آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
فرمانده سپاه کازرون:
 به گزارش تنویر، سرهنگ شهرام افشاریان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در جلسه هماهنگی بازسازی واقعه غدیر که در دفتر امام جمعه بالاده برگزار شد، اظهار داشت: در یک برنامه بزرگ، همدل و هماهنگ یک کار اجرایی فرهنگی ماندگار در بخش بالاده برگزار خواهد شد.

 

افشاریان با اشاره به اهمیت روز غدیر گفت: این روز روزی است که دین خداوند تکمیل می‌شود و به بیان اولیا الهی و استناد به روایات و احادیث، این روز جایگاه‌های ویژه‌ای پیدا کرده چرا مه که خداوند دینش را با ابلاغ ولایت امیرالمومنین علیه السلام  در این روز کامل کرده است.

 

فرمانده سپاه کازرون گفت: شهرستان کازرون از شهرستان‌های خاص در استان فارس هست که تجربه ویژه‌ای در بازسازی واقعه مهم غدیر دارد.

این برنامه همزمان تنها در ١٢٠ نقطه کشور برگزار می‌شود که یکی از این نقاط ١٢٠گانه،شهر بالاده خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری هنر در حوزه ترویج فرهنگ با سایر روش‌های فرهنگی غیر قابل مقایسه است و زبان هنر، رساناترین ابزار انتقال مفاهیم است گفت: بازسازی این واقعه در قالب یک کار نمایشی بزرگ، قطعا ارزش و تاثیر گذاری چند برابری نسبت به سایر روش‌ها برای بیان اهمیت روز غدیر است.

 

حجت‌الاسلام حسینعلی بهرامی، امام جمعه بالاده در این جلسه با بیان برخی احادیث در تشریح عظمت روز غدیر اظهار داشت: اهمیت این روز به قدری بود که خداوند تبارک و تعالی ابلاغ ولایت را کامل کننده دین می‌داند.

 

وی بیان کرد: امیرالمومنین علیه السلام کسی است که ٢٢۴ آیه درباره ایشان نازل شده است.

 

وی گفت برخی نویسندگان و پژوهشگران غربی که هیچ تعصبی نسبت به اسلام و شیعه ندارند در وصف امیرالمؤمنین گفته‌اند: علی خداوند علم و شمشیر است.

 

وقتی هنر در خدمت دین قرار بگیرد، قطعا جذاب و رسا خواهد بود و برداشت های زیبایی از این صحنه‌ها خواهد داشت که در یکصد منبر و یا کلاس درس به انها انتقال نخواهیم داد.

 

تجربه گروه نمایشی شهرستان در بازسازی غدیر، فرصت خوبی است که سابقه این گروه باعث می‌شود نمایش با کيفيت بالایی بزگزار شود.

 

عاشقان امیرالمؤمنین علیه السلام قطعا به عنوان خیر پای کار می‌ایند و این را ما دیده‌ایم که مردم با سطوح مختلف مالی برای ائمه کم نمی‌گذارند.

 

باید تلاش کنیم به سرعت کمیته‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی میدانی صورت بگیرد.

 

همانطور که این بخش در اجرای برنامه‌های فرهنگی همیشه پای کار بوده‌ است، قطعا در این برنامه نیز مسولان و مردم در کنار حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه خواهند بود.



نام:
ایمیل:
* نظر: