کد خبر: ۱۱۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
سرپرست معاونت عمرانی استانداری فارس:
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری فارس گفت: سیاست مدیریت ارشد استان بر حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها و کارخانه‌های فارس تحت هر شرایطی است و تلاش ها بر این اصل استوار است که با حفظ زیر ساخت ها به دنبال توسعه نیز باشیم.


علی‌ نقی لقمانی، شنبه در شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی و نشست مشترک تشکل های کارگری و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد مشکلات جامعه کارگری افزایش یابد.
وی اضافه کرد: بیمارستان تامین اجتماعی یکی از اصلی ترین نیاز های جامعه کارگری است که باید هرچه سریع تر روند بهبود خدمت رسانی در این حوزه نیز فراهم شود البته تامین اعتبار ملی این طرح نیز انجام شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
لقمانی عنوان کرد: بعضی از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی در محدوده و حریم شهر واقع شده‌اند که ضرورت دارد با جابه‌جایی کامل و استقرار در محل جدید به فعالیت های تولیدی خود ادامه دهند.

** فارس دومین استان کشور در تشکیل شورای اسلامی کار است
رئیس کانون هماهنگی شورای کار فارس در ادامه این مراسم گفت: فارس پس از تهران دومین شورای کار را راه‌اندازی کرد و جایگاه خوبی نیز از نظر گسترش فعالیت های شورای اسلامی کار دارد و توانسته تعامل خوبی میان کارگر و کارفرما ایجاد کند.
مهرزاد مؤیدی اضافه کرد: رونق اقتصادی هدف مشترک همه تشکل‌های کارگری است و با همدلی میان کارگر و کار فرما این مهم محقق خواهد شد.
وی در این جلسه ضمن تاکید بر حل مشکلات و مطالبات قانونی دو کارخانه زیمنس و آی تی ای، خواستار اعطای مصونیت به شوراهای کار شد تا اگر کارگری اعتراض کرد، اخراج نشود.
مؤیدی همچنین با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران هر ساله به پایان سال کشیده می‌شود، اضافه کرد: افزایش حقوق باید براساس تورم و قدرت خرید مردم انجام شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در این مراسم با بیان اینکه مطالبات جامعه کارگری بخش اعظمی از مشکلات کارگران است ، گفت: آرای مطالبات کارگران از کارفرمایان توسط مراجع حل اختلاف صادر می‌شود اما این آرا اجرا نمی‌شود.
سهراب مختاری اضافه کرد:مطالبات کارگری جزء دیون ممتاز است و باید پرداخت آنان در اسرع وقت صورت بگیرد.
وی همچنین خواستار اعمال و تصویب سخت و زیان آوربودن کار خبرنگاران شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: