کد خبر: ۱۲۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
فرمانده سپاه ناحیه اقلید عنوان کرد :
فرمانده سپاه ناحیه اقلید مسجد را کانونی برای پرورش استعداد جوانان و نوجوانان خواند.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید،سرهنگ دوم پاسدار سید محمود جعفری فرمانده ناحیه اقلید به نقش مسجد در مسیر سرنوشت دنیا و آخرت افراد اشاره و بیان کرد: مساجد به دلیل تأثیری که در امور سیاسی، فرهنگی، مذهبی، معنوی و اجتماعی دارند، نقش مؤثری و بسزایی در زندگی دنیوی و اخروی ما دارند.

وی به فلسفه نام‌گذاری 30 مردادماه به‌عنوان روز جهانی مسجد اشاره و تصریح کرد: این نام‌گذاری به معنای آن نیست که فقط یک روز به این امر اختصاص دارد بلکه بنا به نقش مسجد در زندگی فردی و اجتماعی افراد، هرروز، روز مسجد است و این روز بخصوص را به‌صورت ویژه و نمادین یادآور شده و بر اهمیت و جایگاه مسجد، تأکید می‌شود.

جعفری یادآور شد: از صدر اسلام بسیاری از تصمیمات مهم و فراخوان‌ها از مسجد اعلام می‌شد، امروز نیز که 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، جایگاه مسجد در تصمیم‌گیری‌ها و اتفاقات مختلف و مهم، آشکار بوده و مرکز بسیاری از فعالیت‌های تربیتی، آموزشی، اجتماعی و... است.

فرمانده سپاه اقلید تأکید کرد: مسجد کانونی برای پرورش استعداد جوانان و نوجوان است.

وی به دوران جنگ و اشغال خرمشهر و مقاومت مسجدمحوری در این دوران و محوریت مساجد در امور نظامی اشاره کرد و گفت: اشغال خرمشهر با تصرف به مسجد شهر و آزادسازی آن با بازپس‌گیری این مسجد صورت گرفت.

جعفری از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، تربیتی، مذهبی و...پایگاه‌های مقاومت بسیج با محوریت امام جماعت مسجد و همکاری هیأت امنای مساجد سخن گفت و با اشاره به شجره طیبه صالحین، عنوان داشت: طرح شهید بهنام محمدی با محوریت مسجد، مدرسه و منزل با هدف جذب جوانان و نوجوانان ازجمله برنامه‌هایی است که هم‌اکنون در پنج مدرسه و سه مسجد در اقلید در حال اجرا است.

نام:
ایمیل:
* نظر: