سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مسئول مپتا سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس:
کارگاه روزنامه‌نگاری موبایلی ویژه مدیران فضای مجازی شهرستان های استان فارس با تدریس ابراهیم شیشه گر مسئول مپتا سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار شد
ابراهیم شیشه گر مسئول مپتا سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس ضمن اشاره به این که روزنامه‌نگاری موبایلی مرزهای دنیای مجازی و حقیقی را برداشته است گفت: روزنامه‌نگاری موبایلی بیش از خبررسانی و گزارش‌دهی خبری از جمله شیوه‌های نوین ارتباطی است. این نوع جدید از روزنامه‌نگاری در واقع نوید انقلابی در حضور شهروندان در فضای عمومی است. هر شهروندی با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه و مهارت‌هایی ساده هنری می‌تواند محتوایی قابل قبول و متقاعدکننده تولید کند.
یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی عکس، ترکیب آن است. ترکیب بندی صحیح موجب ایجاد تمایز میان یک عکس معمولی و یک عکس زیبا می شود. راهکارهایی در ترکیب بندی وجود دارند که در این مقاله به آن ها می پردازیم که می توانید با استفاده از این قوانین مهارت های عکاسی خود را ارتقا بخشید.
وی در ادامه با معرفی نقاط طلایی کادر عکس افزود:بسیاری ازمردم وقتی می خواهند عکس بگیرند بلافاصله موضوع را در وسط عکس قرار می دهند در صورتی که این اشتباهی رایج است و باید اصلاح شود.
شیشه گر در ادامه در تشریح نقطه طلایی تصویر گفت: اگر مستطیل کادر عکس رابه سه قسمت مساوی از طول وعرض تقسیم کنیم خط های ایجاد شده را خطوط طلایی ومحل برخورد آنها را نقاط طلایی می گوییم حالا هرچه قدر عناصر عکس بر روی این خطوط ویا نقاط قرار گرفته باشند عکس قوی تری خواهیم داشت. اما نقطه وسط کادر را نقطه مرده می نامیم که باید سعی کنیم تا حد امکان سوژه ما در این نفطه قرار نگیرد.
در ادامه این جلسه درباره زیبایی شناختی تصویر،کار با موبایل، نحوه نوشتن کپشن برای شبکه های اجتماعی مواردی طرح و به مورد بحث قرار گرفت.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: