آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس:
رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس گفت: آیت‌الله حائری بسان آن طبیب روحانی بود که منتظر بیمار نمی‌نشست و خود بر بالین وی می‌رفت.
به گزارش تنویر؛ سردار لطف الله یداللهی بعدازظهر امروز در حاشیه نشستی خبری که به‌منظور اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی امام جمعه اسبق شیراز برگزارشده بود، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی اظهار داشت: حائری مانند یک طبیب روحانی بود که در گردش طبابت می‌کرد، منتظر بیمار نمی‌نشست و خود بر بالین وی حاضر می‌شد.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله حائری در دفاع مقدس، افزود: حائری از آن دسته شخصیت‌هایی بود که همواره بر خود سخت می‌گرفت تا دیگران در آسایش باشند اما متأسفانه آن‌طور که باید، شناخته نشد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس به نگاه جامع و شامل آیت‌الله حائری در تبیین مسائل پرداخت و افزود: کمتر روحانی‌ای داشتیم که به زبان انگلیسی مسلط باشد اما حائری با زبان انگلیسی مفاهیم را به مخاطبان انتقال می‌داد.

یداللهی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برپایی یک همایش نمی‌تواند تمام ابعاد شخصیتی آیت‌الله حائری را نشان دهد بلکه باید هرسال به یک بُعد شخصیتی این عالم پرداخت.

وی در توصیه به مسئولان آموزش‌وپرورش و دانشگاه نیز گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی به‌ویژه در بحث علوم انسانی، دانشگاه و آموزش‌وپرورش باید ورود کرده و افکار ناب آیت‌الله حائری در این عرصه را با توجه به منابع موجود استخراج کنند و در کتب درسی نیز از آن استفاده شود.

یادآور می‌شود قرار است بزرگداشت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام‌جمعه اسبق شیراز که سال گذشته به رحمت ایزدی پیوست، روز پنج‌شنبه 29 آذرماه در تالار حافظ شیراز برگزار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: