جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۳۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳
فیروز گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهر آمادگی دارد با همکاری مسئولین هيئت هاي عزاداري برای تامین امنیت تمامی حسینیه ها و هیئت های عزاداری و تعزیه ها بسیجی معرفی کند.
به گزارش تنویر سرهنگ دوم پاسدار حیدر فیروز در همایش طلایه داران محرم که روز گذشته با حضور هیئت امنای مساجد، حسینیه ها، هیئت های عزاداری و تعزیه ها در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مهر برگزار شده بود، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیان داشت: حضرت امام رحمة الله علیه فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و شما احیاگران محرم و صفر در زنده نگه داشتن اسلام دخیل هستید.

وی با بیان اینکه در تمامی حسینیه ها، هیئت های مذهبی و تعزیه ها نیروی بسیجی وجود دارد اظهار داشت : ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهر آمادگی دارد برای تامین امنیت تمامی حسینیه ها، هیئت های عزاداری و تعزیه ها بسیجی معرفی کند، اما بهتر است مسئولین هیئت های عزاداری سه یا چهار نفر بسیجی که به آن ها اعتماد دارند و با مردمی که در عزاداری شرکت می کنند بیشتر آشنا هستند، معرفی کنند تا ما به آنها آموزش دهیم و تجهیز کنیم تا امنیت عزاداری را به عهده بگیرند و می توانند بعنوان انتظامات در خدمت مسئولین هیئت ها باشند.

فیروز گفت: از ورود افراد غریبه به آشپزخانه جلوگیری کنید و از کسانی که دوست دارند نذری بدهند و شما آشنایی کافی با آن ها ندارید جیره خشک تحویل بگیرید، اما اجازه ندهید به بهانه نذر و کمک در امور پخت و پز غذا دخالت کند و بین عزاداران غذای نذری پخش کنند.

این مقام نظامی اولین وظیفه هیئت دار ها را رعایت مسائلی دانست که امنیت عزاداران حسینی را به خطر نیاندازد و بیان داشت: در صورتی که خودرویی با پلاک غیر بومی متعلق به شهرهای دوردست در اطراف مکان های عزاداری مشاهده کردید به افرادی که ما آموزش داده ایم اطلاع دهید تا اقدامات لازم را انجام دهند.

سرهنگ دوم پاسدار حیدر فیروز در صحبت های پایانی خود اظهار داشت: ما در شهرستان یک جمعیت تلفیقی مذهبی داریم و سالهای زیادی با برادران اهل سنت در کنار هم بوده ایم و هستند کسانی که چشم طمع به این برادری دارند و می‌خواهند اتفاقی بیفتد تا این برادری در شهرستان دائمی نباشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: