کد خبر: ۱۲۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
رئیس سازمان بسیج سازندگی در جمع جهادگران استان فارس گفت: گروه‌های جهادی امروز تکنسین‌ها و کارگران علمی نظام هستند، کارگر علمی یعنی هم علم و هم جسارت عمل داشته باشند که جهادگران اینگونه‌اند.
به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی فارس، محمد زهرایی ظهر امروز در جمع اعضای مجمع جهادی استان فارس با طرح این سوال که نسبت بسیج سازندگی با گروه‌های جهادی چیست، اظهار داشت: این نخستین سوالی است که به اذهان متبادر می‌شود و در جواب باید گفت که بسیج سازندگی ظرفی برای جهادگران است.

۶۲۰۰ گروه جهادی امسال به یاری استان‌های سیل زده شتافتندوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 79 در یک تدبیر حکمیانه عقبه گروه‌های جهادی را در بسیج قرار دادند، گفت: رهبری فرمودند گزارش گروه‌های جهادی به من رسید و این سبب تشکیل بسیج سازندگی شد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با توصیه به گروه‌های جهادی افزود: حواستان باشد که در سیطره گروه‌های ذینفع سیاسی قرار نگیرید؛ ما نیز صاحب‌گروه‌های جهادی نیستیم ولی عقبه جریان جهادی در بسیج است تا زلال و پاک باقی بماند. 

زهرایی بیان کرد: گروه‌های جهادی به واسطه وجود تفکر جهادی پاک و زلال مانده است؛ ما مانع حمایت برخی از دستگاه‌ها نیستیم اما کسی حق تصدی‌گری گروه‌های جهادی را ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی سیاسی نیست و نباید سیاسی عمل کند، عنوان کرد: در سیطره گروه‌های سیاسی و اقتصادی قرار نگیرید چون اینها تاریخ انقضا دارند؛ جهادگران سیاسی نیستند و به همین دلیل عقبه‌اش در بسیج قرار گرفته است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه گروه‌های جهادی خط مقدم خدمتگزاری هستند، تصریح کرد: باید اشرافیت و آگاهی از مسائل سیاسی و اقتصادی داشته باشید اما خدمتگزاری را فراموش نکنید. 

زهرایی با دعوت جهادگران برای مطالعه روند حرکت‌های جهادی از سال 79 تا گام دوم گفت: رهبری هر سال مطالباتی را مطرح کردند که از اوقات فراغت تا دستاورد نظام را شامل شده است، رهبری فرمودند این جوانان گام دوم را دست بگیرند یعنی از تصمیم‌سازی به تصمیم‌گیری برسید. 

وی با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس خلأ  عرصه برای تربیت کادر انقلاب داشتیم‌، افزود: امروز گروه‌های جهادی این کار را انجام می‌دهند‌، گروه‌های جهادی امروز تکنسین‌ها و کارگران علمی نظام هستند؛ کارگر علمی یعنی هم علم داشته باشد و هم جسارت عمل.

                            ۶۲۰۰ گروه جهادی امسال به یاری استان‌های سیل زده شتافتند

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در نظام اسلامی گروه جهادی این شاخصه را دارد چون جهادگر از دل دانشگاه بیرون آمده و در عرصه عمل وارد شده است، این تربیت برای نظام است. 

زهرایی با تاکید بر اینکه باید در گام دوم بازنگری کنیم که کجا هستیم، تصریح کرد: 2 ماه است که قرارگاه رسانه‌ای در صداوسیما تشکیل شده و هر تولیدی که گروه‌های جهادی داشته و در استاندارد صداوسیما باشد از هر شبکه‌ای پخش می‌شود. 

وی با بیان اینکه برای هر گروه جهادی یک رابط رسانه‌ای قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: شورای جهادی در سال اول آزمون و خطا داشت ولی باید این تشکل ادامه‌دار باشد، شوراها را از شهرستان شروع کنید و همه گروه‌ها در آن عضو شوند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر نقش جهادگران و اهمیت کار آنان گفت: در مجمع استان تصمیم گرفته می‌شود و بسیج سازندگی مکلف به اجرا است یعنی تعیین راهبرد با مجمع و جهادگران است؛ چراکه بسیج سازندگی هویتش را از جهادگران دارد. 

زهرایی با بیان اینکه کمیت و کیفیت برای گروه‌های جهادی مهم است، افزود: ماموریت‌ها زیاد شده که از جمله شامل طرح کرامت، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، حوادث خاص مثل سیل، صندوق‌های تسهیلگران و غیره است اما باید بر کیفیت نیز توجه کرد. 

وی با تاکید بر دیده شدن جهادگران در عرصه‌های مختلف بسیج سازندگی گفت: سرمایه اصلی بسیج نیروی انسانی است به طور مثال در سیل امسال 6 هزار و 200 گروه جهادی برای سیل رفتند این یعنی گروه جهادی هر جا احساس نیاز کنند، می‌روند. امروز اگر بتوانیم جهادگران را درست شناسایی کنیم و نقش درست دهیم هم اثربخشی و هم رضایت مردم را داریم. 


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: