سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
معاون آموزش سازمان فضای مجازی فارس
معاون آموزش سازمان فضای مجازی فارس در نشست تخصصی مبلغین و شبکه روشنگران شهرستان جهرم اشراف بر مباحث سواد رسانه ای را از الزامات نشست های بصیرتی دانست.
محسن باقری معاون آموزش سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس در نشست تخصصی مبلغین و شبکه ی روشنگران شهرستان جهرم با اشاره به اهمیت اشراف مبلغین بر مباحث سواد رسانه ای گفت : در جنگ رسانه ای که امروز در آن قرار داریم نیاز است تا اقشار مختلف و آحاد مردم را با آگاهی بخشی نسبت به حیله گری ها و سیاه نمایی های رسانه ای دشمن ایمن سازی کنیم.


وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درمورد توجه انسان به طعامش و آنچه را که مصرف میکند اظهار داشت : باید در بعد آداب مصرف رسانه ای نیز این دقت نظر را داشته باشیم که چه محتوایی را مصرف می کنیم و خوراک روح و جسم ما از کجا تامین می شود .

معاون آموزش سازمان فضای مجازی داشتن تفکر انتقادی در مواجهه باتولیدات رسانه ای را بسیار پراهمیت توصیف کرد و افزود : اگر در مواجهه با تکنیک های اقناع سازی که پشت فعالیت های رسانه ای مستتر است تفکر انتقادی نداشته باشیم به افرادی زودباور در این فضا تبدیل خواهیم شد که هرچه را که بگویند به راحتی می پذیریم .

باقری خواستار شکل گیری نهضت سواد رسانه در شهرستان جهرم شد تا با تکیه بر ارائه ی آموزش های لازم به افراد جامعه در مواجهه با فضای مجازی و سایبری هستند تا جایی که امکان دارد از آسیبهایی که در ادامه می تواند این فضاها بر زندگی افراد داشته باشد جلوگیری شود.

گفتی است در ادامه این نشست تخصصی که با همکاری معاونت فضای مجازی و اطلاع رسانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم برگزار شد دکتر مجتبي اشرافي، مدير انديشکده مطالعات راهبردي کريمه(س) با تبيين مواضع رهنمودي و راهبردي امام خامنه اي مدظله العالي در ذيل بيانيه گام دوم ماندگاري انقلاب اسلامي مطالبی را عنوان کرد .


نام:
ایمیل:
* نظر: