کسانی که در اختیار آنان قرار گرفتند (مانند صدام و قذافی و حسنی مبارک و...) نیز مشخص است.

*اعتراف مهم

متکی با اشاره به تحقیقی که متفکران آمریکایی انجام دادند، نیز گفت: طبق این تحقیقات، آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، سال‌به‌سال از درون، تهی و تهی‌تر شده است و در صحنه بین‌المللی ضعیف و ضعیف‌تر؛ به‌طوری‌که اگر روزی برای تغییر رژیمی در گوشه‌ای از دنیا اراده می‌کردند، کافی بود اما امروز صدها هزار نیروی نظامی اعزام می‌کنند و بازهم به نتیجه نمی‌رسند.

وی ادامه داد: هیات حاکمه پنهان آمریکا، شکست‌های پی‌درپی آمریکا را مرور کرد و فهمید که این کشور دیگر قادر نیست اهداف را خود را در دنیا محقق کند، بنابراین بی‌اعتمادی بر آمریکا حاکم شده و آنان صریحاً به این مسائل اعتراف کرده‌اند که اعتراف‌های بسیار مهمی است.

وزیر خارجه دولت نهم افزود: بنابراین آمریکا به دنبال بازگشت اعتماد جهانی به این کشور است و می‌خواهند تصویری دیگر از خود ارائه دهند تا بلکه این اعتماد را برگردانند.

متکی با بیان اینکه آنچه امروز سیاست آمریکا است، یک خواست عمومی همه جریان‌های حاکم آمریکاست و فرقی بین دموکرات و جمهوری‌خواه نیست، خاطرنشان کرد: آمریکای بدون نقاب یعنی جمهوری‌خواه و آمریکای با نقاب یعنی دموکرات‌ها؛ بنابراین فرقی بین آنان نیست.

وی با اشاره به بحران‌آفرینی‌های آمریکا در سال‌های اخیر نیز گفت: آن‌ها با مسائل اقتصادی، به دنبال جنگ روانی در ایران هستند تا قدرت خود را به دنیا نشان دهند.

*مشکل آمریکا کجاست؟


وزیر خارجه اسبق کشورمان در ادامه با اشاره به مشکل اصلی آمریکا یعنی (آگاهی مردم دنیا) اظهار داشت: آمریکایی‌ها 30 سال پیش از اینترنت استفاده می‌کردند و این فناوری در انحصار آنان بود اما امروز تمام دنیا از آن استفاده کرده و آگاه شده‌اند و در همین کشور خودمان شاید کسی سابقاً نمی‌دانست چه اتفاقی در کشور می‌افتد اما امروز همه از طریق فضای مجازی همه‌چیز را می‌بینند و تجزیه‌وتحلیل می‌کنند.

متکی با بیان اینکه پیشرفت‌ها به همه امکان داده که نخست بدانند در دنیا چه خبر است و دوم حرفشان را بزنند، افزود: آمریکا 50 سال پس از جنگ جهانی دوم به دنبال یک نظام سلطه بودند اما امروز از اغلب سازمان‌های جهانی جدا می‌شوند، چون می‌دانند که دیگر کشورها نیز قاعده بازی را فهمیده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز صنایع آمریکا پس از جنگ جهانی دوم دست‌نخورده و فرسوده است و باید نونوار شود و این هزینه دارد، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل آمریکا این است که می‌گویند آنچه ما می‌گوییم باید شود. می‌گویند ما چون قدرت داریم منطق ما باید پذیرفته شود؛ درحالی‌که امام می‌گفت قدرت ما منطق ما است و از منطق ما قدرتمان بیرون می‌آیند.

وزیر اسبق خارجه کشورمان با بیان اینکه در 40 سال گذشته بین ما و آمریکا، جنگ بین قدرت منطق و منطق قدرت بوده است، بیان داشت: امسال آمریکا نمی‌خواست 13 آبان در ایران برگزار شود اما رسواتر از همیشه در این جنگ قرن (به تعبیر خودشان) شکست خورده‌اند.

متکی همچنین با اشاره به 2 پیام ملت ایران در راهپیمایی‌های گوناگون نیز گفت: پیام مردم به دوستداران انقلاب در سراسر منطقه این است که ما کماکان الهام بخشی انقلاب اسلامی را برای جهانیان پاسداری خواهیم کرد و پیام ما به دشمنان نیز این است که ما ایستاده‌ایم و راست‌قامتان تاریخیم و نخواهیم گذاشت اوضاع به روال سابق برگردد.

وی در پایان نیز خطاب به مسؤولان نیز گفت: همه دولت‌ها و مسؤولان بدانند که مردم در این 40 ساله، رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و پیام اباعبدالله را زینب وار منتشر کردند و باوجود تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، نارسایی‌ها و ناکارآمدی‌ها همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند؛ بنابراین باید به این مردم خدمت کرد و کوتاهی نکرد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: