آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
در شیراز پس از وقفه ای ۶ ساله؛
شیراز- بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس پس از وقفه ای ۶ ساله و جشنواره ترنم حماسی با حضور شاعران و ادبا برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در نشستی خبری که ظهر شنبه برگزار شد، از رونمایی ۱۲ عنوان کتاب همزمان با بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و جشنواره سراسری ترنم حماسی در شیراز خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا گرامی با مهم برشمردن حفظ ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: چون نگاه ما بر مبنای ارزشها است و دین باعث شد در مقابل زیادی خواهی ها بایستی، لذا این دوران علیرغم محدودیت ها یک دستاورد مهم بنام وحدت بین مردم و نظام داشت.

وی دستاورد دیگر دفاع مقدس را مباحث اقتصادی با نگاه مقاومتی عنوان کرد که کشور و نظام علیرغم تحریم ها نیازها را بر مبنای صانیع داخلی و خلاقیت های جوانان نسبت به نوع عملیات ها تامین می کرد.

گرامی دستاورد دیگر دفاع مقدس را فرهنگی عنوان کرد که بر مبانی دین شکل گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس اجرای نمایش، سرود و برنامه های متنوع فرهنگی را در دوران دفاع مقدس در جهت تقویت حماسه، شور و شعور عنوان کرد و افزود: آنچه که مهم بود عقلانی بودن حرکت هاست که از سوی هنرمندان متعهد به رزمندگان تزریق می شد در این راستا بعد از دفاع برنامه های فرهنگی تداوم پیدا کرد؛ از جمله در حوزه شعر که جشنواره های استانی یکی پس از دیگری برگزار شد.

وی با بیان اینکه در ۷ اسفند ماه جاری بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس پس از وقفه ای ۶ ساله برگزار می شود، با بر شمردن پیشینه این کنگره افزود: تاکیدی که رهبری نسبت به موضوع داشتند و مطالبه ایشان بود که کنگره ها برگزار شود این برای فارس افتخاری است که میزبان بزرگترین رویداد شعری حوزه دفاع مقدس باشد.

گرامی با اعلام اینکه از مجموع ۸۴۳۲ قطعه شعر که از سوی ۲۴۵۰ شاعر به دبیرخانه رسیده عنوان کرد: پس از بررسی آثار توسط داوران کنگره، ۱۵ شاعر در موضوعات برگزیده شدند و در روز یادشده شعرخوانی می کنند؛ همچنین در جشنواره ترنم ۹ شاعر برگزیده داریم که با تندیس و لوح از آنان تجلیل می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس موضوع کنگره ملی بیست و یکم را جنگ نرم، شعر کودک و نوجوان، مقاومت ملل و شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس عنوان کرد و در عین حال گفت: کتاب هایی که همزمان با این رویدادها رونمایی می شوند در بنیاد چاپ شده است که در موضوعات شعر، داستان، زندگی نامه، شرح احوال شهدای فارس و تجلیل از خانواده شهدا و شهید شاخص راهیان نور مرتضی جاویدی است.

گرامی همچنین یادآور شد: در اختتامیه این کنگره و جشنواره ترنم حماسی ضمن استفاده از سخنرانی شخصیت ها گفت: به همت همه شاهد برگزاری این برنامه ارزشمند در شیراز خواهیم بود و نتیجه آن در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد تا زمینه ای باشد که دبیرخانه کنگره ملی شعر و سرود دفاع مقدس را در فارس داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام انصاری نژاد، مدیر ادبیات بنیاد با ابراز خوشحالی از اینکه کنگره پس از ۶ سال با شکوه برگزار خواهد شد، اعلام کرد: برگزیدگان همه استانها به داوری این کنگره ملی راه یافتند.

وی تصریح کرد: نفرات اول در بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، شعرخوانی دارند و استادان و شعرایی مانند علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی  و مصطفی محدثی خراسانی از شرکت کنندگان این رویدادها هستند.

 بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و جشنواره ترنم حماسی، ساعت ۸.۴۵  روز ۷ اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگی طلاییه با حضور شخصیت های کشوری و لشگری و شاعران کشور برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: