کد خبر: ۱۲۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: " الحق که کارگران علاوه بر انجام دادن وظائف شغلی ، وظایف انقلابی و کشوری را هم خوب انجام دادند."


کارگران،کارفرمایان،کارآفرینان و تمامی دست اندرکاران عرصه کار و تولید نقش بی نظیر و تعیین کننده ای در شکوفایی اقتصاد کشور دارند ،آنهافرماندهان،افسران و سربازان و رزمندگان بی ادعای عرصه جهاد اقتصادی و تولید ملی هستند که همیشه سینه خود را در برابر هجمه های اقتصادی دشمن به سفره های مردم کشور سپر می کنند و  تلاش می کنند که مشکلات اقتصادی جامعه و کشور اسلامی مان را رفع نمایند.  چرخه صنعت و تولید وابسته به دستان پینه بسته کارگران بوده ولی خود همیشه قربانیان اصلی شرایط نامساعد اقتصادی بوده اند در سال 98 که حضرت آقا این سال را به نام سال رونق تولید نامگذاری نموده اند.ارزش و اهمیت کار دست اندرکاران عرصه کار و تولید بیش از پیش بوده ، بلکه به عنوان مهمترین موضوع در شرایط کنونی کشورمیباشد.

متاسفانه شرایط نامساعد اقتصادی چند سال گذشته موجب شد تا برخی کارگاه های تولیدی بزرگ و کوچک ، در استان به تعطیلی کشیده شوند که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و عدم حمایت کافی از تولیدکنندگان و تلاش مضاعف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

سطح پایین حقوق و  دست مزد کارگران موجب شد تا رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر پیکره جامعه کارگری تحمیل شود.

 امروز جنگ ناجوانمردانه اقتصادی که از سوی استکبار جهانی علی الخصوص  آمریکا و هم پیمانان صهیونیستی-سعودی آنها در قالب تحریم های ظالمانه بر ملت بزرگ ایران تحمیل شده است به همراه سوء مدیریت داخلی، تولید و واشتغال داخلی را با تهدید مواجه کرده است و موجب شده تا هم تولید کننده و کارگر ایرانی و هم مردم به عنوان مصرف کننده دچار ضررهای فراوانی گردند.البته میشد جلوی تمامی این ضررها را  با گوش جان سپردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اعتماد نکردن به آمریکا و اذناب اروپایی اش گرفت. متاسفانه گویی واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه های جاری راهی جز اخراج کارگران بلد نیستند و امروز به جایی رسیده ایم که شاهد اخراج صدها  کارگر تنها در استان فارس هستیم.

وقتی بنگاه های تولیدی نتوانند کالای خود را به فروش برسانند یقینا با کمبود نقدینگی مواجه شده و در نهایت نمیتوانند حقوق کارگران را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وضعیت بیکاری دغدغه اصلی مردم استان و کشور است مسئولان باید بدانند هر سیاستی اتخاذ می کنند می بایست بر کاهش بحران بیکاری تاثیر گذاربوده و در سال رونق تولید با حل معضلات تولید ، پایه های اقتصاد مقاومتی را در کشور مستحکم نماید.

راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی اخیر، توجه به رهنمود های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وقتی معظم له چند سال پیاپی، اقتصاد مقاومتی و بحث حمایت از تولیدات داخلی را از مردم و مسئولان مطالبه می کنند نشان می دهد که در این مورد اتفاق خاصی رخ نداده و نتوانسته ایم کاری انجام دهیم.

با توجه به اینکه بسیج مرحم دردهای جامعه است برای التیام دردهای کارگران با تشکیل بسیج کارگری به دنبال یاری رساندن به این بخش محروم جامعه است.

سازمان بسیج کارگری ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج کارگری و روز جهانی کارگر اعلام آمادگی صدردرصد خود را برای خدمت در زمینه رونق تولید اعلام می دارد، زیرا عمیقا عقیده داریم که اگر کار، به تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بسیجیان سپرده شود یقینا شاهد نتایج خوبی خواهیم بود. بسیج کارگری به دنبال تقویت روحیه انقلابی و جهادی در قشر زحمتکش کارگران و در تمامی دست اندرکاران عرصه کار و تولید است و دراین راستا باید مسئولان و مدیران اقتصادی استان نیز با بسیج کارگری برای دست یابی به این هدف مهم همراهی داشته باشند.

 

سازمان بسیج کارگری استان فارس

 

نام:
ایمیل:
* نظر: