آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
امیری‌نژاد:
معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(شهید اسکندری) شیراز ضمن تشریح فعالیت‌های یكساله این قرارگاه از ابتدای شكل‌گیری تاكنون، تأكید كرد كه یكی از ثمره‌های پر بركت و مهم انقلاب اسلامی، خدمت به محرومان و محرومیت‌زدایی است. به گزارش ایكنا از فارس، میلاد امیری‌نژاد، معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(شهید اسکندری) شیراز، امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با تأكید بر اینكه یكی از ثمره‌های پر بركت و مهم انقلاب اسلامی، خدمت به محرومان و محرومیت‌زدایی است، گفت: فعالیت‌های قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی همگام با مردم و برای مردم است و رویکرد ما در ارائه خدمات در این قرارگاه، حفظ کرامت انسانی افراد است.

چرا سپاه، قرارگاه محرومیت‌زدایی راه‌اندازی كرد 
وی با تشریح فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) گفت: در راستای سیاست‌های کلی سپاه، مبنی بر حوزه محرومیت‌زدایی و رسیدگی به حال مردم و همچنین به جهت وظیفه ذاتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسیدگی به حال مردم كه توجه به همه ابعاد دارد، بنا بر این شد که از سال قبل و حسب نگاه فرماندهی سپاه فجر، مجموعه‌ای با عنوان قرارگاه احمدبن موسی(شهید اسکندری) و ستادی تحت عنوان صیانت از سومین حرم اهل بیت(ع) با حضور مدیران ارشد استان در شهر شیراز تشکیل شود. 
امیری‌نژاد افزود: با بررسی در مناطق خاص شیراز و نظر به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به شیراز و نامگذاری این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) كه یكی از مؤلفه‌های آن رسیدگی به حال مردم است، این مهم در دستور كار ویژه قرار گرفت و تلاش كردیم تا نسبت به تعهدی به مردم داشتیم خدمت به محرومان را در دستور كار خود قرار دهیم.
وی یادآور شد: بعد از با بازدید جانشین فرمانده کل سپاه از مناطق مختلف شیراز و پس از حضور ایشان و پیگیری‌های فرماندهان سپاه استان ، امروز در شهر شیراز، قرارگاه اجتماعی احمدبن موسی(ع) به هدف رسیدگی به حال مردم مناطق محروم و کمتربرخوردار شیراز راه‌اندازی شده است.

اثرات اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی ‌ 
معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) اظهار كرد: با توجه به طرح‌های پیش‌نویس برای این قرارگاه که توسط دانشگاهیان و محققین و مجموعه‌های مختلف ذیصلاح تهیه شده، ۱۵ منطقه به عنوان پایلوت فعالیت مرکزی انتخاب شده است كه در این مناطق، در همه زمینه‌ها فعالیت می کنیم و اثرات فعالیت در این مناطق، قطعاً به مناطق دیگر شهر هم برمی‌گردد.
امیری‌نژاد با بیان اینكه در طرح توسعه در سال‌های بعد به مناطق دیگر هم خواهیم رسید، گفت: همه عشق و افتخار ما این است که در تمام یک سال و چندماه گذشته گمنام کار کردیم، اما امروز در آستانه دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی، جا دارد به مردم عزیزمان این نوید را بدهیم که فرزندان شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودشان را نگران و ملزم می‌دانند که به حال مستضعفین جامعه رسیدگی کنند. کما اینکه پیام امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی هم همین بوده است.
معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) افزود: قرارگاه احمدبن موسی(ع) در قالب سرفصل‌های مختلف بهداشتی- درمانی، آموزشی- فرهنگی، حوزه‌های ورزش، عملیاتی و اجرایی و به ویژه حوزه‌های محرومیت‌زدایی برنامه‌هایی را اجرا کرده است و مناطقی هم به عنوان مناطق پایلوت در ۱۵ نقطه شهر مشخص شده است. این مناطق، در ادوار گذشته کمتر برخوردار بوده‌اند. 
وی با بیان اینکه تا امروز در بحث بهداشت و درمان با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و درمانگاه‌های فصلی اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: ما برای رسیدگی به حال مردم، در دو بخش اقدامات عمرانی و غیر عمرانی در حوزه محرومیت‌زدایی مشغول به فعالیت شدیم.

اشاره به سرفصل‌های كاری قرارگاه 
امیری‌نژاد یادآور شد: در بحث عمرانی، ۱۷ سرفصل در دستور کاری ماست كه شامل احداث، تکمیل و مرمت مسجد، مرمت و ساخت منزل محرومین، ساخت خانه عالم، احداث مدرسه، تکمیل گلزار شهدا، تکمیل یا احداث مجتمع‌های فرهنگی مذهبی، احداث درمانگاه، کارگاه‌های اشتغالزایی و زمین ورزشی روباز و غیره هستند. 
به گفته وی، یکی از مسائل بسیار مهم مدنظر در دستور کار، کارگاه‌های اشتغالزایی پایدار متصل به بازار است چرا که اگر اشتغال پایدار داشته باشیم، بسیاری از معضلات اجتماعی هم از بین می‌رود، بنابراین به این سمت رفتیم که کارگاه‌های اشتغالزایی زودبازده متصل به بازار داشته باشیم چون بعضی وقت‌ها برنامه‌هایی انجام شده، اما چون متصل به بازار نبوده است بعد از مدتی به ورشکستگی خورده است.

راه‌اندازی ۱۲۰ كارگاه اشتغالزایی و بازسازی ۳۰ مسجد 
معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه در این مناطق به‌صورت کلی پیش‌بینی ۱۲۰ کارگاه اشتغالزایی را انجام داده‌ایم، گفت: با افتخار می‌گوییم در عمر یک ساله این قرارگاه، ۳۱ مسجد بازسازی شده، ۱۴۷ باب منزل مرمت شده با ارزش تقریبی ۱۰میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال اعتبار مستقیم هزینه شده است كه این غیر از استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی است.

اجرای ۴۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی 
امیری‌نژاد با تصریح اینکه تاکنون ۶ خانه عالم در این مناطق احداث شده است، تأکید کرد: سرجمع اقدامات ما در حوزه عمرانی، ۴۰۰ پروژه در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی است که به مردم تقدیم شده است.

توزیع یك هزار سری جهیزیه میان نیازمندان 
وی در ادامه به فعالیت‌های این قرارگاه در حوزه غیر عمرانی نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدام خوب و بزرگی که انجام شده و این افتخار است که تا پایان سال یک هزار سری جهیزیه به ارزش تقریب ۶میلیارد تومان را به مردم این مناطق تقدیم خواهیم کرد. 
امیری‌نژاد یکی دیگر از فعالیت‌ها در اهداف و رویه سپاه را بحث تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: در این زمینه نمایشگاه دایمی ازدواج آسان و اختصاص فضایی در فروشگاه سپاه فجر استان در شیراز برپا شده است که بازدید و خرید این بسته‌های ویژه جهیزیه در این نمایشگاه برای عموم آزاد است.
معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) اظهار كرد: در این نمایشگاه برای زوجین جوان تهیه ۱۷ قلم لوازم خانگی با عنوان بسته‌های مختلف جهیزیه با اسامی ذکر شده در نمایشگاه، با محصولات ایرانی فراهم شده با قیمت‌های استثنائی فراهم شده است.

۷ هزار بسته معیشتی توزیع شد 
امیری‌نژاد، توزیع هفت هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان هم در یک سال گذشته بین مردم نیازمند این مناطق و همچنین البسه و ۵ هزار بسته لوازم التحریر در مهرماه و بسته‌های ورزشی در شش ماه گذشته را از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان کرد.

توجه به حفظ كرامت انسانی 
وی بیان كرد: در توزیع این بسته‌ها، حفظ کرامت انسانی افراد برای ما خیلی مهم بوده است و حتی متحدالشکل خرید نکرده‌ایم و نیز در ساعات خاصی از شبانه‌روز که در دید عموم نباشد و همچنین مزاحم افراد هم نباشیم، به در منزل افراد تقدیم شده است.
امیری‌نژاد در ادامه به همکاری با دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی دیگر اشاره کرد و گفت: به لحاظ اینکه بتوانیم با دستگاه‌ها هم‌افزایی داشته باشیم و به این ترتیب اقدامات بهتری انجام دهیم، با بعضی از دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی(کمیته امداد و اداره کل بهزیستی و ..) منعقد کرده‌ایم و سعیمان بر این است که با بسیج همه دستگاه‌ها و امکانات و خدمات دولتی خدمات وسیعی داشته باشیم كه البته دستگاه‌های زیادی در این زمینه پای کار آمدند. 
وی در پایان یادآور شد: قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران یک مجموعه فعال و پویا است که در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کمتربرخوردار تشکیل شده‌اند و در استان فارس ۳۶ دستگاه اجرایی مربوط با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم مناطق محروم، با این قرارگاه همکاری می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: