سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
مراسم اختتامیه اولین دوره توانمندسازی مدیران فضای مجازی؛
سرهنگ پاسدار علی محمد محمدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر در اختتامیه اولین دوره توانمندسازی مسئولین فضای مجازی نواحی شهرستان های استان فارس گفت: فضای مجازی دیگر صرفاً فضای مجازی نیست و اثرات آن را در واقعیات جامعه کاملاً مشاهده می کنیم.
مراسم اختتامیه اولین دوره توانمند سازی مدیران فضای مجازی شهرستان های استان فارس با حضور سرهنگ محمدی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، مهندس سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و مهندس خورشید سوار مسئول فضای مجازی صدا و سیمای مرکز فارس برگزار و در پایان مراسم از دکتر کهندل پور مسئول سابق سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با اهدا لوحی به رسم یادبود تجلیل شد.

سرهنگ محمدی خطاب به فعلان عرصه فرهنگ و فضای مجازی گفت: دوره ی جزیره ای عمل کردن گذشته است، جبهه نیروهای ارزشی باید تشکیل تا نیروها همدیگر را پیدا و هم افزایی کنند.

محمدی با بیان اینکه به هر قیمتی به دنبال جذب مخاطب نباشید اگر تلاش کنید خدا به کارتان برکت می دهد افزود: خدا کار پاکیزه را برجسته می کند، حضور در این عرصه آسیب های فراوانی دارد که جز با تقویت معنویت و اعتقادات سربلندی در ان ممکن نیست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر  در ادامه ضمن بیان اینکه کار باید هوشمندانه، به موقع و به اندازه باشد تصریح کرد: کار باید هنرمندانه باشد، خلاقیت و ابتکار داشته باشد که اگر این شرایط را داشته باشد تاثیرگذار خواهد بود.


انقلاب ما معادلات کشورهای ابرقدرت را برهم زد
 سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس نیز در این نشست، مولفه های قدرت نظام را خدا، رهبری و مردم برشمرد و افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون بارها و بارها بلوک شرق و غرب تلاش کرده اند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند اما با تدابیر امام، مجاهدت مردم و شهیدان موفق نشده اند و طبق پیش بینی امام راحل بلوک شرق نیز از هم متلاشی شد.

وی با بیان اینکه در زمانی که تصور وقوع انقلابی بدون وابستگی به بلوک شرق و غرب محال بود تصریح کرد: امام شعاری را بیان کرد و استراتژی جریان سومی را در جهان شکل داد که پشتوانه اش خدا و برپایه نه شرقی نه غربی بنا شده بود.

سهرابی ضمن اعلام اینکه انقلاب ما معادلات کشورهای ابرقدرت را برهم زد افزود: باید این را مکرر تکرار کنیم که دچار فراموشی بخاطر مرور زمان نشود. امروز انقلاب ما به امید و الگویی برای ازادی خواهان جهان تبدیل شده است.

سهرابی در ادامه اظهار داشت: آمریکا امروز متفاوت از سال 57 است و دیگر چیزی از ان باقی نمانده است. امروز کشورهای مظلوم و ستم دیده جرات پیدا کرده اند جلوی امریکا بیاستند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما وظیفه داریم خودمان پیام انقلاب را دقیق و عمیق درک کنیم و بعد برای انتقال آن همه توانمان را پای کار بیاوریم.


باید خودمان را به تقوا و علم مسلط کنیم
سهرابی در قسمت دیگری از سخنانش اظهار داشت: رهبری در بیانیه گام دوم به سه واژه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تاکید دارند که ما در فضای رسانه بیش از دیگران به خود سازی نیاز داریم و باید خودمان را به تقوا و علم مسلط کنیم.
وی ادامه داد: خودسازی را از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم به سمت جامعه پردازی و تمدن سازی حرکت را آغاز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فتنه 88 افزود: در8 ماه جنگ نرم سال 88 اگر لطف خداوند نبود امروز اینجا نبودیم، ندا آقاسلطان را خودشان به وجود اوردند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس ضمن اشاره به ظرفیت هنر گفت: باید وظیفه خودمان بدانیم هنرمندانه پیام انقلاب را به مخاطب برسانیم، چرا که پیام هنرمندانه در ذهن مخاطب ماناست.

سهرابی با بیان اینکه بعد از جنگ انحرافاتی در عالم سیاست به وجود آمد و بخشی از انرژی کشور صرف مسائل فرعی شد تصریح کرد: رفاه زدگی که به وجود آمد برخی شل شدند و راه را گم کردند.

وی با بیان اینکه امروز در نظام لیبریال دموکراسی غرب، تمام ابزار و امکانات برای تقویت نظام خودشان است افزود: معماری، هنر، صنعت، فرهنگ و رسانه در اختیار ایدئولوژی خودشان به کار گرفته می شود. ما هم باید این کار را بکنیم، باید شبانه روز تلاش کنیم.

مشت اول را ما باید به دشمن بزنیم
سهرابی در ادامه با بیان اینکه در عصر ارتباطات کار بسیار سخت شده است تاکید کرد: ما وظیفه داریم در تولیداتمان از نظر فرم و محتوا کیفیت را بالا ببریم.

مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس از اشکالات چهل سال گذشته را صرفاً پدافندی و دفاعی عمل کردن عنوان و تصریح کرد: باید از حالت پدافتدی به حالت آفندی حرکت کنیم و مشت اول را ما باید به دشمن بزنیم.

وی با تاکید به توکل به خدا در کارها اظهار داشت: در انتها موفقیت و پیروزی با ماست.
و در پایان ضمن بیان خاطره ای از سردار حاجی زاده از کمبود امکانات در دفاع مقدس گفت: دفاع همچنان باقی است و اگر سیاستمداران ما این تفکر را داشتند وضعیت امروز ما بهتر بود.
 
لازم به ذکر است اولین دوره توانمندسازی مسئولین فضای مجازی نواحی شهرستان های استان فارس از شنبه 2شهریورماه در شیراز فعالیت خود را با حضور 70نفر از فعالان این عرصه آغاز کرده و امروز به کار خود پایان داد.



نام:
ایمیل:
* نظر: