آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
آیت‌الله دژكام:
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به مشكلات كنونی گفت: اگر امروز با مشكلاتی در جامعه مواجه هستیم به دلیل آن است كه دلداده غیر خدا هستیم.
 آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در سومین یادواره شهدای تداركات و پشتیبانی سپاه این استان كه در سالن پیامبر اعظم(ص) كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس برگزار شد، فرازهایی از خطبه فدكیه حضرت زهرا(س) را یادآور شد و گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدكیه ضمن اینكه درخواست حق خود را فرمودند و فدك را كه غصب شده بود، مطالبه كردند، فرازهای بسیاری مفصلی را به بیان معارف دینی اعم از توحید، قرآن و خدمات پیامبر(ص) به جامعه اسلامی بیان فرمودند.

وی با بیان اینكه خداوند ایمان را قرار داده است تا ما را از شرك و پلیدی پاك بدارد، افزود: تا زمانی كه ایمان نیاوریم، پلیدیم و همچنین اگر ایمان را مرتب تازه نكنیم، پلیدی كفر هم به ما سرایت خواهد كرد. 
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه در دل جز محبت خدا و اولیای نباید باشد، گفت: اگر امروز با مشكلاتی در جامعه مواجه هستیم به دلیل آن است كه دلداده غیر خدا هستیم.

ایمان را دائماً تازه كنیم 
امام جمعه شیراز فرمایشات مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: اینكه مقام معظم رهبری فرمودند سبك زندگی غربی را كنار بگذاریم، هیچ‌گاه دشمنی با كفار و مستكبران را نباید رها كنیم و انقلابی بودن ما دائمی است به خاطر این است كه اگر دائماً انقلابی نباشیم، شرك ما را دور خواهد كرد لذا باید ایمان خود را تازه كنیم.
وی با بیان اینكه همه ما مأمور به این جهت هستیم، گفت: این جلسات شهدا را كه برگزار می‌كنیم می‌دانیم كه شهید نیازی به این جلسات ندارد اما برای این است كه ما ایمان خود را تازه كنیم.

تجدید ایمان در یادواره‌های شهدا 
آیت‌الله دژكام تأكید كرد: ایمان به خدا و پیامبر و اوصیای الهی و حركت ارزشمند انقلاب اسلامی كه باعث تجدید حیات دین در جهان معاصر شد، جامعه و جهان را از پلیدی شرك پاك می‌كند و این تجدید ایمان و پیمان با خدا و اولیای خدا ثمره این جلسات است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری رشادت‌های شهدا گفت: اینان برای اینكه عزتمند باشیم رشادت‌های فراوانی انجام دادند و اجازه ندادند فریاد هل من ناصر ینصرنی ولی امر زمانشان بی‌جواب بماند و رفتند و حمایت كردند و شهید شدند تا اینكه به بركت ایثار و صبرها همان ایثارهای شهدا و خانواده‌هایشان توانستیم آمریكا را در دهه ۵۰ از ایران و در دهه ۹۰ از منطقه غرب آسیا بیرون كنیم و خودشان هم متوجه شدند كه هیچ غلطی نمی‌توانند بكنند.

اشاره به فلسفه نماز در كلام حضرت زهرا(س) 
وی با بیان اینكه این مسائل نتیجه ایمان به خدا، پیامبر و اهل بیت(ع) است كه دارد ظهور و بروز پیدا می‌كند، بخشی دیگری از فرازهای خطبه فدكیه را یادآور شد و گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند وقتی نماز اقامه می‌شود، سر انسان از تكبر خالی می‌شود. 
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه طبق فرموده حضرت زهرا(س) به وسیله نماز می‌توان خود را از تكبر دور كرد، گفت: این همان عظمت و فلسفه نماز است كه حضرت زهرا(س) بیان فرمودند.
امام جمعه شیراز همچنین با یادآوری اینكه حضرت زهرا(س) در فراز دیگری از این خطبه می‌فرمایند جهاد برای اسلام عزت است، گفت: اگر جهاد نكنیم كشورمان ذلیل می‌شود؛ اینكه عده‌ای در درون كشور گویی از جنگیدن می‌ترسند به خاطر این است كه از دنیا ترسیده‌اند و اگر به دنیا آلوده شدیم عزت خود را از دست خواهیم داد.

نباید چشم امید به كشورهای دیگر داشته باشیم
وی با انتقاد از اینكه نباید چشم امید به كشورهای دیگر داشته باشیم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر می‌خواهید به جایی برسید به توان داخلی كشور تكیه كنیم. 
آیت‌الله دژكام باز هم بر این نكته تأكید كرد كه عزت متعلق به خداست و اگر كسی می‌خواهد عزیز شود، باید در خانه خدا را بزند و اگر كسی اهل ایمان و جهاد شد، مسلماً باید سختی‌ها را هم تحمل كند. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس به مشكلات اقتصادی كشورمان اشاره كرد و گفت: امروز در عرصه جنگ اقتصادی قرار داریم و سختی‌های مسائل اقتصادی را حس می‌كنیم و بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیریت‌ها هم به این مشكلاتی كه مردم گریبانگیر آن هستند، دامن می‌زند و دشمن هم می‌خواهد این مشكلات را تقویت كند تا ما تسلیم شویم.

راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد ملت ایران اهل تسلیم نیستند 
وی با بیان اینكه با وجود همه این مشكلات راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد كه ما اهل صبر هستیم و اهل تسلیم نیستیم،‌ گفت: صبر و مقاومتی كه مردم ایران در ۲۲ بهمن به نمایش گذاشتند مسلماً خداوند هم پاداش عظمی برای آن در نظر گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: