کد خبر: ۱۲۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
رعیتی فرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم:
رئیس سازمان بسیج کارگری کشور گفت: بسیج کارگری در بیش از 2 هزار و 500 واحد تولیدی و کارگری حضور دارد.


 علی‌حسین رعیتی فرد در سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با تاکید بر اینکه امروز خاکریز جنگ ما در کارخانه‌جات و مراکز تولیدی است اظهار کرد: هرجا که تولید با مشکل مواجه شود قطعا سنگری از دست رفته است.

وی با بیان اینکه امروز سربازان جنگ اقتصادی کارگران و کارفرمایان هستند گفت: امروز بسیج از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا در جنگ اقتصادی یار و مددکار کارگران و تولیدکنندگان باشد.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با تاکید بر اینکه امروز دشمن از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا مراکز تولیدی را تعطیل کند اظهار کرد: با تلاش کارگران و تولیدکنندگان شرایطی فراهم شده تا چرخ تولید از کار نایستد.

وی با تاکید بر وظیفه مردم برای حمایت از تولید و کار ایرانی خاطرنشان کرد: حمایت مردم با خرید محصولات ایرانی و تلاش برای رونق تولید ایرانی محقق می‌شود.

رعیتی‌فرد با تاکید بر اینکه امروز مراکز تولیدی نیاز به حمایت همه جانبه مردم دارند افزود: شرایطی محقق شده تا حمایت از تولید و کالای ایرانی محقق شده و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بین مردم ترویج یابد.

وی گفت: اوایل جنگ بسیاری از نیازمندی‌های خود از طریق توان خارجی تامین می‌کردیم اما امروز در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند خارجی نیستیم اما بیشترین فشار دشمن امروز در حوزه امنیت غذایی است که دشمن هم بر آن متمرکز شده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران قابلیت تحریم دارد چراکه متکی بر خام‌فروشی است اظهار کرد: آنهایی که نگاهشان به خارج از کشور است امروز که بحث تحریم نفت عنوان شده نگران شده‌اند اما ظرفیت‌های عظیم دیگر ایران اسلامی به ملت کمک خواهد کرد تا از این پیچ تاریخی هم گذر کنند.

وی اصلاح نظام کسب و کار در کشور را یکی از لازمه‌های توسعه اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور دارند باید فرصتی برای آنها ایجاد شده تا با سرعت بیشتر و مشکل کمتری کار خود را پیگیری کنند.

رعیتی فرد حرکت به سمت تولید مولد را ضروری خواند و اظهار کرد: چین با نیازسنجی جامعه هدف محصولات تولید می‌کند و امروز در این کشور بسیاری از اقلام مورد نیاز مسلمانان تولید می‌شود در حالی که این کشور کمونیستی است.

وی استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای توسعه اقتصادی کشور را مهم خواند و گفت: باید 600 میلیون جمعیت کشورهای اطراف را به عنوان بازار هدف در نظر گرفته و برای رونق تولید نیازمندی‌های آنان را مد نظر قرار دهیم.

رعیتی فرد گفت: ایران اسلامی دسترسی به منابع طبیعی گسترده‌ای دارد؛ بیش از 7 درصد معادن جهان در اختیار ما است که می‌توانیم از آن برای خروج از تک‌محصولی بودن استفاده کنیم و با تبدیل محصولات معدنی ارزش افزوده مطلوبی به دست آوریم.

وی با بیان اینکه ایران سومین کشور جهان در حوزه ذخائر گاز و انرژی است گفت: می‌توانیم در این بخش ظرفیت‌های تولیدی ویژه ایجاد کند و منبع درآمد مطلوبی برای کشور تامین کنیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری با تاکید بر اینکه بسیج کارگری در بیش از 2 هزار و 500 واحد تولیدی و کارگری حضور دارد اظهار کرد: کمک به اسلامی کردن محیط کار و آموزش و ساماندهی کارگران در کشور از جمله اقدامات این مجموعه است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج کارگری در سال گذشته با وجود فشار زیادی که به کارگران در حوزه اقتصادی وارد شد، برنامه ویژه‌ای را تعریف کردیم که در راستای تعریف فرهنگ ایثار و گذشت بود و با اینکه کارگران بیشترین مشکلات را داشتند در این شرایط سخت یک روز کاری خود را بدون مزد کار کردند تا این فرهنگ ایثار به تمام جامعه تسری یابد.

انتهای پیام/78027

عکسها : 
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: