کد خبر: ۱۲۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
درد دل‌های رزمندگان در سوم خرداد
گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر با حضور رزمندگان شهر لامرد در مصلای الغدیر مسجد جامع شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه لامرد، مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر که در مصلای الغدیر مسجد جامع شهر لامرد برگزار شد علاوه بر سخنرانی امام‌جمعه و فرمانده سپاه لامرد با خاطره گویی 4 تن از رزمندگان لامردی هشت سال دفاع مقدس نیز همراه بود.

این رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که در عملیات‌های مختلف حضور داشتند به بیان خاطرات جالب و شنیدنی خود در سال‌های حماسه و ایثار پرداختند که ذکر این خاطرات می‌بایست در یک گزارش یا یادداشت جداگانه به خوانندگان محترم ارائه شود.

اما این 4 رزمنده هشت دفاع مقدس، در حضور مسوولان ارشد لامرد به مشکلات امروز رزمندگان در قالب درد دل نیز اشاره نمودند که مهم‌ترین نکات سخنان آنان منتشر می‌شود.

مهندس سید ابوالحسن حقایقی: به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک سری یادداشت‌ها از زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در کانال تلگرامی و اینستاگرامی خود منتشر نمودم که مورد استقبال بسیاری از دوستان قرار گرفت.
پیشنهادم این است که هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لامرد با جمع‌آوری اطلاعات و تصاویر رزمندگان و راه‌اندازی یک کانال در فضای مجازی نسبت به انتشار خاطرات اقدام کند.
باید به بهانه‌ و عناوین مختلف رزمندگان هشت سال دفاع مقدس لامرد موردتکریم قرار بگیرند و باید در این موقعیت انقلاب به امورات رزمندگان رسیدگی ویژه انجام شود که دچار مشکلات اقتصادی نشوند.
خاطرات رزمندگان با جهت‌دهی استفاده کنیم، گاهی جوری بیان می‌شود که رزمندگان بدون آموزش در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند و شهید می‌شدند درحالی‌که این‌جور نیست.
 اولین گروه اعزامی از سپاه لامرد یک گروه 4 نفر بودیم که در خردادماه 1360 در شیراز آموزش دیدیم و پس‌ازآن اعزام شدیم و آن‌قدر آموزش‌ها با جزئیات و دقیق انجام می‌شد که از آموزش‌های امروزی بیشتر بود.

سرهنگ حاج غلامعباس محمدی: عملیات بیت‌المقدس دنیا را لرزاند و مردم بهترین عزیزان خود را به جبهه‌ها فرستادند و مردم در تدارکات جنگ نقش بسیار مهمی ایفا نمودند.
بسیجی شهید بیژنی رئیس اداره بازرگانی شهرستان گناوه بود که کار خود را رها کرده بود و به‌عنوان فرمانده گردان در جبهه حضور پیداکرده بود پس از شهادتش زمانی که وارد خانه‌اش شده‌ایم در یک اتاق شش متری زندگی می‌کرد که اوج ساده زیستی بود اما امروز واقعاً مسوولان ما نیز مانند شهید بیژنی زندگی می‌کنند؟؟

دکتر علی نوذری: بهترین تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان و رزمندگان ایفای حقوق مسلم آنان است.
امروز جانبازان و رزمندگان به سن 50 سالگی به بالا رسیده‌اند و نیاز به درمان دارند که باید به وضعیت آنان رسیدگی ویژه شود نه اینکه از این دکتر به آن دکتر بروند.
هنوز آمریکا و متحدان استکبار جهانی با شنیدن و دیدن این رزمندگان، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها رزمندگان را فراموش نمی‌کند و لرزه بر اندامشان می‌افتد.
یک وکیل به‌عنوان نماینده ایثارگران در دادگستری لامرد حضورداشته باشد و فرماندار نیز مشاور امور ایثارگران داشته باشد.
 از سوی دیگر باید مصوبات دولت و مجلس در خصوص رزمندگان  اجرایی شود.

سرهنگ محمد عبدی: یک خلع مطالعاتی در خصوص انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در لامرد وجود دارد که در همین راستا باهمت سپاه و هیئت رزمندگان اسلام لامرد جمع‌آوری خاطرات رزمندگان لامردی در حال انجام است.
تاریخ دفاع مقدس بر اساس روزشمار عملیات‌ها و حضور رزمندگان لامردی در آن عملیات‌ها تدوین خواهیم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: