آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
خبرنگار تنویر با سرباز وظیفه امید مؤذنی گفتگو کرد.
به گزارش تنویر مصاحبه زیر، گفتگوی خبرنگار تنویر با سرباز وظیفه امید مؤذنی حافظ کل قرآن کریم می باشد:

لطفاً خودتون رو معرفی بفرمائید؛

ضمن عرض سلام و ادب، امید موذنی هستم متولد 1368 و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه شیراز و حافظ کل قرآن کریم و در حال حاضر در معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس مشغول گذراندن دوره خدمت سربازی هستم.

از سال 1390 در مجموعه تحقیقاتی کاوشگر خورشید در دانشگاه شیراز و در کنار دوستان و همکاران انقلابی و دانشمند در حوزه های مرتبط با صنایع هوا فضا که جزء نیازهای اساسی و به روز کشور اسلامیمان است مشغول انجام فعالیت های علمی و پژوهشی هستم و به لطف خداوند متعال این مجموعه در این حوزه به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

گفتگوی اختصاصی تنویر با سرباز حافظ کل قرآن کریم

از چه زمانی حفظ قرآن را آغاز کردید؟

بنده به فضل خداوند متعال در سال 1379 به طور تخصصی و حرفه ای با کمک و پیگیری های مادرم و البته اساتید بزرگوارم شروع به حفظ قرآن کریم نموده و در مدت 10 ماه در موسسه جامعه القرآن الکریم شیراز موفق به اتمام حفظ کل قرآن کریم شدم.

در مسابقات هم رتبه ای کسب کرده اید؟

پس از اتمام حفظ، در طول سالیان مختلف در مسابقات گوناگونی شرکت نموده و حایز رتبه های بسیاری در تمامی مقاطع شهرستانی، استانی و کشوری گردیده ام. البته در سال های اخیر بیشتر فعالیت های قرآنی اینجانب معطوف به کلاس داری و تربیت حافظ و البته داوری در مسابقات بوده است.

آینده حفظ قرآن در کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

همان طور که میدانید با توجه به فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و البته پرداخت زکات علمی که خداوند توفیق کسب آن را به حافظان قرآن کریم عطا فرموده در این سال ها تلاش های زیادی در جهت انتقال تجربیاتم که حاصل تلمذ در محضر اساتید گرامی و مبرز قرآن کریم بوده است نموده ام. اما متاسفانه در این مسیر اشکالات زیادی وجود دارد که مهمترین آن اینست اینکه عمده مدیران مرتبط با این حوزه در سازمان های مختلف، صرف فرمایش رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ را بدون توجه به کیفیت و چگونگی آن مد نظر قرار می دهند.

البته نتیجه آن هم چیزی جز اتلاف وقت و هزینه قرآن آموزان نیست. قطعا میدانید که برگزاری کلاس حفظ قرآن کریم مثلا با برگزاری یک کلاس نقاشی متفاوت است و بدون داشتن یک برنامه منسجم و مدون که البته برای سنین مختلف باید متفاوت باشد رسیدن به این هدف بزرگ میسر نخواهد شد و البته پیش فرض رهبری انقلاب هم همین بوده که مسئولان با یک برنامه ریزی دقیق و از پیش طراحی شده در جهت نیل به این هدف گام بر میدارند و نه صرفا از روی جو زدگی و رفع تکلیف برای ارائه گزارش به مدیر مافوق.

به عنوان سؤال آخر، از برکات حفظ قرآن بگویید.

طبیعتا حفظ قرآن کریم و قرار گرفتن در این مسیر که حاصل تربیت و تلاش خانواده و پدر و مادرم بوده علاوه بر اینکه توفیقی است که خداوند عطا میفرماید دارای برکات مادی فراوانی هم برای بنده بوده است. از جمله این برکات می توانم به افزایش و ارتقای توانایی های ذهنی که به واسطه ورزیدگی حافظه ایجاد میشود اشاره کنم که در طول تحصیل در دانشگاه و در زندگی روزمره به طور ویژه ای به من کمک کرده است.

مورد دوم احترام و ارزشی است که حافظ قرآن کریم در میان افراد و جامعه پیدا میکند که البته این نشان دهنده توجه و اهمیتی است که همچنان مردم ایران اسلامی برای دین و کتاب آسمانیشان قائل هستند. موارد بسیار دیگری هم هست که چون خیلی شخصی هستند از ذکر آن ها اجتناب میکنم اما فقط به ذکر همین نکته اکتفا میکنم که قطعا اگر بنده در مسیر قرآن قرار نمیگرفتم این موفقیت ها در زندگی شخصیم رخ نمیداد.

پایان/
برچسب ها: حفظ ، حفظ قرآن ، امید مؤذنی
نام:
ایمیل:
* نظر: