آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: لارستان را به عنوان پایگاه سرود استان فارس معرفی می کنیم.
 مراسم اختتامیه جشنواره سرودهای آوایی فارس به میزبانی لارستان  با حضور  امام جمعه لار،معاون هماهنگ کننده و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فجر فارس، فرمانده و مسئولین سپاه لارستان، رئیس خانه بسیج موسیقی کشور،محمد گلریز خواننده سرود های انقلابی کشور،معاونین فرمانداری ویژه لارستان، روسای نهاد ها و ارگان ها و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و نيز شرکت کنندگان گروه سرود شهرستان های استان فارس به ميزباني ناحيه سپاه لارستان پنجشنبه شب ۲۵ بهمن ماه۹۷ در تالار وحدت شهر لار برگزار شد.

در این مراسم معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در سخنانی با اشاره به اهمیت گروه های سرود در انقلاب اسلامی اظهار داشت:یکی از برجسته ترین شاخه های هنری برای انتقال ارزش های الهی در انقلاب اسلامی تولد گروه های سرود است.وی در ادامه گفت: گروه های سرود با نغمه خوانی دل ها را با ارزش های الهی که در شعر سرود ها نهفته است همراه می کند.

به گزارش تنویر به نقل  از کمیته رسانه جشنواره هنرهای آوایی، سرهنگ سعید کوشکی با بیان اینکه گروه های سرود بخشی از ویژگی های انقلاب اسلامی و تبلور یک حیات معنوی در قالب هنرى است كه دشمن به دنبال ابتذال آن است ، تصریح کرد: دنیا را نگاه کنید کنسرت ها و شاخه های مختلف موسیقی که به دنبال ابتذال انسان است اما موسیقی و سرود فاخر انقلاب اسلامی ذهن،روح و دل انسان ها را اوج می دهد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه فجر در ادامه رشد گروه های سرود در لارستان را در چند سال اخیر به همت سپاه ناحیه لارستان بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسئول فرهنگی سپاه فجر به من گفتند که شهرستان لارستان را به عنوان پایگاه سرود استان فارس معرفی می کنیم،به دلیل اینکه اکنون ۴۰ گروه سرود حزب الهی،انقلابی و ولایی و متدین در این شهرستان پا گرفته است.

وی گفت:اگر یک روز گروه سرود آباده در کشور مطرح بوده امروز به فضل الهی گروه های سرود لارستان در سطح کشور مطرح است.وی نیاز به هنر متعالی را بخش جدایی ناپذیر از پیشروندگی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد:سپاه پاسداران از این هنر حمایت می کند کما اینکه تاکنون این کار انجام شده است.

در این مراسم همچنین  سرگرد جاهدی فرمانده سپاه لارستان در سخنانی  با بیان اینکه حدود ۴۰ گروه سرود در لارستان در حال فعالیت هستند اظهار داشت:این گروه های سرود توانستند به عنوان نماینده شایسته ای از استان فارس  در جشنواره های مختلف کشوری مقام های برتر را به دست بیاورند.

وی در ادامه گفت: به مسئولان گروه های سرود شهرستان های استان فارس  توصیه می کنم که از این حرکت رو به رشدی که در لارستان در عرصه سرود شروع شده است  به عنوان الگو  در تمام نقاط استان و خصوصا در بدنه بسیج تکثیر کنند.

تجلیل از خانواده شهید حسین ابوالحسن پور به عنوان تکخوان گروه سرود در دوران دفاع مقدس،اجرای دو اثر ماندگار از محمد گلریز خواننده مشهور انقلابی کشورمان،تجلیل از دست اندرکاران جشنواره،تقدیر از گروه های شرکت کننده در جشنواره،اجرای اثر جدید گروه سرود طاها لارستان،قرائت بیانیه هیئت داوران،پخش کلیپ از سرود ها و نواهای انقلابی از گذشته تاکنون و حواشی جشنواره،گرامی داشت یاد و نام شهدای حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های اختتامیه جشنواره هنرهای آوایی بود.

لازم به ذکر است صبح روز پنجشنبه ۱۰ گروه سرود از شهرستان های نی ریز،مهر،قیرو کارزین،مرودشت،شیراز،کازرون،فیرزوآباد،فسا و لارستان به رقابت پرداختند که پس بررسی هئیت داوران برترین های جشنواره هنرهای آوایی در بخش های زیر اعلام شد:

مقام اول جشنواره:گروه الف شهرستان لارستان
مقام دوم جشنواره:گروه ب شهرستان لارستان
مقام سوم جشنواره:گروه سرود شهرستان های مرودشت و فیروزآباد
آهنگسازی برتر:ناحیه الف شهرستان لارستان
هدایت و رهبری برتر:ناحیه الف شهرستان لارستان
تکخوان برتر:نیما سقایی از گروه سرود شهرستان کازرون -علیرضا احمدی از گروه سرود شهرستان مهر – علی زارع از گروه سرود شهرستان مرودشت
شعر برتر:ناحیه الف شهرستان لارستان

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از برترین های جشنواره هنرهای تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: