سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۰۰:۳۰
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
جانشین حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیه لارستان خبر داد:
جانشین حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیه لارستان از اتمام مراحل ساخت مستند زندگینامه تنها شهید دفاع مقدس روستای «کورده» لارستان خبر داد.

جانشین حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیه لارستان از اتمام مراحل ساخت مستند زندگینامه تنها شهید دفاع مقدس روستای «کورده» لارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان،ابوالفضل اقتصادی فرد  با بیان اینکه شهدا الگویی برای آحاد جامعه هستند، اظهار داشت: باید با واکاوی و برجسته سازی زندگی شهدا، در خط اصیل اسلامی گام گذاشت و آن را به نسل های جدید انقلاب منتقل کرد.

وی با ابراز خرسندی از پایان ساخت مستند زندگینامه شهید محمدحسین نژادپور، افزود: این شهید به عنوان تنها شهید روستای «کورده» از توابع بخش مرکزی لارستان محسوب می شود که تا پیش از این در بین مردم ناشناخته باقی مانده بود.

جانشین حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیه لارستان با بیان اینکه کار ساخت این مستند از مردادماه سال جاری آغاز و پس از ۴ ماه تلاش بی وقفه مراحل تدوین آن به پایان رسید، تصریح کرد: این مستند توسط قرارگاه فرهنگی «شعبان» زیرمجموعه حوزه بسیج شهیدعفیفه با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیون ریال و در مدت زمان ۵۴ دقیقه تهیه شده است.

اقتصادی فرد درباره جزئیات این مستند، عنون کرد: مستند شهید نژادپور دربردارنده مصاحبه با اعضای خانواده و همرزمان، بازسازی صحنه هایی از لحظه درگیری و شهادت و همچنین مراسم تشییع و تدفین این شهید به اضافه پخش فیلم هایی کوتاه و تصاویری از لحظه حضور در جبهه، خاکسپاری و استقبال مردم از پیکر شهید در شهر لار و روستای کورده به عنوان زادگاه شهید است.

وی اضافه کرد: قرار است این مستند علاوه بر تکثیر و توزیع در قالب لوح های فشرده، بصورت جمع های عمومی در سطح روستای کورده به نمایش درآید.

این فعال فرهنگی در پایان از نسرین اسکندری، نویسنده متن، امیرحسین زمانی، گوینده متن، مجتبی تیزچنگ، تصویربردار و تدوین گر، اسماعیل بلندگرامی و امین خورسند، دستیاران هنری، تصویربردار هوایی، کیوان فتحی، بازیگران، سبحان جمالی، علی عسکری، محمدامین فقیه، تدارکات، عباس منظری به عنوان عوامل اجرایی و فنی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش میلاد لارستان، حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیفه که روستاهای بخش مرکزی لارستان را تحت پوشش دارد، تعداد ۱۷ شهید را در دوران جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: