کد خبر: ۱۲۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
یک از اعضای هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی گفت: متاسفانه ما بازار پوشاک عراق را از دست داده و به کشور ترکیه واگذار کرده‌ایم.




به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس از اقتصاد آنلاین؛علیرضا حائری یک از اعضای هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی  با اشاره به از دست رفتن بازار عراق به عنوان یکی از مقاصد مهم صادراتی در حوزه پوشاک و واگذاری به ترکیه اظهار کرد: از دست دادن بازارهای هدف این نکته را یادآور می‌شود که ما باید مقاصد صادراتیمان را گسترده‌تر و متنوع‌تر کنیم.

او با تاکید بر اولویت این بازارها برای تولیدکنندگان تصریح کرد:کاهش قیمت و ارتقای کیفیت کالا دو پارامتر اصلی در حفظ بازارهای هدف است.

حائری با اشاره به رشد منفی 10 درصدی بخش صنعت در سال 97 افزود: البته با توجه به شعار امسال و نیز استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و همچنین عملکرد مناسب بخش صادرات در سه ماه نخست امسال، رشد منفی صنعت در سال جاری متوقف یا از شتاب آن کاسته شود.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی نقدینگی را یکی از مشکلات اصلی بخش صنعت دانست و گفت: در سال های گذشته با وجود افزایش سه برابری نرخ ارز ، بانک‌ها قادر به تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی نبودند و همین موضوع بر تولید و سود و ضرر واحد‌ها تاثیر گذاشت.

این فعال صنعت نساجی خاطرنشان کرد: همچنین واحد‌های تولیدی نیز نتوانستند بدهی بانکی خود را پرداخت کنند و همین موضوع بیشتر باعث کمبود تسهیلات اعطایی از سمت بانک‌ها شد.

حائری تاکید کرد: در شرایط فعلی لازم است دولت و سران سه قوه تلاش کنند تا این مطالبات معوق وصول و پرداخت تسهیلات از سر گرفته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: