آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
تولید مستند تلویزیونی سردار شهید بی‌سر مدافع حرم استان فارس سردار اسکندری آغاز شد.
به گزارش تنویر؛ تولید مستند تلویزیونی سردار شهید بی‌سر مدافع حرم استان فارس شهید سردار اسکندری با عنوان "عبدالله" کاری از صدا و سیمای مرکز فارس در شیراز آغاز شد.

در این مراسم که امروز در یکی از منازل قدیمی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز(منزل صالحی) برگزار شد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اظهار داشت: زمانی که تصاویری از سردار شهید اسکندری آن هم با سر بریده منتشر شد در سازمان صدا و سیما بودم و برای سازمان نیز شرایط فراهم نبود که رسانه تمام قد به این موضوع ورود کند.

سیدتقی سهرابی با بیان اینکه در آن روز شکوه و عظمت را در آن تصاویر دیدم افزود: دستور ساخت مستند شهیداسکندری پس از دیدار دکتر عسکری رییس سازمان صدا و سیما و دکتر دارابی معاون امور استان های سازمان در دیدار با خانواده شهید اسکندری کلید خورد و امیدواریم در شان این شهید کار مستند، فاخر و متفاوت تولید شود.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت مستند شهید اسکندری کارهای پژوهشی به همراه مصاحبه‌های متعدد با خانواده و همرزمان این شهید صورت گرفته و کار نیز در مرحله پیش تولید است، افزود:  این مستند با استفاده از تجهیزات به روز تهیه و تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته  از شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش می‌شود.

سهرابی تصریح کرد: شهید اسکندری با مجاهدت و گمنامی، مبارزه دائمی و غلبه علیه ظلم را مورد توجه قرار داد و تا آخر در خط ولایت ماند تا اینکه در راه دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به فیض شهادت نائل آمد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه وظیفه‌ای مهم بر عهده  تیم برنامه‌ساز شهید اسکندری است، خاطرنشان کرد: در زمان شهادت شهید اسکندری شرایط خاص در رسانه بود و نشد آن طور که باید و شاید به این شهید بزرگوار پرداخت، اما با تهیه این مستند باید این شهید را برای مخاطب غیر فارسی‌ و غیرایرانی معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم وظیفه رسانه پاسداشت ارزش‌ها و انتقال آن به نسل‌های امروز است، اظهار داشت: این شهید نیازی به کار ما ندارد اما وظیفه ما است که با تولید این فیلم او را برای آیندگان و نسل حال و پیش رو کار معرفی کنیم.

در این مراسم معاون سیمای مرکز فارس نیز گفت: در طول سه سال گذشته و به واسطه نگاه جهادی، انقلابی و تخصصی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس که نتیجه بیش از دو دهه تلاش در سازمان صدا و سیما است، استان فارس بیش از پیش در سطح ملی و فراملی مطرح شد.

امیر رئوف با بیان اینکه یکی از ابعادی که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفت توجه به موضوع ایثار و شهادت بود، افزود: در این مدت ۲۰ مستند سرداران شهید و مدافعان حرم تهیه و تولید شده است.

رئوف به تولید مستند شهید مدافع حرم سردار اسکندری اشاره و خاطرنشان کرد: تحقیقات لازم برای ساخت این مستند از یکسال پیش با همکاری بنیاد شهید و امورایثارگران انجام و این پژوهش سبب تولید یک اثر تلویزیونی شد.

وی بیان کرد: مستند شهید اسکندری در ۶۰ دقیقه و ۴۰ سکانس زوایای مختلف زندگی و شخصیت این شهید والامقام را به تصویر می‌کشد و در تهیه این مستند از بهترین‌های تلویزیون مرکز فارس استفاده شده که کارگردانی آن را حمید هاشم‌زاده و تهیه‌کنندگی آن را نیز  عباس روزی‌طلب به عهده دارد.

معاون سیمای فارس نیز در مورد ویژگی‌های شخصیتی شهید اسکندری گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این شهید اخلاص، تواضع و فروتنی او بود و بدون اینکه نام و نشانی داشته باشند سعی کرد در دفاع از انقلاب خوش بدرخشد و چون نگاه بلندی به آرمان‌های انقلاب داشت بعد از بازنشستگی نیز به دفاع از حریم الهی پرداخت.

در این مراسم علی اسکندری فرزند شهید اسکندری نیز با قدردانی از مدیریت صدا و سیمای مرکز فارس که مجاهدانه  وارد کار شده و مجدانه پیگیر این موضوع بوده‌اند، اظهار داشت: براساس فرمایش رهبرمعظم انقلاب"زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" و این سخن رهبری راه را به ما نشان می‌دهد و ساخت این مستند نیز زنده نگه داشتن یاد شهدا است که اجر آن می‌‍تواند به اندازه‌ شهادت باشد.

وی با بیان اینکه ساخت این مستند که زندگی یک شخص والایی را روایت می‌کند و می‌تواند چراغ هدایت باشد، بیان کرد: فیلم‌نامه این مستند سه بار بازنویسی شد و این نشان از اهمیت موضوع دارد که امیداوریم به یک فیلم فاخر تبدیل شود.

رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان فارس نیز در این مراسم با قدردانی از مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز فارس در تولید مستند شهید اسکندری اظهار داشت: این شهید به مدت پنج سال مدیرکل بنیاد شهید استان فارس بودند و در مسئولیت خود توجه ویژه به ادای نماز جماعت اول وقت داشتند.

وی بیان کرد: شهید اسکندری در راه دفاع از حرم، همانند آقا و سرور خود حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) سرش از تنش جدا شد و ساخت این مستند می‌تواند در ارائه الگوهای شخصیتی این شهید به نسل امروز تاثیرگذار باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان فارس گفت: صدا و سیمای مرکز فارس در بحث شهید و شهادت و تولید فیلم‌های مستند  فعال و پرانژری در صحنه حضور یافته و برنامه‌های آن که شامل زندگی‌نامه شهدا و بیان خاطرات آنان است در سطح ملی خوش درخشیده است.

بازسازی، تهیه و تولید مستند سردار شهید حاج عبدالله اسکندری امرورز  با حضور هنرمندان و مسئولانی از جمله گرامی  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، قناعتی رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، خانواده شهید اسکندری و سیروس پاک‌فطرت عضو شورای شهر و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آغاز شد.

 این مستند به روایت بخش‌هایی از زندگی سراسر جهادی سردار شهید عبدالله اسکندری می‌پردازد و علاوه بر بازسازی، مصاحبه و گفت‌وگو با همرزمان و همسنگران شهید به ویژه خانواده ایشان در دستور کار است.
نام:
ایمیل:
* نظر: