آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش تنویر، صبح امروز در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، گردهمایی حکمت مطهر به مناسبت سالروز شهادت معلم و متفکر شهید مرتضی مطهری برگزار شد.

 

حجت الاسلام رسول محمدی مسول حوزه نمایندگی ناحیه مقاومت کازرون در این گردهمایی بیان کرد: حکمت در کنار قرآن بیان شده، برخی جاها به معنای تکلیف است و انجام تکلیف به معنای بندگی است.

 

شهید مطهری اهل تبیین بوده است. ایشان به اندازه‌ای در علوم اسلامی تبحر داشتند که حتی در زمان شاه نیز به عنوان یکی از چهره‌های محافل علمی و کرسی‌های علمی حضور فعالی داشته است.

 

شهید در هیچ مقطعی از تاریخ ساکت ننشست.

 

ده‌ها و صدها شبکه ماهواره ای امروز برعلیه ما قلم می‌زنند و تولید محتوا می‌کنند. از سنگسار گرفته تا سایر احکام الهی فیلم می‌سازند تا در دین شبهه ایجاد کنند.تلاش می‌کنند یک سری باورهای غیر دینی در جامعه جایگزین شود و این نیازمند دغدغه از سوی جریان انقلابی در پاسخگویی با شبهات است.

 

از رموز موفقیت شهید مطهری، عمل به بیانات بود چون معتقد بود به آنچه میگفت. با اینکه در علم درجات عالی داشت، اما همیشه خودش را شاگرد امام می‌دانست و این را اذعان می‌کرد.

 

شهید وقتی از پاریس و دیدار با امام برمی‌گردد، از او پرسیدند امام از اهدافش کوتاه نیامده؟ و ایشان اینگونه پاسخ می‌دهند:

امام کسی است که یقیننا به خدا ایمان دارد و لحظه ای از راهش منحرف نمی‌شود و سرانجام، قیامش نتیجه خواهد داد.

 

شهید مطهری کسی بود که در زمان شاه در مجله فاسدی که مخصوص تبلیغات فاسد زنان بود، حاضر شده بود و یک قسمتی از این مجله را بصورت مداوم، یاداشت و مقالاتی می‌نوشت و نقش زن و ارزش آن را در کانون خانواده به جامعه گوشزد می‌کرد. تلاش می‌کرد جایگاه ارزشمند زن که در قرآن بیان شده است را به گوش آنها برساند. این چیزی جز دغدغه مندی و روشنگری ایشان نبوده است.

 

در پایان این همایش از مربیان، مسؤلان و سرگروه‌های حلقات صالحين تقدير صورت گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: