کد خبر: ۱۲۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اقلید به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید،سرهنگ دوم پاسدار سیدمحمود جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اقلید به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه متن آن را می‌خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم

«سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ»

روز جهانی مساجد (30 مرداد) فرصتی برای پاسداشت و ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد بعنوان محور وحدت است.

30 مردادماه یادآور حادثه ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام، ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.

مسجد علاوه بر مرکزیت برای عبادت، محلی برای نشان دادن اتحاد و هماهنگی امّت و تمسّک جمعی به «حبل الله» برای رسیدن به اهداف الهی و انسانی، مرکزی برای حکومت و پس از آن، مکانی برای تعلیم و تعلّم بوده و هست.

«مسجد» تنها مکانی است که تمام عناصر و اجزاء آن وحدت آفرین بوده و نمادی از یگانگی، انسجام و وحدت در آن نمود یافته است. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد مسجد، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، پایه‌گذار و بنیان گذار اوّلین مسجد است. او مکانی را پایه‌گذاری کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت. به همین دلیل مساجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بوده اند.

نبی مکرم اسلام پیرامون اهمیت مسجد اینگونه فرمودند:
«مساجد، خانه پرهیزکاران است و کسی که مسجد خانه‌اش باشد، خداوند آسایش، آرامش و عبور از صراط را برای او تضمین می‌کند»
.
در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می‌شد.
همواره دشمنان اسلام از مسجد هراس داشته ودارند؛ چراکه مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، بسیج مردمی، پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است. در مساجد است که افراد نمازگزار هم‌چون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتّحاد و یک دلی را به نمایش درآورند، همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند.
امام راحل و عظیم الشّأن(ره) بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعّال در مساجد تأکید داشته و آن ‏را موجب تقویت اسلام و نظام مى‏ دانستند و مساجد را مرکز جنبش ‏ها و حرکت‏ هاى اسلامى معرّفى کرده و فرموده اند: «ای ملّت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید. بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد و مملکت شما نجات پیدا کند.»

از دل مسجد، شجره طیّبه بسیج رویید و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد با حضور گرم و میلیون ها انسان مؤمن و فداکار و مخلص مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه ها برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی گردید.
رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدّظلّه العالی) در خصوص حضور جوانان بسیجی در مساجد می فرماید: «حضور جوانان و روحیه های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پر نشاط و آینده پر و لبریز از امید سازد.»

  بسیج مساجد و محلات سپاه شهرستان اقلید به نمایندگی از هزاران نفر بسیجی دریادل و جان برکف عضو پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج ،ضمن گرامیداشت هفته جهانی مساجد که یادآور حادثه اسفناک آتش سوزی مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در سی‌ام مرداد ماه ۱۳۴۷(۲۱ آگوست ۱۹۶۹ میلادی) است، از تمامی امت اسلامی به ویژه بسیجیان مخلص و نمازگزارانِ دلسوز امت اسلامی تقاضا دارد تا با ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد، با تمامی توان، ایده‎ها و برنامه‎های خود را در راستای نیل مساجد به طراز مورد نظر اسلام عزیز کوشا باشند.
همچنین از تمام ظرفیت‎های مکانی، معنوی و اجتماعی آن برای ترویج تفکر ناب اسلامی و سیره معصومین(علیهم‎السلام) براساس رهنمودهای امام راحل(قدس سره) و رهبر معظم انقلاب بهره جویند و رازِ پیروزی نهایی جبهه حق و مقاومت در مقابل شجره خبیثه و خط باطل و تجلی خورشید دوازدهم را تنها در اتکا به فرهنگ اسلامی در بستر مساجد اسلامی همراه با روحیه انقلابی و ولایی بدانند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان اقلید 
سرهنگ دوم پاسدار سید محمود جعفری

نام:
ایمیل:
* نظر: