جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۵:۳۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
امروزه با رشد فناوری و گسترش دانشگاهها و موسسات آموزشی ،افراد زیادی با امید راه اندازی کسب وکار به سراغ مدارک دانشگاهی می روند.در حالیکه توجه به یک موضوع مهم از چشم این افراد دور می ماند و آن هم خودشناسی ست.
امروزه با رشد فناوری و گسترش دانشگاهها و موسسات آموزشی ،افراد زیادی با امید راه اندازی کسب وکار به سراغ مدارک دانشگاهی می روند.در حالیکه توجه به یک موضوع مهم از چشم این افراد دور می ماند و آن هم خودشناسی ست.

شاید در ابتدای امر لازم باشد تا در مورد خودشناسی بیشتر بدانیم.در دوران تحصیل بارها ازسوی معلمان ومدرسان واژه خودشناسی مقدمه خداشناسی بیان می شود ولی تبیین این واژه ها به درستی صورت نمی گیرد.




خودشناسی رمز موفقیت در کسب وکار


خودشناسی یعنی آگاهی از نقاط قوت ،ضعف ،پتانسیل ها و ظرفیت های هر فرد.همان گونه که اثر انگشت در همه افراد منحصربه همان فرد می باشد این خودشناسی نیز اثبات می کند که همه انسان ها علی رغم اشتراکات ظاهری ،ویزگی های منحصربفردی دارند که سایر انسان ها فاقد آن ویژگی ها هستند و این قدرت خالق یکتا را برای ما هویداتر می کند.

اما آگاهی از این موضوع در زمینه راه اندازی کسب وکار چه کمکی به افراد می کند؟

افراد زیادی با امید خلق شرایط بهتر برای خود و جامعه اقدام به تحصیل و راه اندازی کسب وکار می نمایند در حالیکه متاسفانه به معقوله خودشناسی اصلا توجهی ننموده و بعد از مدتی ،در صورت نداشتن سرمایه رواشناختی (در پست های آینده توضیح می دهم)با تحمل ضررو زیان های مالی و روحی فراوان می شوند.





همانگونه که برای راه اندازی یک کسب وکار در ابتدای امر یک طرح کسب وکار تهیه می کنیم که در چندسال اخیر جای خود را در کسب وکارهای نوپا(استارتاپ ها)به بوم مدل کسب وکار داده،می بایست در مورد افراد نیز بحث استعدادیابی علمی و خودشناسی مد نظر قرار گیردتا افراد با شناخت نقاط قوت خود در این زمینه ها کسب وکار خود را راه اندازی نموده و با آشنایی با نقاط ضعف خود،نسبت به جذب هم تیمی مناسب اقدام نمایند.

راه اندازی کسب وکار مستقل و کارآفرینی نیاز به افرادی دارد که در مقابل شرایط وبحران ها اعتماد به نفس داشته و تاب آوری بالایی داشته باشند.خودشناسی افراد به انها کمک می کند تا با شناخت خود ،آگاهانه در این راه قدم بردارند و در طی این مسیر با کسب آموزش ها ومهارت های لازم جهت برطرف کردن نقاط ضعف خود ، سریع تر موفق شوند. 

رحیم خورشیدی علی کردی 





نام:
ایمیل:
* نظر: