کد خبر: ۱۲۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
قاسم سلیمانی:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در دوره چهل ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشتیم و همه این سال‌ها که توطئه‌ها را دیدیم، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور داده‌اند.

 سردار سرلشکر قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان مفتخر است که بخش مهمی از روحانیت آن، پدر شهید و ایثارگر است.

وی بیان داشت: به عنوان یک کرمانی از همه میهمانان به ویژه آیت‌الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری که در مراسم بزرگداشت آیت‌الله جعفری حضور یافتند، قدردانی می‌کنم و مهمترین درس اخلاقی این جلسه این بود که بانی آن امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: این نوع جلسات فقط تجلیل از یک شخص و فرد نیست، جلسات تجلیل اولا از اسلام و فرهنگ اسلام است و قدرت و تاثیر اسلام در انسان‌سازی و دوم تجلیل از روحانیت است.

وی ادامه داد: تاریخ اسلام مملو از انسان‌های تاثیرگذار روحانیت است که برخی از برهه‌ها جامعه از آنها دور ماند و خداوند به برکت انقلاب اسلامی غربت‌ها را نمایان کرده و به جامعه نشان داده است.

سردار سلیمانی عنوان کرد: انقلاب ما سبب‌های بزرگی داشته، اما در کنار هزاران اسباب آن، بعضی‌ سبب‌های انسانی و اخلاقی عجیبی است که از ماموریت‌های امام در کنار احیای انقلاب بوده است.

وی به شخصیت مرحوم مدرس پرداخت و گفت: هر کس از نماینده‌ها را بخواهند معیار معین و مشخصی برای آن قرار دهند، آن معیار مرحوم مدرس است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در همه ادیان معمولا روحانیت وجود دارد و از جایگاه و طبقه ویژه برخوردار است و عموما این طبقه از یکسری امتیازات مالی و طبقاتی ویژه برخوردار است که در برخی موارد موروثی است.

وی ابراز داشت: در نظام آل سعود و آل شیخ این تقسیم‌بندی را می‌بینیم که باید مرجعیت در وهابیت به یک طبقه متعلق باشد و استقلال در آن وجود ندارد، اما تنها جایی که استقلال در آن وجود دارد، روحانیت شیعه است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در علوم دینی ما خود طلبه استاد را انتخاب می‌کند و در کنار درس‌آموزی می‌تواند درس بدهد، در همه علوم غیر از علوم دینی، علم در جهت کار و معیشت به کار می‌رود، اما در روحانیت به‌کارگیری علم در جهت زندگی و معاش یک امر مذموم است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه خصوصیات مهمی در روحانیت شیعه وجود دارد، بیان داشت: در دوره 40 سالی که از ابتدای انقلاب با آیت‌الله جعفری آشنایی نزدیک داشتم، اگر برهه عمر ایشان را بخواهیم بر سه بخش تقسیم کنیم، بخش مهم آن شخصیت ایشان است.

وی افزود: نماینده ولی فقیه شأن برجسته و ممتازی است که سه وظیفه مهم را به عهده دارد که هر کدام می‌تواند در جایگاهی موجب سبب‌هایی شود.

سردار سلیمانی، اشراف بر روحانیت را از ویژگی‌های جایگاه امامت جمعه دانست و گفت: امامت شأن بزرگی است که نماینده ولی‌فقیه آن را احراز می‌کند و این جایگاه برتر و برجسته‌ای در هر استان است که می‌تواند یک انسان را از جایگاه طبیعی خارج کند و حقیقت آن را نمایان کند.

مقام معظم رهبری بعد از امام (ره) ما را از طوفان‌های سهمگین عبور داده‌اند

وی افزود: دوره چهل ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشتیم و همه این سال‌ها توطئه‌ها را دیدیم، مقام معظم رهبری بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور دادند، اما همه می‌دانیم هر انسان برجسته‌ای اگر فاقد یاران صاحب صلاحیت و باکفایت، فداکار، حکیم و مقاومی باشد، کار به سرانجام نمی‌رسد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چه در زمان امام راحل و چه در وضعیت امروز با حضور آیت‌الله خامنه‌ای، سنگ محک مهمی برای این است که پالایش اساسی در انسان‌ها به وجود بیاورد، لذا انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تمام عمل‌های مهم در دوره انبیاء هم چنین بوده‌اند، دارا بودن انسان‌های فهیم و حکیم و شجاع و مردم‌دار که تداعی اسلام و انقلاب و امام را داشته باشند، اساس پیروزی‌ها و موفقیت‌های ما در طول چهل سال گذشته بوده که مهمترین آن وجود روحانیت است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان نماد ولی‌فقیه است و بار مضاعفی بر دوش اوست که حفاظت و صیانت از شأن ولی‌فقیه است و آیت‌الله جعفری به خوبی این جایگاه را هم در سادگی و عدم حاشیه صیانت کرد و صراحت در بیان و صداقت در گفتار از ویژگی‌های خاص ایشان بود.

سردار سلیمانی عنوان کرد: آیت‌الله جعفری محور وحدت استان بودند و مبنای ایشان خدمت به مردم بود و عدم برتری تحزب‌گرایی در امورات دولتی و کاری داشتند، لذا از همه استانداران دفاع کردند و اشکالات هر کس را در جایگاه خودش بیان کردند. 

وی افزود: ایشان بعضی از رفاقت‌های شخصی را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کردند و در بعضی جاها بنا به ملاحظه انقلاب توقف دادند، در دوره فتنه‌های فرهنگی، جنگ داخلی و خارجی و فتنه‌ها و موضوعات سیاسی ایشان از اصول خارج نشدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه به حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد: عده‌ای از روحانیان با وعظ و خطابه در جبهه حضور داشتند و طلبه‌های جوان هم لباس رزم به تن کرده و در جلوی گردان‌ها حرکت می‌کردند و شهید شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: