آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
مسئول بسیج جامعه زنان فارس:
برنده گفت: حجاب زیرشاخه عفت و حیاست و اگر ما برنامه ریزی گسترده ای روی بحث عفاف عمومی جامعه داشته باشیم قطعا این مشکل پوشش ظاهری جامعه حل خواهد شد.
خواهر برنده، مسئول بسیج جامعه زنان فارس با اشاره به اینکه تمام دستورات اسلام بر اساس فطرت انسان است، اظهار داشت: حجاب و عفاف هم بر اساس مسائل فطری و در وجود خودمان است.

به گفته برنده، از لحاظ جامعه شناسی هم مطلبی که مطرح است، گرایش همه مردم جهان به سمت اسلام در آینده ای نه چندان دور است که یکی از دلایل این گرایش هم همین بحث حجاب است  چرا که حجاب، امنیت، شخصیت و خودباوری را به یک زن به عنوان مخلوق با ارزش خداوند می تواند بدهد.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس در ادامه به سابقه تاریخی حجاب در ایران اشاره کرد و گفت: جامعه ما خارج از بحث اسلام، یک پیشینه بسیار قوی از عفاف و حجاب داشته است در تاریخ گذشته ایران، زنان، بخصوص اشراف زاده ها در بحث پوشش خود، وسواس خاصی داشته اند.

برنده با بیان اینکه قطع به یقین همه این موارد برای یک زن ایرانی و مسلمان در جهت پیشرفت درنظر گرفته شده است افزود: نتیجه هجمه عظیمی که دشمن روی حیا و عفت زن و مرد دارد، تأثیر در خانواده هاست که شاید این به دلیل کم کاری مسئولین باشد.

وی خاطرنشان کرد: مبحثی که شاید در مورد آن غفلت شده، این است که حجاب زیرشاخه عفت و حیاست و اگر ما برنامه ریزی گسترده ای روی بحث عفاف عمومی جامعه داشته باشیم قطعا این مشکل پوشش ظاهری جامعه حل خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس یادآور شد که: خیلی از افراد به علت عادی سازی شدن و عدم آگاهی باعث رواج فرهنگی می شوند و در بحث حجاب هم همینطور است البته اینکه ما فقط در بحث پوشش ظاهری زنان کار کنیم شاید خیلی کارگشا نباشد  اما اگر در بحث عفت عمومی کار کنیم آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در این مورد، به مرور حل خواهد شد.

وی به تشریح برنامه های سال جاری این قشر از بسیج پرداخت و تصریح کرد: در سال 98 بسیج جامعه زنان استان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرنگ و حجاب و عفاف برنامه ریزی ویژه ای دارد در واقع رویکرد این سال همگی بر پایه عفاف و حجاب است و در اردوها تهیه جوایز به مناسبت های مختلف و حتی مباحث حلقه های صالحین بر این پایه برنامه ریزی شده است.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان فارس، فرد باید به این اعتقاد برسد که پوشش و عفت برایش لازم است و این نیازمند یک سری آموزش هاست که مادران بدانند چگونه فزرندانشان را تربیت کنند که فرزند، خود به این اعتقاد برسد.

برنده ادامه داد: بخش دیگر، این است که مادران باید بدانند که پسرهای عفیف تربیت کنند. این باور غلط که در جامعه ما هست و آن اینکه پسر هر کاری بکند عیبی ندارد، نگرش غلطی است. این باعث می شود که در یک جاهایی به تربیت عفیفانه پسر فراموش می شود.

وی افزود: اگر من به این نتیجه می رسم که حفظ حریم های دختر از سوی پسرها لازم است، باید اول پسرم را عفیف تربیت کنم تا نگاه پسرها، نگاه عفیفانه به دختر باشد.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان فارس، یکی دیگر از برنامه های این سازمان در این زمینه، توانمندسازی سرگروه های حلقه های صالحین در بحث حجاب و عفاف است. همچنین برنامه های مختلفی در طول سال با محوریت حجاب و عفاف خواهیم داشت. این برنامه ها، از روز پنجشنبه گذشته با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شده است و برنامه های خیلی گسترده ای را پایگاه ها در این زمینه در حال اجرا هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: