سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس:
سرهنگ دوستدار مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس در همایش فعالین فضای مجازی شهرستان زرین دشت گفت: در فضای مجازی چون زمین بازی توسط دشمن طراحی شده، لذا آسیب‌های این حوزه جدی است و باید با فراگیری آموزش های لازم در این زمینه فرصت ها و تهدیدات را شناخته و برای آن ها برنامه ریزی نمود.

همایش مجازیست عنوان اولین گردهمایی فعالین فضای مجازی شهرستان زرین دشت بود که با حضور فعالین این عرصه و سخنرانی سرهنگ محمدجعفر دوستدار مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس و تدریس محسن باقری معاون تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس با موضوع سواد رسانه برگزار شد.

در ابتدای همایش سرهنگ اردشیر بابایی فرمانده سپاه زرین دشت ضمن خیرمقدم به مهمانان شرکت کننده در همایش گفت: امروزه اهمیت فضای مجازی در جامعه بسیار زیاد شده است و به فرمود مقام معظم رهبری فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد لذا در همین راستا مرکز فضای مجازی سپاه ناحیه زرین دشت با تدارک این همایش وبرنامه های دیگر در ادامه قصد دارد در عرصه فضای مجازی جدی ترحاضر شود.

در ادامه سرهنگ دوستدار مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس ضمن اشاره به این که دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال تغییر سبک زندگی ماست افزود: در فضای مجازی چون زمین بازی توسط دشمن طراحی شده، لذا آسیب‌های این حوزه جدی است و باید با فراگیری آموزش های لازم در این زمینه فرصت ها و تهدیدات را شناخته و برای آن ها برنامه ریزی نمود.


وی تصریح کرد: همان طور که در دفاع مقدس همه مردم در کنار هم افتخار آفریدند و دشمن را شکست دادند درمیدان جنگ نرم نیز اگر جامعه را آگاه کنیم و سازماندهی داشته باشیم می توانیم پیروز شویم.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس در مورد نقش زنان در این موضوع گفت: در صحنه جنگ جدیدخواهران هم می توانند در خط مقدم نقش آفرینی کنند و اگر نوجوانان عزیز در جنگ گذشته دست در شناسنامه ها می آوردند تا بتوانند وارد عرصه نبرد و تاثیرگذاری شوند امروز می توانند در خط مقدم باشند.


سرهنگ دوستدار جنگ امروزه را جنگ اراده ها دانست و بیان کرد: رسانه نقش اساسی در تحمیل اراده ها دارد اگر ما یک شبکه خوب، عزم جدی و برنامه‌ ریزی داشته باشیم هر کاری را می‌توان انجام داد.

وی چگونگی فعالیت در عرصه فضای مجازی را پرکار و خلاقانه توصیف نمود و گفت: فضای مجازی میدان ابتکار و خلاقیت است و نیاز به یک کار جهادی و پرتلاش دارد.

سرهنگ دوستدار ضمن تشریح ظرفیت مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس گفت: این مرکز در سطح استان فارس در حوزه های شناسایی استعداد ها و تربیت فعالین فضای مجازی، آموزش، تولید محتوا، فناوری اطلاعات و رصد و همچنین رسانه با برنامه ریزی در حال اجرای فعالیت های مختلف بوده که آمادگی حمایت از علاقمندان در شهرستان زرین داشت را نیز دارد.

وی در پایان ضمن اشاره به این که فعالیت در فضای مجازی نیاز به ساماندهی و آموزش دارد گفت: همایش فعالان فضای مجازی در شهرستان زرین داشت نقطه آغازین اجرای برنامه ها و حرکت های خوبی در عرصه فضای مجازی در شهرستان زرین دشت توسط مرکز فضای مجازی سپاه زرین دشت و جوانان با استعداد و پرتلاش خواهد بود.

در ادامه کلاس آموزشی سواد رسانه و فضای مجازی ویژه فعالین فضای مجازی و شرکت کنندگان در همایش با تدریس محسن باقری معاون تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: