گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
امام جمعه شهرستان سپیدان در دیدار با فرمانده سپاه؛
حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه محترم شهرستان سپیدان در نخستین دیدار با فرمانده جدید سپاه رهکارهای تقویت مساجد، پایگاه ها و رشد فضایل اخلاقی و معنوی را با محوریت مساجد خواستار شدند.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان؛ حجت الاسلام موسوی انور نماینده ولی فقیه در شهرستان سپیدان در نخستین دیدار خود با سرهنگ جعفری بر اهمیت نقش مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج با محوریت مساجد در جهت رشد فضایل اخلاقی و معنوی تأکید نمودند.

حجت الاسلام موسوی انور درباره نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر بخواهیم از میان مراکز مختلف، یک مورد را دارای اولویت در حوزه انقلاب اسلامی و پیشرفت فرهنگی کشور بدانیم، حتما باید از مسجد نام ببریم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سپیدان با بیان اینکه انسجام، سرمایه اصلی یک ملت است، یادآور شد: مساجد مهم ترین مرکز انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی کشور و انقلاب اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین نقش را ایفا کردند و عملکرد آنها در این زمینه بسیار خوب بوده است.


موسوی انور حضور جدی ائمه جماعات مساجد در جلسات و محافل قرآنی مسجد را راهکار دیگری در تقویت این جلسات برشمرد و تاکید کرد: اهتمام امام مسجد به برنامه قرآنی مسجد در ترغیب و تشویق جوانان و نوجوان و افزایش انگیزه آن‌ها موثر باشد.

وی با اشاره به ضعف رسانه‌ای در مساجد برای اطلاع رسانی برنامه‌ها اضافه کرد: البته این ضعف رسانه‌ای در بسیاری از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها دیده می‌شود، به گونه‌ای که تبلیغ مناسبی از برنامه‌های خوبی که در دستگاه‌ها برگزار می‌شود، انجام نمی‌شود. به همین جهت ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش می‌کنیم، با تقویت پایگاه تخصصی مسجد و رسانه‌ها و جنبه‌های اطلاع رسانی را تقویت کنیم.

مسجدمحوری، رویکرد و هدف اصلی بسيج مساجد و محلات است.

سرهنگ جعفری فرمانده سپاه سپیدان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با امام جمعه محترم و مردمی شهرستان سپیدان بیان داشتند: از ابتدای شکل‌گیری اسلام و تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص) در مدینه، مسجد، مهم‌ترین سنگر و پایگاه برای دفاع از اسلام  بوده و لذا این مکان مقدس، نقطه شروع تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و نظامی بوده است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی، محل اجتماع، عضوگیری و نقطه شروع اعزام نیروها نیز مسجد بوده و به فرموده امام راحل(ره) مساجد، پایگاه اصلی بسیج هستند.

جعفری تصریح‌کرد: پس از دوران دفاع مقدس، بسیج کمک و بازوان مساجد بوده و توانسته نقش خودرا به خوبی ایفا کند و در همان موقع اقشار مختلف بسیج شکل گرفت که هدف از تشکیل اقشار تخصصی بسیج، حمایت از بسیج مساجد و محلات است که بتواند نقش اصلی بسیج و مسجد در محله را ایفا کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سپیدان یادآور شد:حضور جوانان و نوجوانان در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات که محل آن مساجد است در حال حاضر بر پایه مسجدمحوری است که با بهره‌گیری واستفاده بسیجیان از مراسمات مذهبی، فضایل اخلاقی، نماز جماعت، ذکر، دعا وتوسل بتواند جایگاه و نقش اصلی خود را در دل جامعه ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از مسجدمحوری، استفاده بسیج از ظرفیت مسجد برای تقویت بنیه معنوی بسیجیان و از طرفی دیگر، فعال کردن کارکردهای مساجد و تاثیرگذاری مسجد فعال، پویا و تراز انقلاب اسلامی بر فضای اجتماعی جامعه است تا مسجد بتواند محل رجوع مردم در زمینه‌های عبادی، حقوقی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... باشد و مردم، مسجد را به عنوان یک پایگاه مردمی بدانند.

احمد جعفری گفت: رئیس پایگاه مردمی مسجد، امام جماعت همان مسجد می‌باشد و بسیج مساجد و محلات در راستای رسالت و وظیفه خود که همان حفظ و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد، بسیجیان را در گروه‌های مختلفی تحت محوریت قرارگاه در دل مساجد ساماندهی نموده‌اند که همه ارکان مساجد از هیئت امناء،کانون مساجد، هیئات مذهبی و صندوق قرض‌الحسنه و سایر مجموعه‌های فرهنگی محله زیر مجموعه این قرارگاه می‌باشند تا برنامه‌ها بهتر طرح‌ریزی و اجرا شود.

جعفری با بیان این‌که امروز بسیجیان، مساجد و محلات جهت خدمات‌رسانی به مردم و ایفای نقش حفظ ارزش‌های انقلاب در گروه‌های مختلف با محوریت قرارگاه‌هایی سازماندهی شده‌اند؛ تصریح‌کرد: رئیس قرارگاه امام جماعت همان مسجد می‌باشد و هر اجرای برنامه‌ای در مسجد بایستی با محوریت امام جماعت باشد و جزیره‌ای عمل نشود.

انتهای پیام/مسعود انصاری
نام:
ایمیل:
* نظر: