آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
امام جمعه شیراز در همایش مسجد محوری:
آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ما باید مسجد را به عنوان محور حرکت دینی و ملّی خودمان حفظ کنیم و این موضوع به مقدمات علمی نیازمند است و با شعار دادن، مسئله مسجد محوری حل نمی شود.
به گزارش تنویر؛ حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در همایش «مسجد محوری» که به مناسبت هفته بسیج توسط ناحیه ثارالله (ع) برگزار شد، گفت: کاری که از عقیده صحیح بر می خیزد با کاری که از عقیده فاسد برخیزد متفاوت است و این اساس مسجد است؛ یعنی کسانی که می خواهند مساجد را آباد کنند، ابتدا باید ایمان به خدا و روز قیامت را در خودشان تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: تفاوت اینگونه جلسات باید در این باشد که فرصت های متفاوتی ایجاد شود، باید از سبک مراسمات معمولی خارج شویم تا به نتیجه برسیم؛ اینکه یک نفر سخنرانی کند و بقیه گوش کنند فقط باعث خستگی مخاطب می شود. باید در این همایش ها مباحث علمی توسط گروه های مختلف بررسی شود و برای اجرایی کردن آنها برنامه ریزی کرد.

امام جمعه شیراز افزود: ما باید مسجد را به عنوان محور حرکت دینی و ملّی خودمان حفظ کنیم و این موضوع به مقدمات علمی نیازمند است و با شعار دادن، مسئله مسجد محوری حل نمی شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: برای تحقق مسجد محوری باید نقش ارکان مسجد مانند امام جماعت، پایگاه، کانون، هیئت امناء و حتی خادم مسجد در تحقق مسجد طراز بررسی شود و طبق یک الگویِ علمیِ ترسیم شده، آنها را به جایگاهشان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید بررسی شود که وظیفه امام جماعت به عنوان محور مدیریت مسجد چیست؟ و از طرف دیگر بررسی شود نیازهای امام جماعت برای مدیریت مسجد چیست؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید بصورت کارشناسی شده با مسائلی مانند حضور کودکان در مسجد روبرو شویم و الگوهای موفق مانند تأسیس مهد کودک در مساجد و میزان تأثیرگذاری آنها در ایجاد یک محیط معنوی و سرشار از آرامش برای خانواده را بررسی کنیم.

آیت الله دژکام در پایان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش، تأکید کرد: این جلسه مقدمه خوبی است و باید برنامه جامع و علمی تدوین شود تا در سالهای آینده به شعار مسجد محوری جامه ی عمل بپوشانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: