کد خبر: ۱۲۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
در گفتگو با کار آفرین نمونه مطرح شد:
میثم مداحی: بانکها با پرداخت وام با سود پایین و تنفس یکساله به تولید کنندگان در زمینه تولید و تحقق شعار "رونق تولید" ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات ، میثم مداحی یکی از کار آفرینان نمونه ، مدیر کارخانه آذران پلاست و مدیر عامل کارخانه خورسند پلاستیک شیده عنوان کرد: علی رغم شرایط اقتصادی موجود حدود ۳ ماه است که واحد تولیدی خورسند پلاستیک شیده راه اندازی شده، این واحد تولیدی در حال حاضر ۴ خط تولیدی دارد و تمامی دستگاه های واحد تولید، ساخت ایران است.

کارآفرین جوان  در خصوص اشتغال‌زایی در این کارگاه اظهار داشت: در این کارگاه در حال حاظر 10 نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند که با افزایش دستگاه ها و گسترش فعالیت کارگاه تعداد افراد بیشتری در آن مشغول به کار خواهند شد.

این کار آفرین نمونه با بیان اینکه دستگاه های بادی بزرگ و گران قیمت هستند، افزود : در این واحد تولیدی ظروف ۲۰ لیتری، 10 لیتری و 4 لیتری تولید می شود، برای تولید این ظروف روزانه حدود یک تن مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد و حدود ۱ هزار ظرف ۲۰ لیتری با وزن ۱ کیلوگرم یا ۲ هزار ظرف ۱۰ لیتری با وزن نیم کیلوگرم تولید می شود .

مداحی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر صادرات نداریم اما کارخانه های گلاب، به عنوان نمونه گلاب سحر، کوثر، زهرا و … برای صادرات محصولات خود ازظروف تولیدی شرکت ما استفاده می‎کنند.

مدیر کارخانه خورسند پلاستیک شیده با اشاره به موانع تولید بیان کرد: برای راه اندازی واحد تولیدی و دریافت وام باید ۳۰ درصد، پیشرفت کار صورت گرفته باشد که این شرایط برای افرادی که در ابتدای مسیر قرار گرفته اند سخت و گاهی غیر ممکن است که البته سود نامتعارف وام های بانکی از دلایلی است که کارآفرین رغبتی برای دریافت وام نشان نمیدهد.

وی ادامه داد: در بورس با توجه به اینکه سهمیه بندی مواد صورت گرفته، به واحدهای با درخواست کمتر از ۲۰ تن مواد نمی دهند.

مداحی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تولید و حفظ مشتریان، برای افزایش رونق تولید به مساعدت و همراهی مسئولین و بانکها نیازمند هستیم. با نکها با پرداخت وام با سود پایین و تنفس یکساله به تولید کنندگان در زمینه تولید و تحقق شعار "رونق تولید" ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: