جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
فیروز گفت: مساجد به دلیل این که با افکار مردم در ارتباط است اگر به دست دشمن بیافتد تلفات سنگینی خواهیم داد.

به گزارش تنویر سرهنگ دوم پاسدار حیدر فیروز در دیدار با امام جمعه گله دار حجت الاسلام سید محمود علوی که به مناسبت هفته بسیج صورت گرفته بود اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند "مسجد سنگر است سنگر ها را حفظ کنید"، چه خصوصیاتی در سنگر است که امام(ره) مسجد را سنگر می داند؟

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم سرزمین، افکار و ایده های خود را داشته باشیم باید مساجد را حفظ کنیم، گفت:سنگر، ما را از تیر دشمن حفظ می کند و در زمان تهاجم به سنگر پناه می بریم و اگر خدای ناکرده دشمن به سنگر ما نفوذ کرد شهر و سرزمین ما نیز سقوط خواهد کرد.

فیروز بیان داشت: در حدیث از ائمه معصومین(ع) داریم که اگر عالِمی فاسد شد، عالَمی را فاسد می کند، خطراتی که فساد عالِم برای جامعه دارد فساد غیر عالِم ندارد و خطراتی که از قرار گرفتن مسجد به دست دشمن یا نیروی نفوذی متوجه ما می شود با خطرات تصرف فرمانداری یا شهرداری توسط دشمن بسیار متفاوت است، فرمانداری را می توان پس گرفت اما پس گرفتن مسجد به دلیل اینکه با افکار مردم در ارتباط است بسیار دشوار یا غیر ممکن است.

وی ادامه داد: تکفیری ها طرفدار اسلام ناب محمدی نبودند اما وارد مسجد شدند و دین را منحرف کردند پس ما باید نسبت به سنگر مسجد حساس باشیم.

سرهنگ دوم پاسدار حیدر فیروز در صحبت پایانی خود اظهار داشتن: تلفات ما در صورتی که مسجد به دست دشمن بیافتد بسیار زیاد خواهد بود و امروزه ما از عالِم بی عمل و علمایی که ادعای دینداری دارند و محل رجوع مردم هستند بسیار ضربه خوردیم و امروز در خدمت شما هستیم تا از نصایح جنابعالی در رابطه با چگونگی حفظ این سنگر ها استفاده کنیم.

انقلاب برای ادامه مسیر به روحیه بسیجی و انقلابی نیاز دارد

در ادامه سید احمد علوی امام جمعه گله دار ضمن تبریک هفته بسیج و وحدت اظهار داشت: بسیج و روحیه بسیجی نیاز همیشه جامعه ماست، جریان انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر و پیروزی های خود و در نهایت ظهور امام زمان (عج) به روحیه بسیجی و انقلابی نیاز دارد.

وی ادامه داد: امروز روحیه انقلابی، حفظ وحدت، منش بسیجی، حفظ آماده باش، وحدت درونی، دشمن شناسی و بصیرت که همه این ها در تبعیت از ولایت و رهبری خلاصه می شود نیاز مبرم دارد.

امام جمعه گله دار افزود: چرا می گوییم ولایت چون ولایت به دنبال عدالت است ما در اصول دین با برادران اهل سنت در دو اصل امامت و عدل اختلاف داریم و مذهب شیعه بر این باور است که پس از رحلت پیامبر رحمت(ص) این دو اصل فراموش شد و مصیبت هایی که گریبان گیر جامعه اسلامی شد بر سر همین دو اصل بود بنابر بحث ولایت مربوط به شخص نیست.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از حضرت امام(ره) رهبری هیچ بدعتی در انقلاب نگذاشتند و اصول انقلاب را اجرا می کنند و دشمن های ایشان نیز نتوانسته اند بگوید که رهبری بعد از امام در انقلاب بدعت ایجاد کرده است، هرچه مقام معظم رهبری تا به امروز در انقلاب پیگیری کرده اند سنت حضرت امام(ره) است.

علوی گفت: آن روحیه ای که در جبهه ها و مخصوصاً در خط مقدم خودش را نشان می داد روحیه پاک بسیجی بود، داوطلبانه آمده بودند و تا لحظه آخر با عشق و ایمانی خالص هرچه داشتند در این عرصه تقدیم دین خدا کرد.

امام جمعه گله دار تصریح کرد: اعلاوه بر بحث مسجد و عالم اگر یک جریان انحرافی در مسیر انقلاب بوجود بیاید و از منش حضرت امام (ره) و رهبری منحرف شود این هم خیلی آسیب می زند، ما باید انسجام خود را حفظ کنیم، سپاه، بسیج، امام جمعه و مجموعه های انقلابی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی نیاز ماست، نه برای اینکه پیروز شویم، نیاز زندگی ما وحدت است ممکن است جایی بحثی بین برادران شیعه و سنی بوجود بیاید که ما آن را به صورت کلامی مطرح می کنیم و درگیری با برادران اهل سنت نداریم.

علوی ادامه داد: سنگر نماز جمعه و جایگاه امام جمعه باید محفوظ بماند و هر کس در این جایگاه قرار می گیرد باید تقویت شود تا جایگاه رهبری و انقلاب تقویت شود.

سید احمد علوی امام جمعه گله دار در صحبت های پایانی خود ضمن تاکید بر مسئله وحدت و تبعیت پذیری از ولایت خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون سه اصل اسلام، رهبری و وحدت وجود داشته، وحدت و اسلام مقوم رهبری بودند و رهبری ترسیم کننده این دو راه بود و هر کدام از این سه اصل وجود نداشت انقلاب پیروز نمی شد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: