کد خبر: ۱۱۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
رازقی خبر داد:
رئیس اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس برای سرمایه‌گذاری گفت: استان فارس در زمینه پزشکی در دنیا صاحب رتبه است و در زمینه پیوند کبد این رتبه، مقام نخست است و سالانه نزدیک به 600 پیوند می‌شود.




 جمال رازقی جهرمی در دیدار با یوگن کراوچنکو وابسته بازرگانی سفارت اکراین در ایران که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، با اشاره به صنعت استان و ظرفیت در حوزه صنایع گفت: عمده صنایع استان فارس بر 2 محور، صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع پشتیبان نفت و گاز استوار است؛ در کشاورز سالانه 11 تا 12 میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید می‌شود و در زمینه پشتیبانی نفت و گاز نیز به دلیل نزدیکی به منطقه پارس جنوبی و عسلویه خوب کار شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس با این حال اعلام کرد: زمانی قرار بود استان فارس قطب صنعتی شود که محقق نشده اما در برخی از صنایع به ویژه سیمان حرف برای گفتن دارد. 

رازقی با اشاره به اینکه بنیه اقتصادی استان فارس کشاورزی است، عنوان کرد: کشاورزی پیش‌رویی داریم و در زمینه کشت فراسرزمینی آماده همکاری هستیم و اگر زمینه و شرایط لازم وجود داشته باشد، آماده سرمایه‌گذاری هستیم. 

وی با بیان اینکه در زمینه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی نیز آماده سرمایه‌گذاری هستیم، تصریح کرد: صنعت سیمان و لوله، پزشکی و توریسم سلامت و صنایع تبدیلی کشاورزی مواردی است که می‌تواند زمینه همکاری و سرمایه‌گذاری شود. 

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس همچنین از اعزام هیئتی ایرانی به اکراین در نیمه دوم فروردین و ابتدای اردیبهشت خبر داد و عنوان کرد: این هیئت بناست که زمینه‌های همکاری را ببینند و بررسی کنند علاوه بر آن ما نیز آمادگی پذیرش هیئت‌های اکراینی را برای بررسی ظرفیت‌ها و امکانات برای سرمایه‌گذاری داریم. 

** از همکاری اقتصادی مشترک با استان فارس استقبال می کنیم

یوگن کراوچنکو، وابسته بازرگانی سفارت اکراین در ایران نیز با اشاره به ظرفیت استان فارس و ایران برای سرمایه‌گذاری پتانسیل اتاق بازرگانی را برای تحقق این امر مهم دانست و اظهار داشت: ما می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعالان اقتصادی اکراین معرفی کنیم و در یک شرایط مناسب همکاری کنیم. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های مطرح شده از سوی اتاق بازرگانی فارس گفت: این امور نیاز به کار کارشناسی دارد اما در زمینه کشت فراسرزمینی شرایط در اکراین مهیا است و عده‌ای نیز کار را در آنجا شروع کردند. 

 کراوچنکو افزود: یکی از موارد بسیار مهم در زمینه سرمایه‌گذاری حل مسئله ارز است که اگر حل شود برای فعالان اقتصادی جذابیت بالایی ایجاد می‌کند. 

وابسته بازرگانی سفارت اکراین در ایران همچنین در ادامه توضیح در زمینه کشت فراسرزمینی بیان کرد: در حال حاضر در اکراین حق مالکیت زمین های کشاورزی واگذار نمی‌شود که البته این قانون در حال اصلاح و بررسی است و با واگذاری حق مالکیت امکان خرید و فروش نیز فراهم می‌شود. 

وی با بیان اینکه 33 درصد بهترین خاک دنیا در اکراین است، گفت: در حال حاضر اجاره بهای زمین برای انجام کشت فراسرزمینی 150 سال است که برای تجار ایرانی به ویژه در زمینه کشاورزی مناسب است. 

کراوچنکو با اشاره به تضمین سرمایه‌گذاری در اکراین بیان کرد: حمایت نهادهای دولتی اکراین و تفاهم‌نامه دولتی برای سرمایه‌گذاری که بین ایران و اکراین در حال مبادله است، از مواردی است که تضمین سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: