سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۴۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
رئیس کل دادگستری فارس در جشن چهل سالگی انقلاب :
مراسم جشن ویژه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در چهارمین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب در دادگستری استان و با حضور مسئولان قضایی، قضات و کارکنان دادگستری استان فارس و جمعی از مسئولان سپاه فجر استان و فرمانده بسیج ادارات شیراز برگزار شد.
 نماینده عالی قوه قضائیه در استان و رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم ضمن تبریک چهلمین بهار انقلاب اسلامی و سالروز بازگشت حضرت امام (ره) به میهن پس از سالها تبعید گفت: با حضور امام خمینی (ره) ؛ ریشه کفر و طاغوت از این کشور قطع شد و با اضمهلال طاغوتیان حکومت اسلامی بر پایه عدل برقرار شد.
دکتر علی القاصی با اشاره به وقایع تاریخی به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب یادآور شد: پس از سال های طولانی مبارزه و تحمل سختی ها، مبارزات و چالش های فراوان حضرت امام(ره) در یک شرایط معجزه آسا با نفوذ در دل های مردم ایران، با توکل به خدا و سلاح ایمان در مقابل تمام قدرت های استکباری شرق و غرب ایستادگی کردند و انقلاب اسلامی را به ثمر رسانند.
وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را در مدت این چهل سال بیشمار دانست و بر اهمیت آگاهی دادن از این دستاورد ها بویژه به نسل آینده تأکید کرد و گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بسیار متعدد و در بخش ها و حوزه های مختلف بسیار بیشمار است و مجال و امکان آن نیست که در یک جلسه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را احصاءکنیم.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس انقلاب اسلامی ایران را معجزه ای دانست که در بوجود آمدن ، پیروزی ، استقرار و رشد و توسعه و صدور آن به جهان اسلام جز دست توانای خداوند متعال را نمی توان دید.
القاصی به ارزیابی دقیق دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم ابتدا باید شرایط انقلاب را به نسبت قبل از انقلاب و دوران ستم شاهی و همچنین به نسبت کشورهای غربی و همسایگان در کشورهای عربی و خاورمیانه مقایسه کنیم که در چه شرایطی هستند و از چه وضعیتی برخوردارند و در نهایت بگوییم که چه دستاوردهایی به دست آمده است.
وی در ادامه با اشاره به این که چهل سال پر فراز و نشیب را پشت سرگذاشته ایم تصریح کرد: در طول این چهل سال اهدافی که نظام مقدس اسلامی برای آن تلاش کرده و به دنبال آن بوده است محقق شده این در حالی است که باید ببینیم آیا مسیر و جاده ای که در آن قرار گرفتیم جاده ای هموار بوده است و یا در در مقایسه با کشورهای دیگرموانع ، محدودیت ها و مشکلات زیادی از سوی کشورهای غربی و عربی بر سر راه داشته ایم .
رئیس شورای قضایی استان افزود: متأسفانه در مدت این چهل سال دشمنان نظام مشکلات و موانع عدیده ای را از داخل و بیرون برای نظام ایجاد کردندکه به فضل الهی با سربلندی پشت سرگذاشته ایم.
رئیس کل دادگستری استان فارس در سالگرد پیروزی انقلاب با بیان این که به جز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ نظام و انقلابی را سراغ نداریم که با غلبه بر همه مشکلات ومحدودیت ها و عبور از همه موانع و گردنه ها توانسته باشد به این نقطه برسد بیان داشت : قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیچ کدام از امکانات زیربنایی، روبنایی و دفاعی و سایر بخش ها را در اختیار نداشتیم.
القاصی برخی موانع داخلی و همچنین موانع بیرون مرزها و موانع خارجی را مهمترین عوامل کند شدن رشد و حرکت اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی این سال ها دانست.
وی جهالت حاکمان گذشته، برخی چالش های سیاسی، امنیتی و اجتماعی را از جمله موانعی دانست به خصوص اوایل انقلاب در مسیر انقلاب ایجاد گردید و افزود: هر کدام از این مشکلات یکی پس از دیگری مانع سرعت گرفتن رشد و حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد اما با این وجود حرکت تعالی کشور هرگز متوقف نشده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: حوادثی که در طول 20 سال اول انقلاب اسلامی رخ داد آنقدر وسیع، گسترده و پی در پی بود که در مقایسه با شرایط عادی به اندازه یک قرن تاریخ تحولات یک جامعه را در برمی گیرد و اگر برای کشور دیگری چنین اتفاقاتی می افتاد یقیناً منجر به از بین رفتن آن کشور و نظام می شد.
وی همچنین به حوادث جنگ 8 ساله تحمیلی اشاره کرد و گفت: جنگی که بر ما تحمیل شد و شاهد ویرانی تأسیسات اقتصادی، بمباران روستاها، از بین رفتن نیروی انسانی ، منابع ارزی،کسری بودجه،کاهش تولید ناخالص ملی گردید موانعی بود که از سوی دشمنان در جهت رشد و پیشرفت کشور ایجاد شد و امروز نیز تحریم های غرب دوباره کشور ما را با مشکل مواجه کرده است.
رئیس شورای قضایی استان فارس گفت: امروز شاهد اوج تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و نیز موانع ساختاری موجود در نظام بین الملل وهمچنین سنگ اندازی های دشمنان هستیم که از ابتدای انقلاب بر سر راه حرکت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده اند تا به اهداف متعالی خود نرسیم .
القاصی در ادامه افزود: با وجود این همه مشکلات شاهدیم که کشور اسلامی ما با سلاح ایمان ، توکل به خدا و رهبری های مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، اراده آهنین مردم و حضور همیشگی مردم با بصیرت در صحنه و اتحاد جامعه تمام این گردنه ها و موانع را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و در مسیر تعالی قرار گرفته است.
وی به پیشرفت ها و دستاوردهای متعدد نظام مقدس جمهوری اسلامی طی دوران چهل ساله انقلاب اشاره کرد و گفت: در کنار پیشرفت های اقتصادی و مادی آن چه حائز اهمیت است این است که قدرت و اقتدار ملت و کشور ما به اوج خود رسیده است و عزت و اعتماد به نفس ملی، خودباوری و جاری ساختن احکام و شعائر اسلام ، حفظ اصول و ارزش های انسانی و اسلامی و از همه مهمتر استقلال این کشور به نحو شایسته ای ارتقاء یافته و در کل امروز جمهوری اسلامی ایران از مؤلفه قدرت و استقلال بی نظیری در سراسر دنیا برخوردار است.
وی در ادامه با بیان این که ملت ما با عزت ، سربلندی و استقلال کامل روی پای خود ایستاده است افزود: جمهوری اسلامی ما نه تنها در مرزهای سرزمینی خود بلکه در جهان اسلام وکشورهای مسلمان دیگر نیز با نفوذ و اقتداری که ایجاد کرده است به دنبال استقلال تمام ملت های آزاده مسلمان جهان است.
رئیس کل دادگستری استان فارس به برخی از دستاوردهای دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: ازهمان ابتدای انقلاب دستگاه مقتدر قضایی و دادگاه های انقلاب اسلامی با قضات شجاع به میدان آمدند و ریشه براندازان نظام ، ضد انقلاب ها و گروه های منحرف را برچیدند و نگذاشتند افرادی در گوشه و کنار کشور به ایجاد نا امنی بپردازند که همین امر زمینه ایجاد ثبات و امنیت بسیار مطلوبی را در سطح جامعه فراهم کرد.
دکتر القاصی با اشاره به این که امروز دستگاه قضایی افتخار دارد که خادم و خدمتگزار ملت است؛ تصریح کرد: تمام برنامه ریزی مجموعه عدلیه در این مسیر است که رضایت مردم را کسب کند و خدمتگزاری به مردم را سرلوحه کار خود قرار بدهد.
وی گسترش عدل، فراهم سازی زمینه آزادی های مشروع برای آحاد مردم، حفظ کرامت انسانی و دینی افراد در مراجعه به دستگاه قضایی، توسعه فضای فیزیکی و زیرساخت ها، اطمینان و اعتماد مردم به دستگاه قضایی، حفظ کرامت و حقوق شهروندی با استانداردهای بین المللی، توسعه روحیه گذشت، برابری و مصالحه و ایجاد نهادهای صلح و سازش را برخی از دستاوردهای دستگاه قضایی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی عمرچهل ساله انقلاب دانست.
نام:
ایمیل:
* نظر: