کد خبر: ۱۲۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
شریعتمداری در مراسم روز بسیج کارگری مطرح کرد؛
وزیر کار گفت: ما باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت های نقدی حل نمی‌شود به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت مسکن به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت و اجتماعی برود.


همزمان با سالروز شهادت شهید برونسی و روز کارگر محمد شریعتمداری وزیر کار، رفاه و تعاون به همراه علی حسین رعیتی فرد، مسئول سازمان بسیج کارگری کشور و جمعی از دانش آموزان از خط تولید شرکت محورسازان ایران خودرو بازدید کردند.

وزیر کار گفت:کار و تولید در جامعه ما همواره جایگاه بالایی داشته و در آموزه‌های دینی ما به رسیدگی به معیشت کارگران توجه شده است. در روایات آمده که تا عرق جبین کارگر خشک نشده باید دستمزد او را بپردازیم و نباید جامعه کارگری و کارفرمایی به این اصول‌ بی‌توجهی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سالهای ابتدای انقلاب گروه‌ها و حزب‌های سیاسی برای از بین بردن انقلاب فعالیت‌های زیادی داشتند و سعی می‌کردند برای رسیدن به اهداف خود از جامعه کارگری استفاده کنند که موفق نشدند و جامعه کارگری سهم بالایی در انقلاب و ایجاد عدالت در ایران برعهده داشت.

شریعتداری گفت: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از سرداران و فرماندهان جنگ از جامعه کارگری بودند و این افتخار جامعه کارگری است که همواره پای انقلاب ایستاده است.

وی گفت: دشمن با استفاده از تبلیغات و فضای مجازی تلاش کرد که خود باوری را از جوان ایرانی بگیرد و آینده کشور را مبهم نشان دهد درحالیکه آینده کشور روشن است و هیچ زمان به دنبال جنگ نبوده است.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز اراده ملت تعیین کننده است و دشمن از این موضوع اطلاع دارد و سعی دارد مردم را ناامید و آینده را مبهم نشان دهد.

شریعتمداری گفت: دشمن تصور می‌کند با ماهواره و فضای مجازی در دل جوانان ایرانی رخنه کرده اما اگر می‌تواند، پای میدان بیاید و ببیند که در میدان چگونه جوانان ایرانی مقابل آنها می‌ایستند.

وی افزود: ما در جریان برجام نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم اما اگر مجامع جهانی به دنبال مذاکره نبودند ما راه خود را می‌شناسیم. امروز اگر از یک ایرانی سوال شود که خارجی‌ترین غذایی که می‌خورد چیست شاید بگوید نوتلا اما در واقعیت مرغ خارجی‌ترین غذا است زیرا بیشتر نهادهای دامی از خارج از کشور تهیه می‌شود و ارز بالایی استفاده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز تحریم‌ها باعث یکپارچگی کشور شده است.

شریعتمداری گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانگرایی تاکید شده است و کار را باید به جوان با استعداد سپرد.

وی گفت: ما در پایان سال تلاش کردیم و جلسات زیادی به جامعه کارگری داشتیم. در آخر سال جلسه 13ساعته با نمایندگان کارگری و کارفرمایی داشتیم و تلاش کردیم دستمزدها را تا حدی بالا ببریم که هم به کارفرما فشار وارد نشود و هم مشکلات کارگران تا حدی حل شود.

وی بیان کرد: ما باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت های نقدی حل نمی‌شود به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت مسکن به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت و اجتماعی برود.

وزیر کار گفت: در زمان جنگ ما بن داشتیم، امروز هم باید بن کارگری داده شود تا هزینه زندگی کارگران کاهش پیدا کند و اگر بتوانیم سهم ارز توزیع کالای اساسی را از دولت بگیریم، می‌توانیم هزینه‌های زندگی کارگران را کاهش دهیم.

وی گفت: باید رابطه دستمزد و کار اصلاح شود و اگر شخصی با فکر توانست سود کارخانه‌ای را افزایش دهد، باید در این سود سهیم باشد.

وزیر کار بیان کرد: خصوصی‌سازی هم یکی دیگر از راه‌حل‌ها است. اگر کارگران را در خصوصی‌سازی سهیم کنیم باعث ایجاد انگیزه در کارگران می‌شود.

شریعتمداری گفت: اگر کارگر دغدغه مشعیت نداشته باشد هم حوادث کارگری کاهش پیدا می‌کند و هم امید زیاد می‌شود.

وی افزود: ما سال گذشته در وزارت صمت برای حمایت از تولید داخلی ورود 1400 گروه کالایی را به کشور محدود کردیم. ما حدود 4 میلیون کارگر در تهران داریم که باید برای بهبود معیشت آنان تلاش کنیم. امسال سال رونق تولید است و زمانی رونق تولید شکل می‌گیرد که از سیاست‌های تولید حمایت شود.

منبع:ایلنا

 

عکسها : 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: