کد خبر: ۱۲۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
شرایط فروش ایران خودرو برای تاریخ 14 اسفند در اختیار رسانه ها قرار گرفت. در این طرح خودروهای پژو 405 و وانت آریسان حضور دارند.

ایران خودرو شرایط فروش جدید محصولات خود را اعلام کرد. این طرح فروش از امروز ساعت 10 شروع شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.


شرایط فروش ایران خودرو برای تاریخ 14 اسفند 97 به شرح زیر است:

نام خودرو

قیمت (ریال)

زمان تحویل

پژو 405 بنزینی 627,000,000 30 روزه
وانت آریسان 450,000,000 30 روزه

قیمت های در نظر گرفته شده در این طرح بر اساس قیمت حاشیه بازار بوده و این فروش برای تنظیم بازار انجام می شود (لیست قیمت حاشیه بازار محصولات ایران خودرو اسفند 97).

در طرح های فروش گذشته، شاهد تکمیل ظرفیت در چند دقیقه اول بودیم (طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو 13 اسفند). با توجه به زمان موردنیاز برای وارد کردن اطلاعات و همچنین واریز پول، اتمام موجودی در این مدت زمان کم غیرمنطقی به نظر می رسد.

این احتمال وجود دارد که خودروها توسط افراد خاصی خریداری می شوند و یا اینکه سایت فروش اینترنتی ایران خودرو دستکاری می شود.

در طرح های فروش ایران خودرو چندین خودرو مانند دنا حضور ندارند. ایران خودرو در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را منتشر نکرده؛ با این حال انتظار می رود این خودرو در روزهای آینده در طرح های فروش این شرکت حضور پیدا کند.

برخی از گزارش ها به خروج شرکت های خودروسازی چینی از بازار ایران اشاره می کنند که این موضوع می تواند فرصتی برای شرکت های خودروسازی خارجی دیگر مانند لادا برای ورود به بازار ایران ایجاد کند

با توجه وضعیت کنونی بازار می توان دو سناریو را برای آینده پیش بینی کرد. در صورتی که ایران خودرو و سایپا خودروها را به خریداران تحویل دهند، عرضه افزایش پیدا می کند و به علت نبود خریدار واقعی در بازار، قیمت خودرو کاهش می یابد. سناریوی دوم افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است که عدم تحویل خودرو و احتکار دوباره آن ها به چنین موضوعی دامن می زند.

نام:
ایمیل:
* نظر: