کد خبر: ۱۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی 40 ساله شده اما منزوی نبوده و باطراوات و نشاط می‌تازد.

به گزارش تنویرلامرد، محمدحسین صفارهرندی در نشست بصیرتی ۴ دهه پیشرفت و امنیت که به مناسبت دهه فجر در سالن معلم شهر لامرد برگزار شد اظهار داشت: درباره انقلاب اسلامی می‌شود چندین نمونه گزارش داد، این سؤال نیز مطرح است که در ۴۰ سال گذشته بقیه کشورها نیز عقب بوده اما اکنون پیشرفت کرده‌اند.

وی افزود: این درست است بسیاری از جاهای دیگر نیز پیشرفت کردند اما باید بگوییم اثر انقلاب اسلامی چگونه ما را به جلو برده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نخستین گام بزرگانی مانند شهید طهرانی‌مقدم آستین همت را بالا زدند و موشک ماهواره‌بر را ساختند، این موشک ساخته شد و ماهواره امید در مدار زمین قرار گرفت، روس‌ها باورشان نمی‌شد و می‌گفتند چه کسی این موشک را به شما داده است.

صفارهرندی ادامه داد: گزارش‌های رسانه ملی در خصوص دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی بسیار جذاب است چراکه این آمارها و گزارش‌ها از سوی مجامع بین‌المللی اعلام‌شده و گزارش‌های ما نیست.

وی با اشاره به اینکه در میان ۱۹۲ کشور رتبه ۱۵ دنیا به لحاظ پیشرفت علمی هستیم، خاطرنشان کرد: همه پیشرفت کرده‌اند درست است اما رتبه ایران ۱۵ جهان است و اینجاست که به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آمار رتبه اقتصادی کشور نیز گفت: من خجالت می‌کشم از مردمی که در مشکلات اقتصادی بوده و گاهی احساس می‌شود که مسوولان در این خصوص بی‌اعتنایی می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه مشکلات راه‌حل دارد اما آن راه‌حل‌ها ارجاع داده نمی‌شود، تصریح کرد: عده‌ای نیز اعلام می‌کنند که مملکت ازدست‌رفته؛ اما برابر آمار صندوق بین‌المللی پول رتبه اقتصادی ایران در میان ۲۰۰ کشور در رتبه ۱۸ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شده است اما دارد جوانی می‌کند و باطراوات و نشاط می‌تازد و منزوی نیست.

صفارهرندی ادامه داد: یک کانون فتنه شناسایی می‌شود و با موشک نقطه زن همان مکان فرمانده‌هان با فاصله  ۸۰۰ کیلومتری نابود می‌شود و این نشان‌دهنده آن است که امروز به این اقتدار بزرگ رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به عربستان قول ایجاد امنیت می‌دهد اما پس از گرفتن پول تحقیرش کرده و اعلام می‌کند که ما اگر ۲ هفته شما را رها کنیم نابود می‌شوید.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: امروز ایران محور ثبات در منطقه شده است درحالی‌که هزینه‌های نظامی ما هرساله اعلام و در مقابل هزینه‌های نظامی عربستان چیزی در حدود یک‌دهم است اما به لحاظ رتبه نظامی در جهان رتبه سیزدهم هستیم و برخی نیز ما را جزء ۷ قدرت نظامی جهان اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد علمی چنان بالا است که ظرف ۵ سال آینده ایران جزء ۵ کشور نخست دنیا قرار می‌گیرد، گفت: یک دلار هم بدهی نداریم، پول‌های کشور را بلوکه کردند و قرار بود که برجام کار را تمام و تحریم‌ها برداشته شود که بخشی از آن آزاد شد و باز دوباره بلوکه شد.

وی بابیان اینکه برخی مسوولان در اول پیروزی انقلاب اسلامی سخنان آتشین داشتند اما امروز هیچ سیمایی نسبت به گذشته خود ندارند، بیان کرد: به این افراد نباید نسبت خائن داده شود اما کم آورده و فکر می‌کنند که آمریکا آن‌قدر قدرتمند‌است که نمی‌توانیم جلو آنان بایستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بسیاری از کالاها را خودمان ساخته‌ایم که نیازمند دیگران نباشیم، گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که هر چه بخواهیم آن را تولید می‌کنیم.

صفارهرندی با اشاره به اینکه ایران از مدیترانه تا دریای سرخ را زمامت می‌کند و این‌یک افتخار بزرگ است، اذعان کرد: آن سلطنت‌طلب نیز اعلام می‌کند که ایران هیچ‌وقت به این اندازه قدرتمند نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۸۰ جلد کتاب در خصوص اسناد جاسوسی آمریکا چاپ‌شده است و آمریکایی‌ها که ادعای مهد آزادی دارند یکی از کتاب‌هایی که آن را ممنوع کرده‌اند همین کتاب مربوط به اسناد جاسوسی سازمان سیاه بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: