آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
فرمانده سپاه فجر فارس:
در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک‌هزار و ۳۷۱ پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح و یک‌هزار سری جهیزیه در فارس توزیع شد.
 مراسم اهدای یك‌هزار سری جهیزیه و افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در فارس امروز، ۱۵ اسفندماه در سالن پیامبر اعظم(ص) كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید این استان با حضور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌هایی كه در تهیه جهیزیه‌ها همكاری كردند، گفت:‌ امروز علاوه بر این‌ها یك هزار جهیزیه را توزیع می‌كنیم، ۱۳۷۱ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح فارس افتتاح خواهد شد.

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در ساختاری هدفمند دنبال می‌شود

وی با بیان اینكه سپاه همواره در عرصه‌های مختلف مردم‌یاری و كمك به مردم به ویژه در این شرایط سخت تلاش می‌كند، افزود: برای اینكه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در یك ساختار هدفمند دنبال شود، قرارگاه‌هایی توسط سپاه تشكیل شد كه از جمله آن می‌توان به قرارگاه حضرت جوادلائمه(ع)، قرارگاه پیشرفت و آبادی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و قرارگاه احمدبن موسی(ع) ویژه استان فارس اشاره كرد.

غیاثی اظهار كرد: سه قرارگاه در استان‌های فارس، خراسان‌رضوی و خوزستان وجود دارند كه مخصوص همان استان‌ها هستند و قرارگاه احمدبن موسی(ع) نیز در ۱۵ نقطه شهر شیراز فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد.

فعالیت ۴ قرارگاه در فارس

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه فعالیت‌های خود را در استان در قالب ۴ قرارگاه دنبال می‌كنیم، گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، مشاوره و ارتقای سبك زندگی و ارتقای سطح امنیت و تسهیل‌سازی ازدواج از جمله فعالیت‌هایی است كه در قرارگاه احمدبن موسی(ع) دنبال می‌شود.

وی، احداث و بهسازی مساجد، مراكز فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های عمرانی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات بانكی و غیره را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) برشمرد و گفت:‌ در حوزه قرارگاه مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در فارس در حال حاضر همه شهرستان‌ها كه به‌عنوان ناحیه هستند درگیر شدند.

راه‌اندازی ۷۰۰ گروه جهادی

غیاثی از فعالیت ۷۰۰ گروه جهادی در سطح استان در طول سال خبر داد و افزود: ۵۲۵ صندوق قرض‌الحسنه در محلات مختلف راه‌اندازی شده و طرح شهید اسكندری نیز در سال جاری در ۱۵ نقطه شیراز اجرا شده است و در سال ۹۸ نیز اقدامات اثربخشی را دنبال خواهد كرد.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین به فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در این استان اشاره كرد و گفت:‌ خاستگاه این قرارگاه مقام معظم رهبری بود و فرمانده كل سپاه هم تدبیر فرمودند كه امسال ۶ شهرستان و در هر شهرستان یك دهستان شامل ۱۰۸ را تحت پوشش فعالیت‌های این قرارگاه قرار دادیم.

وی با بیان اینكه برای سال ۹۸ نیز بین ۸ تا ۱۰ دهستان را تحت پوشش این قرارگاه قرار خواهیم داد، گفت: در استان فارس دو معضل اساسی اعتیاد و طلاق داریم كه قرارگاه جوادالائمه(ع) در این راستا دارد به دستگاه‌های متولی كمك می‌كند و خود هم ما چون این موضوعات اساسی است، به صورت هدفمند برای آن‌ها برنامه داریم و در آینده هم اقدامات میدانی مؤثرتری را برای ترك اعتیاد افرادی كه مبتلا به هستند، خواهیم داشت.

غیاثی اظهار كرد: در ۴ قرارگاه خدمات‌رسانی، كمك هزینه ۱۳۰۰ جهیزیه تدارك دیدیم كه ۳۰۰ سری آن توسط بسیج سازندگی توزیع شده و یك هزار سری نیز امروز توزیع خواهد شد.

توزیع ۱۹ هزار سبد معیشتی

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: همچنین ۱۹ هزار سبد معیشتی تدارك دیدیم كه ۱۲ هزار بسته آن توزیع شده و ۷ هزار بسته دیگر نیز در حال توزیع هستند.

وی با بیان اینكه در سال جاری ۶ بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف فارس برپا شد، گفت: این بیمارستان‌ها در كازرون،‌ رستم، استهبان، پاسارگاد و اقلید داشتیم.

غیاثی با تصریح اینكه علاوه بر این‌ها ۹ هزار و ۴۸۳ طرح اقتصاد مقاومتی داشتیم، گفت: پروژه‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۱۰۸ روستا، ۸۶ پروژه بود.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار كرد: همچنین در حوزه اشتغالزایی و صنایع تبدیلی نیز اقداماتی انجام دادیم و یكی از مهم‌ترین اقداماتی كه انجام دادیم نیز احیای ۵۲ كارخانه با اختصاص ۴۵ میلیارد تومان بود كه این كار را به وسیله تسهیل‌گری و با همكاری سایر نهادها انجام دادیم.

وی همچنین گفت: ۴۰ هزار پروژه عمرانی و حوزه اقتصاد مقاومتی در كل كشور در سال جاری كلید خورد كه ۲ هزار و ۳ پروژه مربوط به استان فارس است و از بهمن ۹۷ تا بهمن ۹۸ آن‌ها را انجام خواهیم داد.

غیاثی با تصریح اینكه با بسیاری از دستگاه‌های استان برای اجرای ۲ هزار پروژه‌ توافق‌نامه امضا كردیم، گفت:‌ یك هزار و ۵۰۰ پروژه اقتصادی منهای ۲۰۰۰ پروژه در دستور كار داریم
نام:
ایمیل:
* نظر: