کد خبر: ۱۲۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
در تفاهم نامه ای:
تفاهم نامه همکاری ما بین سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، فدراسیون ورزش کارگری و اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ارتقاء سطح سلامت و ورزش در بین آحاد جامعه کارگری به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس،  مراسمی با حضور  علی حسین رعیتی فرد، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، جواد رمضی، رئیس  فدراسیون ورزش کارگری، فرزاد حیدری، مدیر کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میرجلیلی، مسئول سازمان ورزش بسیج و سردار داوود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در سالن جلسات سازمان بسیج کارگران و کارخانجات برگزار گردید.

در این مراسم به منظور توسعه و ارتقاء سطح سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی در بین آحاد جامعه کارگری تفاهم نامه ای به امضا رسید.

با امضا این تفاهم نامه،  13 میلیون کارگراز خدمات مختلف تفریحی، ورزشی بهره مند می شوند.

علی حسین رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت:  بسیج ظرفیت ها و اماکن ورزشی مناسبی  دارد که میتوان با هم افزایی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آن در جهت استفاده بهینه کارگران  استفاده نمود.

وی گفت: ترویج ورزش در بین کارگران و ایجاد نشاط، نقش بسیار مهمی در بهره وری تولید کارخانجات و اقتصاد کشور دارد.

صادقی فر، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از از این تفاهم نامه گفت: ما باید همه امکانات را فعال کنیم تا استعداد های نهفته در جامعه کارگری پویا گردد، چه میزان می توانیم کمک کنیم را نباید ببینیم، چه کاری را می توانیم انجام دهیم باید مد نظر ما باشد.

فرزاد حیدری مدیر کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : به هر مقطعی از انقلاب که نگاه می کنیم اگر واقعا به بسیج اطمینان کرده باشند آن کار خوب جلو رفته و میتوانند کار رو به درستی و سلامت پیش ببرند، انشاالله در این بحث و در این مقطع هم با هم افزایی مناسب کار به شکل مناسب و درستی پیش خواهد رفت.

حیدری در ادامه افزود: ورزش فقط برای صرف ورزش کردن نیست ما میخواهیم از طریق ورزش به بهره وری نیروی کار برسیم، می خواهیم کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم.

 

جواد رمضی، رئیس  فدراسیون ورزش کارگری گفت: اتفاق بسیار خوب و ارزشمندی رخ داده است، ما باید یک  دبیرخانه فعال داشته باشیم چون بعضی از تفاهم نامه ها ماهیت وجودی خوبی دارند ولی متاسفانه در عمل عملیاتی نمی شوند، یک جایی باید باشد که مطالبه کند فرآیند اجرای کار را و جلساتی هم به صورت ماهانه یا فصلی برگزار شود و روند کار پیگیری شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود .

 

در این تفاهم نامه چگونگی و استفاده بهینه جامعه کارگری از امکانات مجموعه های ورزشی و تفریحی آمده است، همچنین طرفین این تفاهم نامه محور ها و فرآیند همکاری را برای اجرای بهتر مشخص نمودند.

محور های همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور

 از محور های همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همکاری در برگزاری سمینار ها و همایش ها با موضوع ورزش سلامت محور، همکاری با رابطین ورزش کارخانجات و بهره گیری از ظرفیت های ایشان در برنامه های پایگاه های مقاومت بسیج کارخانجات، همکاری و هماهنگی در زمینه برگزاری زنگ ورزش صبحگاهی در کارخانجات و اجرای آن با تعامل طرفین، استفاده (با تخفیف) خانواده های کارگر از مجموعه های فرهنگی و ورزشی پایگاه های بسیج محلات، همکاری در شناسایی کارگران ورزشکار و معرفی آنها به فدراسیون ورزش های کارگری جهت استفاده و بهره گیری از ظرفیت های آنها در انجام امورو هماهنگی و همکاری با مدیران و کارفرمایان واحد های تولیدی در کارخانجات و شهرک های صنعتی در زمینه ایجاد و اختصاص ساعات ورزش به صورت مستمر در برنامه کاری کارگران.

محور های همکاری فدراسیون ورزش کارگری

همچنین محور های همکاری فدراسیون ورزش کارگری در این تفاهم نامه به شرح زیر می باشد:

تهیه دستورالعمل فنی مسابقات و جشنواره های ورزشی در جشنواره ها و برنامه های ورزشی بسیج کارگران، رایزنی برای تسهیل و در صورت امکان اخذ تخفیف برای شرکت در دوره ها و صدور گواهی مربیگری و داوری آن از فدراسیون مرجع، پیشنهاد و تهیه تقویم ورزشی و آئین نامه های فنی مسابقات و جشنواره ها .

محور های همکاری اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محورهای زیر همکاری دارند:

 

ارائه تخفیفات لازم به کارگران بسیجی به منظور استفاده از مجموعه های تفریحی و ورزشی کارگران، همکاری در برگزاری و پشتیبانی مسابقات و جشنواره های فرهنگی و ورزشی بسیج برای کارخانجات و اصناف .

انتهای پیام/

عکسها : 
برچسب ها:
نام:
ایمیل:
* نظر: