کد خبر: ۱۲۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
در حضور حسن روحانی:
رئیس جمهور سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ را اقدامی ارزشمند ، حائز اهمیت و هدیه‌ای بسیار بزرگ از سوی نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای مردم عزیز کشورمان دانست و تاکید کرد: این سامانه پدافندی از سامانه اس ۳۰۰ قوی تر و بسیار نزدیک به اس ۴۰۰ است و نقش مهمی در پدافند هوایی کشور دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی با عنوان «صنعت دفاعی، پیشگام در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی» با تبریک ایام عید سعید غدیر ، میلاد امام هفتم حضرت موسی بن جعفر(ع) و گرامیداشت هفته دولت و روز صنعت دفاعی، گفت: امیدوارم روابط ایران با همه کشورهای دوست از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی روز به روز مستحکم‌تر از گذشته شود.

روحانی در این مراسم که با حضور مسئولان عالیرتبه کشوری و لشکری و برخی سفرا و وابستگان نظامی کشورهای خارجی در ایران برگزار شد، با بیان اینکه صنعتگران دفاعی کشور، همواره و هر سال در روز صنعت دفاعی هدیه‌ای ارزشمند و مناسب را به ملت غیور و شریف ایران تقدیم می‌کنند، گفت: سال گذشته از جنگنده کوثر که بدنه و موتور آن تماماً توسط متخصصان کشور در صنایع دفاعی ساخته شده بود، رونمایی شد و پرواز این هواپیمای جنگنده ، هدیه صنعت دفاعی کشور به ملت ایران بود.

رئیس جمهور افزود: البته صنعت دفاعی در طول سال نیز هدایای دیگری را به ملت تقدیم کرد که از جمله آنها فعالیت زیردریایی‌ها و ناوچه‌های جدید بود که در افزایش قدرت دریایی کشور بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با بیان اینکه آمریکا از سال 96 توطئه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، گفت: آنها در ابتدا به دنبال برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد جنگ روانی و سیاسی علیه ملت بودند و سپس به جنگ اقتصادی روی آوردند.

رئیس جمهور ادامه داد: آمریکایی‌ها در سال‌های 96 و 97 علامت‌هایی هم دریافت کردند که شاید مشوق آنان برای ادامه توطئه‌افکنی در این سال‌ها بوده است اما ملت ایران هیچگاه در برابر توطئه‌هایی که دشمنان علیه‌شان طراحی کرده‌اند نه غمناک شده و نه دلشان گرفته است و همواره با روحیه لازم در برابر توطئه دشمنان ایستاده‌اند.

روحانی با بیان اینکه توطئه‌گران در سال 96 موفق شدند از طریق عوامل خود در داخل کشور اغتشاشاتی را در تهران و برخی خیابان‌های شهرستان‌ها به راه بیندازند، گفت: آنها تصور می‌کردند که توانسته‌اند اغتشاش چندماهه‌ای را در ایران کلید بزنند اما با تدبیر مسئولان و اقدامات به موقع نیروهای امنیتی، انتظامی و مسئولان نظام این شلوغی‌ها ظرف چند روز برچیده شد و این موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌گران بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سال 97 فشار اقتصادی را با خروج از برجام علیه ملت ایران رقم زدند، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام به معنای عهدشکنی، پیمان‌شکنی، زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی و تروریسم اقتصادی است.

روحانی افزود: آمریکا به خیال اینکه می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به واسطه این خروج غیرقانونی تحت فشار قرار دهد، همه ننگ‌ها را به جان خرید و این بسیار عجیب و غیرعقلانی است که کشوری همه ننگ‌های تاریخ را بخاطر هدفی که تصور می‌کرد به راحتی می‌تواند به آن دست پیدا کند ، برای خود خرید ولی در حقیقت این هدف آنان دست نیافتنی است.

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها با عهدشکنی، تخلفی سیاسی، حقوقی و اخلاقی انجام داده و قانون بین‌المللی را زیرپاگذاشته و مرتکب تخلف از قوانین بین‌المللی شدند؛ آنها خیال کردند که اگر به شرکت‌های خارجی فشار وارد کرده و با تروریسم اقتصادی یک ملت را در تنگنا قرار دهند، حتماً ظرف چند ماه موفق خواهند شد، اما اشتباه کردند.

روحانی در ادامه به دیدار خود با یکی از سران کشورهای اروپایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این دیدار این مقام اروپایی به نقل از رئیس جمهور آمریکا می گفت که اگر اروپایی‌ها با ترامپ همراهی کنند و با ایران همکاری نداشته باشند، سه ماه دیگر، نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران در منطقه نخواهد بود.

رئیس جمهور تأکید کرد: به آن مقام اروپایی گفتم آقایی که این ادعا را کرده خودش خواهد رفت و حزبش هم از قدرت ساقط خواهد شد، اما جمهوری اسلامی برای صدها سال دیگر مستحکم‌تر خواهد ماند.

روحانی با بیان اینکه امروز یکسال از آن ملاقات گذشته است، گفت: در سال 97 آمریکایی‌ها توطئه اقتصادی را علیه مردم ما طراحی کردند. این توطئه در بازار باعث ایجاد عدم تعادل شد و مردم تا حدی نگران شدند اما با آگاهی و هوشیاری خود مقتدرانه مقاومت کردند و امسال که تحریم آمریکا از سال گذشته شدیدتر شده و از هر زمان دیگری این تحریم‌ها سنگین‌تر است، مردم نشان دادند که این تحریم‌ها نمی‌تواند در مقابل مقاومت آنها اثری داشته باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: یک ابرقدرت تمام امکانات خود از سازمان سیا گرفته تا خزانه‌داری، وزارت خارجه، نیروهای امنیتی و همه جاسوس هایش در دنیا را بسیج کرده تا ببیند کدام کشتی به بنادر ایران نزدیک می‌شود یا از بنادر ایران خارج می‌شود.

روحانی با بیان اینکه هیچ‌وقت آمریکا به این اندازه از نظر حقوقی و سیاسی، ضعیف‌تر، مهجورتر و منزوی‌تر نبوده است و در تاریخ چنین وضعیت ضعیفی برای آمریکا به یاد ندارم، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا همین 2 روز قبل در سازمان ملل غم و غصه سال آینده خود را در مورد ایران اظهار کرده و گفت که اگر برجام باقی بماند سال آینده تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته می‌شود و این کشور می‌تواند سلاح بخرد و فشار و تنگنایی که بر علیه آن درست کرده بودیم، برداشته می‌شود.

وی افزود: دیدید که وزیر خارجه آمریکا با چه نگرانی و غم و غصه‌ای این موضوع را بیان کرده و علیه ایران صحبت کرد اما حتی یک نفر هم با آمریکا همراه نشد، آمریکا در تاریخ خود تا این میزان بیچاره  و تحقیر نشده بود.

رئیس جمهور ادامه داد: سال گذشته شخص رئیس جمهور آمریکا در جلسه شورای امنیت شرکت کرد، اما هر 14 عضو این شورا با او مخالفت کرده است در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل هم همه اعضا به او لبخند تمسخرآمیز زدند و این در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است که رئیس جمهورش مورد استهزاء و تمسخر قرار بگیرد. آمریکا شکست خورده و ما موفق میدان هستیم.

روحانی با بیان اینکه امروز شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به ما می‌گوید که وضع ما نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است و مردم آرامش بیشتر دارند و ثبات اقتصادی بیشتر شده است، گفت: آمارهای مربوط به تورم، افزایش صادرات غیرنفتی و رشد بورس،  بیانگر این واقعیت است که شرایط امسال ما بهتر از سال گذشته است.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در کشور طی یک سال گذشته گفت: برغم همه شرایط سخت و تحریم‌های بی‌سابقه، در یکسال گذشته 11 سد ملی، 30 تصفیه خانه فاضلاب و 6 تصفیه خانه آب در کشور افتتاح شده و چندین هزار مگاوات به میزان تولید برق کشور افزوده شده و امروز صادرات برق و گاز و فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه به بالاترین سطح خود رسیده است.

روحانی افزود: سال گذشته در بنزین قدرت صادرات نداشتیم اما امروز صادر کننده بنزین و گازوئیل هستیم. گاز را به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم و در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. امروز تابستانی را پشت سر می‌گذاریم که یک روز قطعی برق در کشور نداشتیم و با وجود بارش‌ها و با تقویت فرهنگ صرفه‌جویی، مردم کشور مشکل آب نداشتیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان وضعیت کشور هر روز و هر ماه بهتر از گذشته است، گفت: امروز تعداد شرکت‌های دانش بنیان از یکهزار شرکت به 4 هزار و 400 شرکت افزایش یافته و این روند در حال پیشرفت است.

روحانی با بیان اینکه فشار اقتصادی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد، گفت:‌ اما تحریم‌ها و فشار اقتصادی دشمن فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت ما فراهم ساخت.

رئیس جمهور تأکید کرد: با گذشت یکسال و با تحریم‌های سخت دشمنان روشن شد که آمریکا در هیچ برنامه‌ای در منطقه علیه ایران موفق نبوده است و امروز هیچ‌کس در این زمینه تردید ندارد و حتی برخی از همسایه‌های ما که به آمریکا دل خوش کرده بودند، اعتراف می‌کنند که در روز خطر اولین فراری از منطقه ما خود آمریکایی‌ها هستند.

روحانی افزود: بیچاره‌هایی که به هواپیماها، ناوچه‌ها، پهپادها و ناوهای هواپیمابر خود تکیه کرده بودند، آرزوهایشان بر باد رفت و طرفداران آمریکا در منطقه خودشان به ما می‌گویند که آمریکایی‌ها فقط در برابر ما شیر هستند اما در مقابل شما (ایران) خرگوش و یا همان موش هستند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آمریکایی‌ها که به بهانه‌های مختلف سعی در حضور بیشتر در منطقه دارند، گفت: شما به مردم منطقه دروغ گفتید، شما می‌خواستید تروریست‌ها را در منطقه ما نگه دارید اما موفق نشدید در حمایت از رژیم صهیونیستی اشغالگر نیز موفق نشدید. دروغ گفتید که از عراق خارج می‌شوید، دروغ گفتید که از خلیج فارس بیرون می‌روید. از افغانستان خارج نشدید هر چند که وعده دروغ داده بودید. شما در منطقه کمک کار متجاوزین و متخلفین بودید، شما از سال 2000 تا کنون در منطقه و در کشورهایی همچون افغانستان، لبنان، سوریه، یمن و عراق چه کاری کرده‌اید جز اینکه هر روز مشکلی بر مشکلات افزودید.

روحانی با بیان اینکه دعوای اصلی ما با آمریکا نظامی و اقتصادی نیست، گفت: ما با آمریکایی‌ها مشکل تفکر، دیدگاه و جهان‌بینی داریم و اختلاف ما استراتژیک است. ما به عنوان یک ایرانی مسلمان و فرهنگ‌دوست معتقدیم هر ملتی اول باید به فکر منافع خود باشد که حق اوست اما حق تجاوز به دیگران را ندارد و باید به حقوق دیگران احترام بگذارد. اما آمریکایی‌ها می گویند همه دنیا باید فدای آمریکا شود و هر چه ما اراده می‌کنیم باید همان شود که این غیر قابل قبول است و حتی دوستان آمریکا از جمله آلمان، انگلیس، کانادا و دیگران نیز این حرف نادرست آمریکا را نمی‌پذیرند و قبول ندارند.

رئیس جمهور افزود: تفکر آمریکایی‌ها این است که زمین‌های دیگران را بخرند و یا به زور بگیرند! در روزهای اخیر هم پیشنهاد خرید جزیره‌ای از دانمارک را مطرح کردند! اما چنین تفکری در دنیای امروز جایگاهی ندارد.

روحانی خاطر نشان کرد: اعتقاد ما این است که امروز همه ملت‌ها صاحب احترام هستند و باید به حقوق ملت‌ها و مردم در منطقه و خارج از منطقه احترام بگذاریم. از نظر ما مردم حاکم کشور خود هستند. ما در ایران همیشه متکی بر رأی مردم بوده‌ایم. از آغاز انقلاب، نظام اسلامی کار خود را با رأی مردم آغاز کرد و در ادامه با رأی مردم پیش رفته و در ادامه نیز با رأی مردم فعالیت خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به دستور امام راحل برای برگزاری انتخابات، آن هم 47 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: در تاریخ انقلاب‌ها بی‌سابقه است که مردم کشوری 47 روز پس از پیروزی انقلاب پای صندوق رأی بروند و در مورد اسم و ویژگی نظام و چگونگی اداره کشور، رأی بدهند.

روحانی با بیان اینکه مبنای ما رأی و نظر مردم و احترام به آراء و افکار مردم در همه جای دنیا است، اظهار داشت: امروز با کشورهایی مواجه هستیم که این مبانی را قبول ندارند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آمریکایی که برای رأی مردم احترام قایل نیست و وقتی به افغانستان حمله و این کشور را اشغال می‌‌کند از مردم آن اجازه نمی‌گیرد، برای حمله به عراق و حضور در این کشور از مردم آن اجازه نمی‌گیرد،  برای بمباران سوریه نظر مردم را نمی‌پرسد و برای کشتارهایش در یمن از مردم آن اجازه نمی‌گیرد، دمکراسی را قبول ندارد و فقط به منافع خود فکر می کند.

روحانی تصریح کرد:  تفکر آمریکایی‌ها این است. آنها می‌گویند اگر بخواهیم نفت بخریم و آن را از تنگه هرمز عبور دهیم، امنیت تنگه را برقرار می‌کنیم و اگر منافع ما نباشد، کاری به آن نداریم و دیگران اگر می‌خواهند نفت ببرند امنیت را خودشان باید تأمین کنند. اما ما می‌گوییم آبراه ‌های بین‌المللی باید برای همه امن باشد. در باب‌المندب ما منجی کشتی‌های عبوری بودیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم ، ما فقط منفعت خود را در نظر نمی‌گیریم، اظهارداشت: معتقدیم اگر کشور همسایه و دوست ما عراق مورد تجاوز تروریست ها قرار گرفته باید به او کمک کنیم. در این راه منطق ما با آمریکایی‌ها همخوان نیست و ما رو در روی هم قرار داریم. اساس جهان‌بینی ما با یکدیگر متفاوت است.

روحانی با تأکید بر اینکه تا زمانی که دنیا به این منطق برنگردد، امنیت در جهان برقرار نخواهد شد، گفت: کشورها باید به حقوق و منافع دیگر کشورها اهمیت داده و آن را رعایت کنند، اما فعلاً این یک آرزوست و ما باید در شرایط امروز که دشمنان منطق را نمی‌پذیرند، برای تقویت خود بکوشیم. امروز  و در چنین شرایطی نمی توان در برابر زور با منطق جواب دهیم، باید خود را قوی کنیم. نمی‌توان با سخنرانی با پرتاب‌کننده موشک صحبت کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: در برابر زورگویی باید تمام قدرت خود را بکار بگیریم، اینجا دیگر میز مذاکره جواب نمی‌دهد. وقتی دشمن از موشک و هواپیما علیه ما استفاده می‌کند، ما هم باید به دنبال باور قدرت نظامی خود باشیم و اینجاست که به «باور 373» نیاز داریم و باید سیستم قدرتمندی بسازیم که حرکت دشمن را رصد کند و سیستم نظامی آن را قفل کنیم و با موشک آن را هدف قرار دهیم و از کار بیندازیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحمدالله امروز در قدرت دفاعی از توانمندی بسیار بالایی برخورداریم، گفت: در طول این سال‌ها بارها از وزیران دفاع خواسته‌ام در صنعت دفاعی به هر مقدار که می‌توانند برون‌سپاری نموده و از تمام ظرفیت‌ شرکت‌های خصوصی برای تقویت قدرت دفاعی استفاده کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همانطوری که در زمان جنگ همه کارخانه‌ها را برای تأمین نیازهای نظامی و دفاعی خود بکار گرفتیم، امروز هم باید هر چقدر می‌توانیم در صنعت دفاعی از ظرفیت شرکت‌های خصوصی استفاده کرده و برون‌سپاری کنیم و هر جا که نیاز داریم و می‌توانیم از صنایع غیرنظامی کمک بگیریم.

روحانی همچنین با اشاره به کمک متقابل صنایع دفاعی به صنعت خودروسازی در شرایط تحریم، گفت: امروز صنعت دفاعی ما برای مقابله با تحریم‌ها به کمک صنعت خودروسازی آمده و قطعه‌های مورد نیاز صنایع خودروسازی را با کیفیت خوب تولید می‌کند و ضروری است که در جنگ اقتصادی، بخش صنعت و حوزه دفاعی در کنار هم باشند.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اهمیت همکاری با کشورهای دوست و همسایه در حوزه دفاعی، گفت: هر کشوری که با ما دوست است باید با او همکاری کنیم، زیرا این همکاری باعث کاهش هزینه‌ها و آسان شدن کار می‌شود.

روحانی با بیان اینکه اگر بتوانیم با کشورهای دوست در تمام صنایع دفاعی مشارکت کنیم، هزینه‌های ما کمتر خواهد شد، گفت: ارتباط با کشورهای دوست باید در عمل مستحکم‌تر شود و این همکاری می‌تواند در تقویت روابط کشورها نیز مؤثر باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری و مشارکت با دوستان و همسایگان برای رسیدن به اهداف ضروری و لازم است، گفت: اصل این است که در اقتصاد و سرمایه‌گذاری با همسایگان و کشورهای دوست مشارکت کرده و به صورت عملی فعالیت مشترک داشته باشیم.

روحانی در ادامه سخنان خود در روز صنعت دفاعی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و قدرت دفاعی به اراده و روحیه و نشاط برمی‌گردد، گفت: اگر یک ملت در همه این زمینه‌ها با نشاط بوده و به آینده امیدوار باشد، از همه مشکلات عبور خواهد کرد. اما اگر امید، روحیه و نشاط نباشد با یکصد «باور 373» هم به باور، ایمان و اعتقاد نمی‌رسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در طول 40 سال گذشته با عبور از مسیرهای سخت و پیچیده با قدرت و مقاومت پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است، گفت: شکی ندارم که ما از این مرحله سخت هم با موفقیت عبور خواهیم کرد.

روحانی سپس با خطاب قرار دادن آمریکایی‌ها، گفت: بدانید که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اید و این مسیر به ضرر خود شما ، کشورهای اروپا، آسیا و همه دوستان شما بوده و از انتخاب این مسیر اشتباه هیچ سودی نبرده‌اید.

رئیس جمهور افزود: فرض کنید ما یکهزار بشکه نفت کمتر صادر کنیم چه چیزی به شما می‌رسد جز اینکه کینه شما در دل ملت‌های منطقه و مسلمانان بیشتر می‌شود و راه آینده را کاملاً مسدود می‌کنید، چیزی به دست شما نمی‌آید.

روحانی افزود: اگر شما می‌خواهید نظام ما را ساقط کنید و دوباره به کشور ما برگردید و اهداف خود را در منطقه ما دنبال کنید، بدانید که این یک خیال واهی است. چرا نمی‌توانید واقعیت را درک کنید؟

رئیس جمهور خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اگر می‌خواهید در منطقه ثبات و امنیت برقرار باشد و به قول خودتان کمتر در این منطقه پول خرج کنید، راه دیگری دارد و آن راه منطق، ادب، کرامت مردم و تواضع در برابر انقلاب و مردم ایران است.

روحانی تصریح کرد: بیایید تحریم‌ها را بردارید و به راه و اراده ملت ایران احترام بگذارید در این صورت راه فرق می‌کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما ملتی نیستیم که در برابر ظلم و تجاوز شما تسلیم شویم این را به خوبی می‌دانید. راه را درست انتخاب کنید.

روحانی با تأکید بر اینکه بدون ایران امنیت منطقه تضمین نمی‌شود و امنیتی بوجود نخواهد آمد، گفت: ایران تأمین کننده امنیت منطقه، تنگه هرمز، خلیج فارس است و در صورتی که شما از مسیر اشتباه خود برگردید و دست از تجاوز بردارید، برای تأمین امنیت همه منطقه آماده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما آماده مذاکره و رفع سوء تفاهم هستیم، گفت: دست از تجاوز و فشار و تحریم بردارید و دوستان خود را تشویق نکنید که با ایران ارتباط نداشته باشند،‌منطقه امن به نفع همه است. همزیستی مسالمت‌آمیز به نفع همه ملت‌های منطقه است. آبراه ‌های بین‌المللی از تنگه هرمز گرفته تا جبل‌الطارق و اقیانوس هند باید برای همه امن باشد، زیرا شرایط اقتصاد دنیا این را می‌خواهد.

روحانی در پایان سخنان خود تأکید کرد ما برای دفاع و دوستی آماده‌ایم. همچنان که در مقابل هر تجازوی می‌ایستیم و با قدرت تجاوز را دفع می‌کنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این مراسم امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های آینده صنعت دفاعی کشور، گفت: امروز صنعت دفاعی، پشتوانه بسیار محکمی برای بخش‌های مختلف صنعت کشور و علم و فناوری است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تلاش‌ها و توطئه دشمنان برای تضعیف نظام و هدف قرار دادن معیشت و زندگی مردم با تروریسم اقتصادی، افزود: صنایع دفاعی کشور با تمرکز بر تحقیق، توسعه و تولید از همه ظرفیت‌های کشور بویژه در دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری استفاده کرده و خوشبختانه دستاوردهای زیادی داشته است.

امیر حاتمی افزود: با توسعه فناوری و دقت‌افزایی امروز در جایگاهی قرار داریم که همه موشک‌های جمهوری اسلامی ایران با اثربخشی بالا، دقیق و نقطه‌زن هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ارتقاء رتبه ایران از لحاظ دستاوردهای دفاعی و نظامی در جهان با توجه به شاخص‌های بین‌المللی، گفت: در حوزه پدافندی پیشرفت‌های محسوسی حاصل شده و امروز نه تنها برای مقابله با تهدیدهای عمومی هوایی سامانه‌هایی را در اختیار داریم، بلکه برای مقابله با هواپیماهای رادارگریز و پهپادها نیز توانمندی بالایی در کشور وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: